اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

زمان بابادی شوراب

 با توجه به اینکه نزدیک به یکصد روز از انتخاب استاندار جدید استان خوزستان می گذرد این انتظار می رفت که در مجموعه مدیریت استان تغییراتی صورت پذیرد ولی به چند دلیل اتفاق نخواهد افتاد.

تبدیل جایگاه نماینده ریاست جمهور و نفر اول سیاسی استان به یک مهره اتصال در بخش میانی (واسطه دولت و استان) و همچنین پذیرش این موضوع از طرف فردی که این نقش را به عهده گرفته برای استانی به نام خوزستان چندان خوشایند نمی باشد و شاید بتوان گفت یکی از پیش شرط های ارایه این سمت به ایشان همین موضوع یعنی عدم تغییرات در سطح معاونت ها و مدیریت ها استان بوده و ایشان این اجازه را در قبال زیر مجموعه و مدیران استانی نداشته و برای هرگونه تغییرات نیاز به هماهنگی و رایزنی با مقامات بالاتر و جلب نظر آنان را دارد.

انواع تغییرات:  

 الف -جابجایی:

این موضوع نیاز به تمهیدات خاص خود را دارد و این شکلی از جابجایی در محدوده صاحب نفوذان تلقی می شود ، در این روش به یک مدیر جایگاهی در همین رده و یا بالاتر در سیستم فعلی کشور پیشنهاد داده می شود و با انتقال این فرد یک جابجایی نمایشی صورت می گیرد.

 ب -بازنشستگی مدیران:

یکی دیگر از امکان تغییرات در مجموعه فعلی را می توان اجرای بخشنامه عدم استفاده از بازنشستگان دانست که این نکته نیز با توجه به حلقه های اتصال موجود بنظر نمی رسد قابل انجام باشد و این افراد تا اتمام دولت فعلی در جایگاه خود قرار خواهند داشت.

ج – عدم ریسک پذیری افراد  

با توجه به حدود چند ماه باقی مانده از دولت فعلی برای بعضی افراد که تصمیم دارند در فضای مدیریتی و سیاسی آینده کشور حضور داشته باشند قبول مسئولیت در زمان فعلی دارای  ریسک زیادی بوده ، شانس زیادی برای انتخاب دکتر روحانی متصور نمی شوند به همین دلیل از پذیرش مسئولیت در این زمان به بهانه های مختلف برای حفظ آینده خود شانه خالی می کنند.

د –افراد کوچکی که قصد دارند شانس خود را امتحان کرده و با بدست گرفتن یک مسئولیت در مدیریت فعلی استان برای خود کارنامه و رزومه ایجاد کنند ، که البته از اینگونه افراد در فضای موجود بسیارند و با اصرار زیاد در حال لابی و .... برای گرفتن پست می باشند.

در هر صورت انتخاب افراد در سیستم های مدیریتی استان بنحوی وزن استاندار را نشان خواهد داد و حضور افراد ضعیف و ناتوان نشانه ایی از شخصیت و جایگاه وی در بین نخبگان خواهد بود.

از امروز تا رسیدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم صرفا با شایعات عزل و نصب ها مواجه خواهیم شد و با توجیه اینکه باید دید در انتخابات آینده ریاست جمهوری چه کسی پیروز خواهد شد شاید هیچ عزل و نصب کلیدی و موثری در استان مشاهده نشود و این اشتباه یعنی دست زدن به ترکیب افراد موجود که به نحوی آینده مدیریتی و سیاسی خود را در انتخاب مجدد دولت فعلی می بینند( و عدم موفقیت این دولت یعنی حذف از سیستم مدیریت کشور برای مدت نامشخص) را کار ناصواب عنوان می کنند.

به همین دلیل استفاده از مدیران فعلی در بکار گیری از ابزار موجود برای موفقیت دولت فعلی می تواند یکی دیگر از موانع تغییرات این مدیران می باشد.

قطعا ایشان در زمینه های انتقال آب ، بحث ریزگردها ، توسعه اقتصادی ، امنیتی ، اشتغال و....همان کارهای آقای مقتدایی را دنبال کرده و چهارچوب فعلی و قبلی سیستم مدیریت استان یکی خواهد بود و ایشان نیز در این زمینه ها برنامه جدیدی نخواهند داشت و همان روند باری به هر جهت مدیریت قبلی استان را دنبال خواهد نمود.

پس به این نتیجه خواهیم رسید که عزل شخص آقای مقتدایی هیچ ارتباطی به ناتوانی(البته این استنباط نشود ایشان در همه زمینه ها آدم توانایی بوده است) ایشان در عدم پیشرفت و توسعه استان نداشته و شاید یک توصیه حسابی برای جلوگیری از بعضی تندروی ها در عزل و نصب های اتوبوسی و غیر متعارف( انتخاب تعداد زیادی بخشدار زن برای استان) بوده و نه چیز دیگری.

به احتمال زیاد هیچ گزارش یک صد روز اول مفید و قابل قبولی به مردم ارائه نگردد بجز بیان حرف های تکراری و کلی و مبهم در زمینه های انتقال آب، بحث ریزگردها، توسعه اقتصادی ، امنیتی و.... برای رفع تکلیف و استمرار وجود خود و هزینه کرد امید بدون نیاز به هیچ تامین اعتباری.(دادن امید نیاز به هزینه و تامین اعتباری ندارد)

از نحوه ی برخورد ایشان با مشکلات استان اینگونه استنباط می گردد که هیچ کس تاکنون به فکر شناسایی این معضلات در طی این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب در استان خوزستان نبوده و ایشان تازه آمده اند( من آمده ام) این مشکلات را شناسایی و حل نمایند و رفع این معضلات موضوع نیاز به وقت و زمان بیشتری دارد (نوعی روش مدیریت برای ماندگاری بیشتر ارجاع کار به آینده است) و هیچ کس تا انتخاب دولت آینده از ایشان انتظار شق القمر کردن نداشته باشد.  


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار