شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۵
در حاشیه شکایت رییس شورا از رسانه های منتقد
شوشان/ رامین محمدی: تجربه شوراهای شهر در خوزستان بخصوص در کلانشهر اهواز ، تجربه نسبتا تلخی ست و به قول آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در خوزستان ، نتایج انتخابات گذشته شوراها در اهواز و سایر شهرهای استان ناامید کننده بود و باعث شد دل مردم با اقدامات صورت گرفته آزرده شود. ایشان پیش از انتخابات چهارمین دوره شوراها گفتند که لازم است مومنان و آن هایی که توانایی و لیاقت کار در شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند وارد عرصه شوند و خود را در برابر انتخاب مردم قرار دهند تا میدان به افراد بی صلاحیت سپرده نشود.

بی گمان کسانی که خود را در برابر " انتخاب " مردم قرار می دهند و رای می آورند پس از رای آوردن و نشستن بر صندلی مدیریت ، باید خود را در برابر این انتخاب و رای مردم مسئول و پاسخگو بدانند و خود را جدا از مردم نپندارند و گمان نکنند که مردم پس از انتخاب ، اعمال ٰو رفتار آنان را رصد نمی کنند و پاسخ نمی خواهند.

بازداشت چندین نفر از اعضا، نابسامانی و جدالی فرسایشی بر سر انتخاب شهرداران ، باندبازی ، قومیت گرایی و... ماحصل شوراهای گذشته در برخی از شهرهای خوزستان از جمله اهواز بود. شوراهایی که فرجام شان انحلال بود و اعضایی که در بند قانون گرفتار شدند شوراهایی بودند و کسانی بودند که خود را در نه مقابل مردم پاسخگو می دانستند و نه در برابر قانون.


با هشدارها و رهنمودهای کارشناسان و دلسوزان خوزستان ، انتظار می رفت شوراهای گذشته درس عبرتی برای اعضا و شوراهای جدید باشند اما متاسفانه اندک نور امیدی که با انتخابات جدید در دل ها زنده شده بود در حال خاموشی است و ندانم کاری برخی اعضا و سهل انگاری و بی خبری از قانون ، موجب نارس شدن برخی شوراهای چهارم خوزستان بخصوص اهواز شده است.

حاشیه های زننده اولین جلسه ، راه ندادن رسانه های منتقد در دومین جلسه ، انتخاب عجیب کمیسیون ها در جلسه سوم و... از جمله مواردی ست که شورای چهارم اهواز را به شورایی حاشیه دار با آینده ای نامعلوم تبدیل کرده است. شکایت از رسانه های منتقد نیز آخرین شاهکار این شورا بود که در در جلسه ششم و از زبان رییس شورا مطرح شد.

در این جلسه ، علاسوند گفته است که "علیه یکی از نشریه ‌ها که از ابتدا با وجود شورا مخالف بود و مطالب سوء منتشر می‌کرد شکوائیه‌ای تنظیم کرده‌ام" !

نکته اول : رییس جدید شورای جدید بهتر بود قبل از بیان چنین سخنی نیم نگاهی به رسانه های خوزستان می انداخت تا به عینه ببیند حتی خنثی ترین رسانه استان نیز بر نقش شوراها در پیشرفت امور شهری تاکید دارد. بنابراین این سخن رییس شورا دور از ذهن است که گفته است "یکی از نشریات استان با وجود شورا مخالف بود".

نکته دوم : البته اگر شورایی ضعیف و ناکارآمد شکل بگیرد نه تنها یکی از نشریات ، بلکه همه نشریات و رسانه های استان با وجود چنین شورایی مخالف خواهند بود.

نکته سوم: بهتر است رییس شورا مشخص کند کدام نشریات و یا نشریه مطالب سوء منتشر کرده است؟ تا آنجا که ذهن مان یاری می کند از بین 73 رسانه استان ، از زمان اولین نشست شورای شهر اهواز ، فقط چند رسانه مطالب انتقادی ( نه مطالب سوء !) منتشر کرده اند که در ذیل می آید:

1 – روزنامه نور خوزستان

2 – روزنامه فرهنگ جنوب

3 – خبرگزاری فارس

4 – حبرگزاری ایسنا خوزستان

5 – پایگاه خبری شوشان

6 – سایت رهیاب نیوز

و یکی دو نشریه و رسانه دیگر.....

مروری بر مطالب منتشر شده در این رسانه ها ، نشان می دهد که نه نقدی به انتخاب آقای علاسوند به عنوان رییس شورا دارند و نه نقدی بر انتخاب آقای موسوی به عنوان شهردار . بلکه عمده مباحث شان انتقاد از روند شورا و حاشیه های آن است.

در این زمینه مطالب متعددی به صورت نقد ، حاشیه ، مصاحبه و یا کامنت و نظر مخاطبین در مطبوعات ، خبرگزاری ها و سایت های خبری منشر شده که همگی در بردارنده چند محصور اصلی ست :

1 – چرایی برکناری کتانباف با وجود عملکرد مناسب

2 - ابهام در خصوص نحوه انتخاب شهردار

3- انتقاد از رد و بدل شدن الفاظ نامناسب در شورا

4 – انتقاد از انتخاب افراد در کمیسیون ها

5 – انتقاد از جلسات شبانه و توافقات از پیش تعیین شده

و ...

ضمن آنکه برخی از انتقادات به روند شورا ، از زبان اعضا در رسانه ها منعکس شده که به برخی از آن ها تیتروار اشاره می شود:

- ابهام در رای گیری کمیسیون ها

- توافقات پنهانی در شورا

- عدم توانایی ریاست شورا

- لابیگری در انتخاب شهردار

- انتقاد از انتخاب سخنگوی شورا

- و .....

با این تفاصیل رییس شورا بر چه معیار و اصولی برخی نشریات را به انتشار مطالب سوء متهم می کند. قبل از اتهام زنی به رسانه ها بهتر است بازنگری کلی در روند شورا صورت بگیرد تا به این حاشیه ها گرفتار نشود.

افراد توانمند، متخصص و متعهدی در شورای چهارم اهواز حضور دارند که با همدلی ، صداقت و کنار گذاشتن برخی حاشیه ها و... می توانند مردم را به پیشرفت شهر خوشبین نمایند. در غیر این صورت و با ادامه حاشیه ها ، شورای چهارم به فرجام شورای سوم دچار خواهد شد.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
comment
0
5
comment چرا اینا گیر دادن به مطبوعات ؟
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
comment
3
1
comment الحمدالله تا الان شورای چهارم خوب عمل کرده است درنمازجمعه 5شهریور 92 مورد تشکر نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت
comment
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
comment
0
2
comment از این شورای شهر خیری به مردم بدبخت اهواز نمیرسد .
comment
سیدمهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
comment
2
0
comment شورای شهر تاکنون خوب عمل کرده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment اعضا محترم شورای شهر اهواز تور به خدا این گونه رفتار کنار بگذارید و بیاد درون مردم بیاد خیابان نادری, مناطق حاشیه شهر بروید دنبال وقت کشی نباشید.. ... من در دوره اول به خانم صالحپور گفتم اگر میخواهی دور بعد رای بیاوری از سالن تالار شهر بیرون بیائید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
comment
0
1
comment ما اهالی بازار نادری هستیم اجناس گران قیمتی در مغازها یمان داریم که توسط خاکهای خیابان نادری از بین رفتن خسارت مارا کی میدهد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
comment
0
0
comment هرچند عملکرد شورا را نمی توان در سه چهار جلسه بررسی کرد
ولی دوستانی که می گویند شورا تاکنون خوب عمل کرده است
گزارش خاصی در خصوص عملکرد شورای چهارم دارند ؟
comment
حسن اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
comment
0
1
comment ضمن عرض ادب و احترام به همه ارباب رسانه؛بنده آمادگی خود را در جهت حمایت و دفاع فنی و کارشناسانه اعلام مینمایم .بالخص شوشان و خوز نیوز...
در صورت نیاز و دفاع فنی روی بنده حساب کنید...جامعه ایی به رشد و توسعه پایدار می رسد که از رسانه ها و مطبوعات پرقدرت برخوردار باشد؛ به زبانی رسانه و مطبوعات قدرتمند مقدمه؛ پیش زمینه رشد و توسعه پایدار در سطح ملی است... و شما حضرت آقا که با خانواده مطبوعاتی و ارباب رسانه و جراید خوزستان نا آشنا و غریبه اید.در بیان نظرتتان توجه بیشتری بفرمائید و با دم شیر بازی نکنید. خانواده خیر در راه حقوق مردم حتی یه قدم عقب نمی نشینند.خریدنی هم نیستند.تنها تعامل و گفتمان با احترام و عزت چاره کار است و بس... فقط بدانید با این جماعت با زبان زور و تهدید صحبت نکنید و الا دودمان شورا را به باد فنا خواهید داد...پس کمی با تامل تر و احترام کامل سخن برانید...(مهندس حسن اویسی محقق و پژوهشگر)
پاسخ ها
comment
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
comment بابا تو دیگه کی هستی؟؟
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
0
comment در پاسخ به آقای حسن اویسی مهندس و محقق و پژوهشگر !!! شما محقق و پژوهشگر و مهندس چی هستی پروفوسور ؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار