شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: 50 درصد عوامل عوامل بروز سرطان در کشور مربوط به مسائل اجتماعی است.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، مهرداد شریفی پیش از ظهر یکشنبه در همایش مبارزه با سرطان به مناسبت هفته مبارزه با سرطان اظهار کرد: سرطان در حال حاضر سومین عامل مرگ و میر در ایران شناخته می شود و سالانه بیش از 70هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 30 هزار مرگ در کشور بر اثر سرطان اتفاق می افتد، افزود: افزایش آلودگی های زیست محیطی، شیوع اضافه وزن، کم تحرکی و دور شدن از شیوه زندگی سالم، ایران را در معرض گسترش سرطان قرار داده است .

شریفی با بیان اینکه نقش عوامل ژنتیکی در بروز این بیماری 25 درصد است، تصریح کرد: 25 درصد دیگر مربوط به مسائل بهداشتی و 50 درصد مربوط به مسائل اجتماعی است.

وی با اشاره به قابل پیشگیری بودن بیماری سرطان، یادآور شد: پیشگیری مهمترین و با صرفه ترین روش مقابله با سرطان به شمار می رود، به طوری که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و همراه با پیشگیری از سایر بیماری های غیر واگیر مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی می توان از 40 درصد موارد ابتلا به سرطان جلوگیری کرد.

شریفی تصریح کرد: سرطان از نظر بار بیماری ها رتبه چهارم را در جهان دارا است و ایران نیز در منطقه خاورمیانه رتبه نخست ابتلا به سرطان را دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار