اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
فیلم «آن‌ها» ساخته سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش  Video Libraryنوزدهمین دوره بازار بین‌‌المللی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ فیلم کوتاه "آن‌‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی سبزقبا پیش از این در سومین جشنواره فیلم و فیلمنامه‌‌نویسی بسیج خوزستان جوایز بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری را دریافت کرده است.

این فیلم در دهمین جشن تصویر سال تهران، سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج تهران، نهمین جشنواره­ بین المللی فیلم­کوتاه  MOUNTAIN,ZAKOPANEلهستان، سومین جشنواره­ بین ‌المللی فیلم کوتاه PUNE هندوستان، سومین جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه JAIPUR هندوستان، بیست و چهارمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه MEDIAWAVE مجارستان، بیست و نهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه BLACK آلمان، نخستین فستیوال فیلم‌‌های ایرانی در آلمان(Iranian Film Festival in Germany)، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تهران، هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان خوزستان و همچنین در شانزدهمین هفته باشگاه فیلم موسسه فرهنگی، هنری شهید آوینی که به اکران و نقد و بررسی فیلم‌های شاخص سینمای کوتاه کشور اختصاص دارد به نمایش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

فیلم "آن‌ها" روایتگر زندگی مردمانی است که در طول هشت سال با شکیبایی و بردباری بی‌مانندشان پایداری نمودند و در برابر جنگی ناخواسته و نابرابر کمر خم نکردند و سر فرود نیاوردند. این فیلم ادای دینی است به مردم شریف دزفول که با صبر و استقامت‌شان در برابر ظلمی بزرگ ایستادند و از خود و ناموس و وطن‌شان دفاع کردند.

در فیلم "آن‌ها" علی‌رضا خداداد، عظیم سبزقبا، مهدی شریفی، علیرضا کلیددار، فاطمه سیاح‌طرفی و علی نوری ایفای نقش کرده‌اند و حوزه هنری استان خوزستان نیز تهیه و تولید این فیلم را برعهده داشته است.

اسامی عوامل دیگر فیلم "آن‌ها" به این شرح است: نویسنده و کارگردان: سید مرتضی سبزقبا، تصویربردار: امیر علی‌ویسی، تدوین و صداگذاری: فرید دغاغله، صدابردار: ارسطو مفاخری، طراح صحنه، لباس و گریم:حمید نورآبادی، رضا چراغ چشم، عكاس: امین نظری، تصویربردار پشت صحنه: حجت کایدخورده، دستیار تدوین: لیلا کرامت، دستیار تصویربردار: مهدی پیوسته، رضا خاقانی، منشی صحنه: فاطمه سیاح‌طرفی، مدیر تولید: حسین علیزاده، مجری طرح: مرکز آفرینش‌های هنری دزفول.

لازم به ذکر است که هدف اصلی بازار فیلم سی و چهارمین جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر ایجاد محیطی برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌‌های خانوادگی ایرانی و فیلم‌‌های خارجی انسان‌دوستانه و اخلاقی با تاکید بر پرهیز از فیلم‌‌های غیراخلاقی است. به علاوه بازار فیلم ایران نگاهی ویژه به آثاری دارد که در گسترش پیام عدالت طلبی و دفاع از ستمدیدگان و همینطور تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در دنیایی متعصب و غیرانسانی موثر باشند.

در همین راستا، بازار بر فیلم‌هایی از خاورمیانه و آسیای مرکزی و آثاری که پیام‌آور صلح و دوستی در مقام آموزه‌های راستین پیامبران الهی است تمرکزی خاص دارد. همچنین این رویداد فضای مناسبی برای آشنایی و تبادل نظر و ایجاد فرصت‌‌های همکاری میان تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، غرفه‌داران و فروشندگان فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران و کشور‌های خارجی را فراهم می‌کند.

نوزدهمین دوره بازار بین‌‌المللی فیلم و برنامه‌‌های تلویزیونی ایران به عنوان یکی از بخش‌های مهم سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ ۱ تا 6 اردیبهشت 1395 در تهران برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار