شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
 ایرنا نوشت: خالد سلیمان الجارالله معاون وزیر خارجه کویت روز یکشنبه اعلام کرد، دولت این کشور برگزاری مراسمی را که در آن به مساله اهواز اشاره شد، محکوم و مردود می شمارد.
خالد سلیمان الجارالله معاون وزیر خارجه کویت روز یکشنبه اعلام کرد، دولت این کشور برگزاری مراسمی را که در آن به مساله اهواز اشاره شد، محکوم و مردود می شمارد و بر اصل احترام به حق حاکمیت کشورها و عدم دخالت در مسائل داخلی آنها تاکید دارد.

جارالله طی مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح سفارت جزایر کومور در مورد احضار کاردار کویت در ایران اظهار کرد: این موضوع را با کمال تاسف پیگیری کردیم و بر پایبندی کویت به مبانی سیاسی و احترام به حق حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها و همچنین پایبندی به حسن همجواری تاکید می ورزیم.

معاون وزیر خارجه کویت در ادامه تصریح کرد: منطقی و معقول نیست که کویت به دخالت در مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران متهم شود و موضع کویت در این زمینه روشن است. این مناسبت یک گردهمایی نبود و در چارچوب گردهمایی رسانه ای عربی برگزار نشد، بلکه یک مراسم اجتماعی بود که فردی آن را با حضور خبرنگاران برگزار کرده است و ما هیچ اطلاعی و ارتباطی با آن نداشتیم و برگزاری چنین مراسمی را مردود می دانیم و هرگونه مطلبی علیه دوستانمان در ایران را غیر قابل قبول می شماریم.

جارالله افزود: کویت بطور واضح این مطلب را به دوستان ایرانی اطلاع داد و برداشت کویت این است که طرف ایرانی این موضوع را درک کرده و متوجه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار