نكته مهمي كه در ماه‌هاي اخير به عنوان دغدغه‌اي ذهن مردم اهواز را درگير خود كرده است و همگان به دنبال پاسخي براي آن هستند داستان توسعه و نوسازي حرم علي بن مهزيار اهوازي است... "> وقتی بودجه فرهنگی شامل توسعه حرم علی بن مهزیار نمی شود!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

نكته مهمي كه در ماه‌هاي اخير به عنوان دغدغه‌اي ذهن مردم اهواز را درگير خود كرده است و همگان به دنبال پاسخي براي آن هستند داستان توسعه و نوسازي حرم علي بن مهزيار اهوازي است...

اختصاصی شوشان : نكته مهمي كه در ماه‌هاي اخير به عنوان دغدغه‌اي ذهن مردم اهواز را درگير خود كرده است و همگان به دنبال پاسخي براي آن هستند داستان توسعه و نوسازي حرم علي بن مهزيار اهوازي است.

به گزارش شوشان، با گذشت چندين ماه از اين پروژه، شهروندان خوزستاني در پي اين هستند كه نوسازي و توسعه در چه مرحله‌ايي قرار گرفته است؟ حجت‌الاسلام سيدعلی ميرمحمدی، مدیرکل اوقاف و امور خيريه خوزستان در اين باره به ذره بین گفت: پروژه ساخت حرم علی‌بن مهزيار از مهرماه سال 90 آغاز شد. البته از مردادماه نيز عمليات نقشه‌برداری آن آغاز شده بود.

ميرمحمدي گفت: در بخش اعتبارات مصوب دولتی در سفر سوم استانی هیات دولت به خوزستان که با رویکرد فرهنگی صورت گرفت، مبلغ 800 ميليون تومان در پروژه حرم علی‌ بن مهزيار مصوب شد كه هزينه شود. اما در پيگيری‌های صورت گرفته از سوی اداره كل اوقاف و امور خيريه خوزستان و مراجعه به استاندار خوزستان و ساير مراكز دولتی استانی و كشوری، اين جمله مطرح می‌شود كه با توجه به اينكه بقاع و اماكن متبركه در بودجه فرهنگی لحاظ نشده‌اند، لذا تحقق اختصاص اين اعتبار به اين بخش در حرم علی‌بن مهزيار سخت است و وجاهت قانونی ندارد.

وی بيان كرد: رايزنی‌هايی با شخص استاندار خوزستان و البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است و قول‌هايی نيز داده شده اما هنوز تحقق پيدا نكرده است. وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه چهار ساله به پایان می‌رسد.

میرمحمدی اعتبار اختصاص یافته در سال 1390 توسط این اداره کل به این پروژه را یک میلیارد و 80 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری نیز 20 میلیارد ریال برای بازسازی حرم حضرت علی بن مهزیاری اختصاص یافته است.وی اضافه کرده: از این بودجه تاکنون 4 میلیارد ریال جذب شده است که در صورت اختصاص کامل، امیدواریم هر چه سریع‌تر فضای مورد نیاز برای زیارت و انجام عبادات برای مردم شریف شهرستان اهواز و دیگر زائران فراهم شود.

ميرمحمدی خاطرنشان كرد: از مسئولان اجرايی و خيرين انتظار مي‌رود در حرم علی بن مهزيار كمك كنند تا زمينه تحقق فرموده مقام معظم رهبری كه بقاع بايد به قطب فرهنگی تبديل شد، فراهم شود. گفتنی است علی بن مهزيار اهوازی در قرن سوم هجری زندگی می‌كرد و از فقها و دانشمندان معروف شيعه و از اصحاب امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسكری(ع) بوده است. در برخی مناطق، به خصوص در اهواز، به عنوان نماينده اين امامان معرفی شده بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار