اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
خوزستان در با مشکل شرجی در تابستان و گرد و خاک مواجه است و قابل مقایسه با استان هایی همچون هرمزگان نیست، بنابراین انتظار است همت بیشتری برای حل مشکلات این استان ایجاد شود.
 استاندار خوزستان خواستار تسریع در عملیاتی شدن مصوبات جلسه با وزیر نیرو شد و گفت: خوزستان دارای 70 پست برق موقت و ناپایدار است که بیشترین پست در کشور به شمار می رود و باید برای تبدیل آنها اقدام شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در ستاد بحران خوزستان در سالن شهید رجایی، عملیاتی شدن مصوبات امروز با وزیر نیرو در اسرع را خواستار شد و اظهار کرد: بر اساس این مصوبات تامین برق اضطراری تصفیه خانه های آب ظرف یک ماه تا 45 روز آینده باید انجام شود.

وی یکی دیگر از مصوبات را تعویض 30 درصد از 96 هزار مقره در استان و استفاده از جنس سیلیکونی دانست و افزود: تعداد دستگاه های شستشوی مقره در استان باید به 20 برسد این در حالیست که اکنون 2 دستگاه در استان موجود است و مجوز خرید چهار دستگاه مقره اخذ و دستور خرید 15 مقره نیز صادر شده است.

به گفته وی، مقرر شده است که ایستگاه های برق پوشش عایقی و مسقف شود و اعتبار جداگانه ای به شرکت های توزیع برق اهواز و استان اختصاص یابد.

شریعتی تصریح کرد: خوزستان آمادگی دارد برای اصلاح نظام اداری و فشارهای وارده به وزارت نیرو کمک کند تا طرح ها توسط یک تیم کارشناسی اجرا شود و از اخلال در کارها جلوگیری شود. استاندار خوزستان همچنین تصریح کرد: گرد و خاکی که شبکه برق را از کار انداخته، همان خاکی است که بر سر و روی خوزستانی ها باریده و مردم آن را تنفس کرده اند، بنابراین می توان تصور کرد وقتی این وسایل شیشه ای و فلزی بی جان، تحمل گرد و خاک را ندارند، ریه های و ارگان های بدن مردم چگونه می تواند این حجم از آلودگی را تحمل کند.

وی افزود: مردم خوزستان در مقابل پدیده گرد و خاک صبر کرده و بخاطر نظام و جمهوری اسلامی، تنها اعتراضات جزئی و گله مندی به مسئولان را مطرح کرده اند و در راهپیمایی 22 بهمن نیز حضور یافتند.

شریعتی خوزستان را محل فرصت و نعمت توصیف کرد و گفت: مردم این استان خود را جزئی از این کشور می دانند به همین دلیل این نعمت ها را به سایرین نیز ارزانی می دارند، به همین دلیل انتظار داریم حل مشکلات این استان در اولویت قرار گیرد و در زمان سختی، این امکانات به کمک مردم بیاید.

وی با اشاره به نقش انرژی برق در زندگی مردم و وابسته بودن آب، گاز، وسایل گرمایی، مخابرات و اینترنت به برق اظهار کرد: اگر چه توسعه این صنعت بسیار هزینه بر است اما باید در نظر داشت که نقاطی که خطرپذیرتر و آسیب پذیرتر و مردم را دچار مشکلات بیشتری می کنند، در اولویت برنامه ها قرار گیرند.

شریعتی تصریح کرد: خوزستان در با مشکل شرجی در تابستان و گرد و خاک مواجه است و قابل مقایسه با استان هایی همچون هرمزگان نیست، بنابراین انتظار است همت بیشتری برای حل مشکلات این استان ایجاد شود.

وی سفر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به خوزستان در هفته گذشته را یادآور شد و گفت: وی چندین نوبت خوزستان را استان اول کشور نامید، که بر اساس این اظهارات باید مسائل ایمنی و حفاظتی این استان نیز اولویت نخست کشور باشد.

شریعتی افزود: بر اساس گفته جهانگیری، با توجه به مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند، هزینه ها در خوزستان نباید ملاک باشد و علیرغم تنگناهای مالی دولت این اعتبارات باید تامین شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به هشدارهای هواشناسی در رابطه با بارش شدید در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده و احتمال وقوع سیلاب از فرمانداران و مدیران دستگاه ها خواست که تقسیم کار و انجام اقدامات برای جلوگیری از بحران را در دستورکار قرار دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار