اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۲۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
تشکیل کمیته مشترک میان نمایندگان و استاندار برای پیگیری مشکلات+ تصاویر
شریعتی گفت: هم رییس جمهور و هم دولت قبول دارند که در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد و باید عزمی برای برطرف کردن این مشکلات ایجاد شود.


شوشان: کمیته مشترک نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان برای پیگیری مشکلات اساسی استان تشکیل می شود.  این تصمیم چهارشنبه شب در نشست مشترک استاندار خوزستان و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اتخاذ گردید. 

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان با بیان این‌ که  برای رفع مشکلات عمرانی استان تنها اعتبارات عمرانی موثر نیست، گفت: باید مشکلات استان را در شوراهای عالی دولت دنبال کنیم و با مصوباتی به درآمدهای پایداری برای استان برسیم.



دکتر غلامرضا شریعتی در نخستین جلسه با مجمع نمایندگان خوزستان که 9 خردادماه برگزار شد، با بیان این که باید کمیته ای جهت برنامه ریزی جلسات مشترک استانداری و مجمع نمایندگان تشکیل شود تا این جلسات به طور منظم برگزار شود، اظهار کرد:باید تلاش شود که این جلسات خروجی موثری برای بهبودی اوضاع مردم داشته باشند.

شریعتی با بیان اینکه در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: زیرساخت های استان باید بازسازی و اصلاح شوند. از سوی دیگر در استان پراکندگی روستاها بسیار زیاد است و همچنین استان در تعداد شهرهای بیش از 100 هزار نفر جمعیت در رتبه دوم پس از استان تهران است. در خوزستان 8 شهر با جمعیت بالای 100 هزار نفر وجود دارد در حالی که در استان اصفهان 5 شهر و در استان آذربایجان شرقی نیز 6 شهر وجود دارد که می طلبد دولت و مجلس نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشند.


وی ادامه داد: تمام این موارد و همچنین عوامل جغرافیایی و آب و هوایی، هزینه های عمرانی و جاری را افزایش و راندمان را کاهش می دهد، به همین دلیل اعتبارات عمرانی استان موثر نیست و با این اعتبارات نمی توان کار موثری انجام داد و نتایج ملموسی حاصل نمی‌شود. از سوی دیگر در مورد جذب سرمایه گذار از خارج از استان، باید در نظر گرفت که سرمایه گذاران در یک زیرساخت خوب سرمایه گذاری می کنند تا سودی برای آن ها به دنبال داشته باشد.


 استاندار خوزستان با بیان این که باید به دنبال یک درآمد پایدار و توانمند برای استان باشیم، عنوان کرد: باید درآمدی در استان وجود داشته باشد تا به اعتبارات عمرانی استان کمک کند و در بازسازی زیرساخت های استان تاثیرگذار باشد. یکی از منابع این درآمد می تواند بهره مندی بیشتر استان از درآمد های نفتی و ارزش افزوده صنایع باشد. بدلیل انعقاد بسیاری از قرار دادها در خارج از استان ارزش افزوده و آلایندگی صنایع استان در جای دیگری پرداخت می شود در حالی که استان هزینه این صنایع را پرداخت می کند.

شریعتی ادامه داد: همچنین در خصوص ارزش افزوده صنایع استان سلیقه ای عمل می شود. به عنوان مثال در خصوص پالایشگاهی در یک شهرستان فشار وارد می شود و این اعتبارات به آن شهرستان پرداخت می شود ولی بعضی از صنایع مستثنی می شوند و در شهرستان های دیگر این ارزش افزوده پرداخت نمی شود.


وی گفت: هم رییس جمهور و هم دولت قبول دارند که در خوزستان مشکلات بسیاری وجود دارد و باید عزمی برای برطرف کردن این مشکلات ایجاد شود.

شریعتی اظهار کرد: حل مشکلات خوزستان بدون این موارد و یا پیشنهاداتی از این قبیل میسر نمی‌شود بلکه باید همه با همدلی و کار کارشناسی به دنبال احقاق حق استان باشیم. 


لازم بذکر در این جلسه که با حضور حجت الاسلام ناصری نژاد و سایر نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد تمامی نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در مورد مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه و ایجاد راه کارهایی برای هم افزایی نماینده دولت و نمایندگان مردم ارائه دادند.

در نهایت مقرر شد با تشکیل دبیرخانه جلسات مشترک مجمع نمایندگان استان و استاندار خوزستان تعدادی از مباحث اصلی استان جهت طرح و پیگیری در کمیته مشترک در دستور کار قرار بگیرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
علی
|
Portugal
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment درود.
لطفا به گوش استاندار و نمایندگان برسانید.
باتوجه به طرح 550هزارهکتاری که با پایان آن تانیمه سال 96 کشاورزی خوزستان باتحول ودگرگونی مثبتی روبروخواهدشد.
حالا سه مشکل اساسی استان که به شکل برنامه میان مدت درحال انجام هست و دو سالی هست که متوقف شده و استان را جهت جذب سرمایه گذاری عقب انداخته باید ازهمین هفته جلسات عملیاتی آن با مدیران مربوطه انجام گیرد.
1) جلسه رفع آلودگی زیست محیطی استان برای امسال وسال آینده
2) دو بانده کردن جاده های چند محور(اهواز،امیدیه،دیلم) محور (اهواز،رامهرمز،بهبهان،گچساران) محور (آبادان ،اهواز،اندیمشک،پل دختر) (اهواز،ایذه بروجن)محور(اهواز،سوسنگرد،چذابه)(آبادان ،ماهشهر،آمیدیه، زیدون، گچساران).
3) رفع مشکلات آب آشامیدنی و فاضلاب تمامی شهرهای استان.
تا این عوامل برطرف نگردد هیچ سرمایه گذاری این ریسک را نمیکند درخوزستان فکر برنامه ریزی سرمایه ای بکند.
چرا که این پروژه ها خودبایدسرمایه را جذب کنند، همچنین درکشورهای درحال توسعه مهم ترین فکرحاکمان برای پیشرفت هست.(محیط زیست؟ بحران ، آب؟ فاجعه ، جاده؟ مصیبت )
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
comment
0
0
comment سلام به مدير شوشان
يه سوال دارم ؟در بين دوستان ما پيچيده كه از طرف دفتر نماينده [...]شما تهديد شديد !!!!! وبرأي همين نظرات مردم رو نميزاريد!!
آيا صحت داره!!؟؟؟؟
اگر صحت داره كه واي به حال اطلاع رساني شما و اگر هم نداره سريعا نظرات مردم رو بزاريد كه بدونن جريان اين نيست
مدیر پایگاه رضا جان. تهدیدی از طرف هیچ نماینده ای مشمول حال شوشان نشده است چرا که بدون هیچ خرده و برده ای مشغول خدمت و اطلاع رسانی هستیم و نظرات را هم تا آنجا که مشمول توهین و تهمت نشود منتشر می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار