اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
شهردار اهواز گفت: گیاه کنوکارپوس باعث افزایش سرانه فضای سبز اهواز شده و در اندازه سهم خود این فضای سبز را متحول کرده است به همین دلیل نباید یک نگاه صفر یا صدی به آن داشته باشیم.
شهردار اهواز: گیاه کنوکارپوس فضای سبز شهر را متحول کرده است

شوشان: نشست تخصصی بررسی نقش آلاینده ها و گیاهان در بروز آلرژی تنفسی پس از باران با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، اعضای هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور و چمران اهواز در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

شهردار اهواز در این نشست با تاکید بر این موضوع که کنوکارپوس عامل بروز آلرژی و نفس تنگی اهوازی ها نیست، گفت: پس از اولین بارش پاییز امسال، نوک پیکان انتقادها در خصوص بروز عارضه تنفسی شهروندان اهوازی به سمت مدیریت شهری بود . در حالیکه این موضوع واقعیت ندارد.

شاعری افزود: گیاه کنوکارپوس باعث افزایش سرانه فضای سبز اهواز شده و در اندازه سهم خود این فضای سبز را متحول کرده است به همین دلیل نباید یک نگاه صفر یا صدی به آن داشته باشیم.

شهردار اهواز با اشاره به کاشت کافی و به اندازه گیاه کنوکارپوس در اهواز تصریح کرد: باید به سمت کاشت گونه های بومی برویم. شهر اهواز از کمبود رنگ در فضای سبز رنج می برد . فضای سبز به عنوان مجموعه ای از محیط سبز، خارج از شریان ها و معابر است از این رو اگر درختان کاشته شده در فضاهای عمومی و بلوار ها را نادیده بگیریم ،مقدار فضای سبز اهواز کم است.

وی یادآور شد: پس از انتخاب به عنوان شهردار اهواز، دستور دادم کاشت گیاه کنوکارپوس به علت عدم تنوع رنگی متوقف شود و کاشت گیاهان بومی از جمله نهال و درختان  نخل در اهواز آغاز شود.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: استان خوزستان و کلان شهر اهواز دارای آلایندگی‌های بسیار است اما همه این آلاینده‌ها رها شده و تنها انتقادات به یک گیاه است در حالی که تاکنون هیچ مقاله رسمی و علمی در خصوص سمی یا آلرژی‌زا بودن آن ارائه نشده است.
شاعری افزود: تنها برخی از پزشکان معتقد هستند که بروز عارضه تنفسی پس از اولین بارش باران پاییزی به دلیل ذرات صنعتی نیست و یک موجود زنده عامل آن است.

شهردار اهواز با طرح این پرسش که آیا در شهرهای دیگر که گیاه کنوکارپوس در آنها فراوان کاشته شده است نیز همین مشکلات تنفسی ایجاد می‌شود یا خیر؟

وی ادامه داد: سوال دیگر در این خصوص این است که چرا عارضه تنفسی تنها پس از اولین بارش پاییزی ایجاد می شود. آیا گرده‌افشانی گیاهان همزمان با نخستین بارش پاییزی است ؟پس چرا در بارش‌های بعدی این عارضه دیده نمی‌شود.

شهردار اهواز بیان کرد: سهم اهواز از نفت فقط آلایندگی و آلودگی است .وزارت نفت به مسئولیت خود برای توسعه این استان و کلان شهر اهواز توجه نمی‌کند در حالی که از تمام ظرفیت برای استخراج نفت استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم از فلرهای نفتی آزار می‌بینند تصریح کرد: در همه دنیا ورود صنعت به شهرها، باعث توسعه و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان می‌شود اما عجیب است که نفت در استان خوزستان باعث عقب ماندگی شده است.

شهردار اهواز گفت: ما منکر برخی اقدامات وزارت نفت نیستیم اما رفتار این وزارت خانه در خصوص اهواز مسئولانه نیست و آن‌ها باید نسبت به پرداخت حق آلایندگی اهتمام داشته باشند.
شاعری افزود: وضعیت فضای سبز در پشت دیوار محوطه شرکت نفت در اهواز نسبت به داخل آن قابل قیاس نیست. آثار کم توجهی وزارت نفت به اهواز از همین مورد مشخص می‌شود.
شهردار اهواز اظهار داشت: یکی دیگر از ایرادهای وارده به گیاه کنوکارپوس، ورود آن به شبکه فاضلاب است که باید توجه داشت شبکه فاضلاب اهواز قدیمی و لوله های آن اغلب بتنی هستند که به مرور زمان به وسیله اسید فاضلاب دچار خوردگی شده اند از این رو امکان ورود ریشه این گیاه به درون آن وجود دارد.

وی افزود: اگر شبکه فاضلاب اهواز با بکارگیری لوله‌های جدید نوسازی شود ، دیگر ریشه این درخت قابلیت نفوذ به آن را ندارد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید عزت اله موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
comment
0
0
comment یک [...] و [...] به تمام معنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار