اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹
دریادار سیاری تشریح کرد:
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان ارتش واگذار شده است.

دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع خبرنگاران در ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا در خصوص کمک نیروهای مسلح به دستگاه‌های مسئول برای سازماندهی شرایط سیلاب و مردم‌یاری، اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: یک قرارگاه به نام قرارگاه امداد ذوالفقار تشکیل شده است و همه پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل این قرارگاه هستند تا بتوانیم در این شرایط اقدام لازم را انجام دهیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: تشکیل قرارگاه ذوالفقار به معنای آن است که همه نیروی انسانی و امکانات مهندسی و غیرمهندسی ارتش در اختیار این قرارگاه قرار دارند تا در راستای مردم‌یاری و کمک به سیل‌زدگان اقدام شود.

سیاری عنوان کرد: همزمان با ارتش، سایر نیروهای نظامی از جمله سپاه، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها نیز نسبت به مردم‌یاری و کمک به دستگاه‌های مسئول اقدام کرده‌اند و این کار در راستای هم‌افزایی برای کنترل شرایط در استان‌ها است.

وی ادامه داد: زمانی که هم‌افزایی میان نیروهای مسلح و ستاد مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها وجود داشته باشد، قطعا کارها هدایت شده و کنترل شده پیش خواهد رفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ظرف 48 ساعت گذشته بازدیدهای هوایی از آخرین وضعیت سیلاب در سراسر استان خوزستان انجام گرفته است تا نقاط آسیب‌پذیر را مشخص کنیم.

سیاری ادامه داد: نقاط آسیب‌پذیر در سراسر خوزستان در بحث سیلاب مشخص شده‌اند و امکانات ارتش نیز در این نقاط که بیشترین احتمال نفوذ آب در آنها است، مستقر خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای به فرماندهان ارتش اختیارتی تنفیذ شد تا برای برخی از تصمیم‌گیری‌ها نیاز به سلسله مراتب نباشد و خود بتواند به سرعت عمل کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: شرایط کنونی به گونه‌ای نیست که فرصتی برای اجازه گرفتن از مقام بالادست باشد و به همین دلیل بسیاری از اختیارات به فرماندهان واگذار شده است تا خود در محل و بر اساس وضعیت به سرعت تصمیم‌گیری و آن را اجرایی کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار