اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد:
امام جمعه موقت اهواز گفت: این انتقال آب نه مجوز زیست محیطی دارد و نه مجوز قانونی. این مساله در شورای امنیت ملی مطرح شد. مصوبات خطرناک دیگری در وزارت نیرو وجود دارد که اگر اجرایی شوند خوزستان را به خاک سیاه می نشانند.

آیت الله محسن حیدری در جلسه شورای اداری خوزستان که امروز، شنبه (۶ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه بدون نظام های اخلاقی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... نمی تواند روی پای خود قرار گیرد. در اسلام، نظام بندی جامعه به واسطه اقتدار امامت عنوان شده است که موجب می‌شود وحدت و الفت بین اقشار جامعه صورت گیرد.

وی افزود: به واسطه انحراف از جریان امامت بود که مشکلاتی در طول تاریخ اتفاق افتاد. وقتی ایران به امام(ره) لبیک گفت این نظام جمهوری اسلامی را برایش به ارمغان آورد و ۴۰ سال است که با افتخار از آن یاد می کنیم. این جلوه‌ای از نظام‌مندی امامت است. در همه زمینه ها این نظام‌مندی اتفاق افتاد و ما قله های بسیار وسیعی را فتح کردیم.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: دغدغه اصلی مردم در حال حاضر مساله انتقال آب است. آب کارون، کرخه، دز و سایر رودخانه های خوزستان مایه برکت برای کل ایران است اما به شرط آنکه جریان طبیعی خود را داشته باشند نه اینکه در راستای جنگ با طبیعت و به صورت غیرقانونی و غیرمجاز آب آنها را منتقل کنیم.

آیت الله حیدری ادامه داد: چیزی که در زمینه انتقال آب مصوب شده است انتقال آب شرب از سرشاخه دز و کارون و کرخه عنوان شده است اما چیزی که اتفاق افتاد عملا چیز دیگری است و آب برای صنایع آب و برق و کشاورزی نیز منتقل شد.

وی افزود: تونل هایی که انتقال آب را انجام می دهند، ۱۰ برابر میزان لازم برای شرب را منتقل می کنند. اصفهان استانی است که سرانه فضای سبز آن ۲۸ مترمربع است و در حال حرکت به سمت ۳۲ مترمربع سرانه فضای سبز هستند در حالی که سرانه فضای سبز در خوزستان ۱۲ مترمربع است.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: این انتقال آب نه مجوز زیست محیطی دارد و نه مجوز قانونی. این مساله در شورای امنیت ملی مطرح شد. مصوبات خطرناک دیگری در وزارت نیرو وجود دارد که اگر اجرایی شوند خوزستان را به خاک سیاه می نشانند.

وی ادامه داد: خوزستان برای کارون و دز ۱۸ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد که تنها ۸ میلیارد مترمکعب آن تخصیص داده شده است. برای کرخه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب حقابه نیاز است که تنها ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن را تصویب کرده اند که از این مقدار نیز یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون مترمکعب برای سدهای بالادستی در نظر گرفتند یعنی چیزی که می‌ماند ۱۵ درصد میزان مورد نیاز ما است.

آیت الله حیدری افزود: با ندادن حقابه خلیج فارس موجب شدند آب شور آن بالا بیاید و به مرز ۲۲ هزار ای سی هم برسد. این مساله مشکلات زیادی را برای استان خوزستان ایجاد کرد و موجب شد محصولات کشاورزی ۲۰ درصد و محصولات نیشکر ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. از وزارت نیرو خواسته شد که برنامه ها را لغو کند اما این کار را نکرد. نامه‌ای به رهبری نوشتیم و مسائل را عرض کردیم. در نهایت نامه به وزارت نیرو رسید. وزارت نیرو اعداد را منکر نشد و آن را پذیرفت.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب خوزستان به اصفهان اظهار کرد: دولت مصوب کرد که کارگروهی برای احیای کارون و زاینده رود ایجاد شود و در این کارگروه مسائل مختلف بررسی شود. اما ما می‌شنویم که آقای نوبخت درباره احداث تونل جدیدی به نام گلاب صحبت می کند که علاوه بر بهشت آباد قرار است کار خود را شروع کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: استاندار خوزستان صحبت های استاندار اصفهان را تکذیب کرده است. به نظر می‌رسد که هدف حل کردن مشکلات است اما دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ در جلسه کمیسیون امنیت ملی نمایندگان اصفهان حضور داشتند اما نمایندگان خوزستان دعوت نشدند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دولت عادلی پیدا نمی شود که بخواهد به بهای خراب کردن یک منطقه، جایی دیگر را آباد کند.

























منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment اخبار درست بدهید
دولت تصویب کرده است یا نه؟
انتقال اب صورت میگیرد یا نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار