اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مدیرعامل پالایشگاه آبادان:
مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با این اقدام در سال‌های بسیار نزدیک پالایشگاه آبادان به یکی از مدرنترین و سودآورترین پالایشگاه‌های جهان تبدیل خواهد شد.

سید علی اکبر میرقادری در آئین افتتاحیه موزه کارآموزان صنعت نفت در آبادان، با بیان اینکه تاکنون ده‌ها کتاب، جزوه، مقاله و سخنرانی‌ در زمینه نفت و بخصوص تاریخ نفت در خوزستان و آبادان نوشته و توزیع شده است، اظهار کرد: باید از صنعتی که ۱۱۰ سال از ساخت و تاسیس آن می‌گذرد درس گرفت چرا که نماد زنده بودن شهری است که در زمان خود از بسیاری از کشورها پیشتر بوده است.
وی افزود: واحدهایی در پالایشگاه آبادان وجود دارد که پس از ۸۰ سال همچنان در حال کار هستند، این‌ها نماد قدرت و پیشرفته بودن علمی است که در گذشته از آن استفاده شده و باید در حفظ و تبیین آن کوشید.

میرقادری با بیان این‌که در ۳۰ سال گذشته و پس از جنگ موانع برای توسعه شهر برطرف نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پالایشگاه آبادان ۳۸۰ هزار بشکه خوراک نفت خام را تصفیه می‌کند و اکنون این پالایشگاه روزانه ۱۲ هزار لیتر بنزین یورو چهار و ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل و خوراک پتروشیمی آبادان و دیگر واحدها را تامین می‌کند.

وی با ابزار خرسندی از کلید زدن فازهای ۲ و۴ پالایشگاه، تصریح کرد: با این اقدام در سال‌های بسیار نزدیک پالایشگاه آبادان به یکی از مدرنترین و سودآورترین پالایشگاه‌های جهان تبدیل خواهد شد.

میرقادری، آبادان را شهری زنده دانست و گفت: در دورانی که هنوز کشورهای آسیایی و آفریقایی در دوران کشاورزی سنتی به سر می‌بردند، این شهر در صنعت پیشگام بوده است. تدوین، حفظ و مستندسازی این تاریخ یک وظیفه ملی و شرعی است و موجودیت ما بر اساس همین تاریخ تعریف شده است.

وی ادامه داد: واحدهایی در پالایشگاه آبادان هم اکنون در حال سرویس قرار دارند که قدمت آن‌ها بیش از ۸۰ سال است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان این‌که در آستانه یک اتفاق بزرگ در صنعت نفت هستیم، تصریح کرد: من به کوچکی یا بزرگی این موزه (کارآموزان صنعت نفت) نگاه نمی‌کنم بلکه به عقلانیتی که در صنعت نفت ایجاد شده تا خاطره خود را حفظ کند، به بالندگی، رشد، فرانگری و توسعه آن نیز می‌نگرم.

وی بر حمایت همه کارکنان صنعت نفت برای نگهداری میراث این صنعت بزرگ و ملی تاکید کرد و افزود: اگر دوستدار صنعت نفت هستیم و می‌خواهیم به تاریخ و پدران‌مان احترام بگذایم، اگر می‌خواهیم برای آیندگان یک میراث ملموس و افتخارآفرین به جا بگذاریم، باید میراث صنعت نفت را برای آیندگان نگه داریم و از آن محافظت کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان وزیر نفت را معمار این جریان نامید و گفت: توسعه و بالندگی یک جامعه به این اتفاق‌هاست، این اتفاق برای نخستین بار در دوره وزارت وزیر فعلی نفت که بدون شک معمار این جریان بودند، در حال انجام است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار