اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
شوشان: مدير دفتر برنامه ریزی و کنترل منابع آب معاونت بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: بررسي آماري نشان مي دهد كه ورودي آب به سدها طي سال آبي گذشته نسبت به ميانگين بلندمدت، 37 درصد كاهش یافته است.

به گزارش شوشان، داریوش بهارلویی با بیان اینکه با پايان يافتن شهريور ماه، سال آبي 92-91 نیز به اتمام رسيد، افزود: در سال گذشته مجموع حجم ورودي آب به سدهاي خوزستان حدود 18 ميليارد متر مكعب بوده است كه سهم حوزه كارون بزرگ و سدهاي زنجيره اي آن 14 ميليون و 350 هزار مترمكعب، كرخه 2 هزار و 65 میلیون مترمكعب و مارون یک هزار و 174 میلیون مترمكعب بوده است. اين در حالي است كه طي همين مدت حدود 15 هزار و 280 میلیون متر مكعب آب از سدهاي استان رها شده است.

وی افزود: سد كرخه با 58 درصد كاهش ورودي نسبت به آمار بلند مدت، سال سختي به لحاظ منابع آبي را پشت سر گذاشته است. سد دز نیز با 42 درصدكاهش، سد كارون3 با 38 درصد كاهش و سد مارون با 32 درصد كاهش ورودي به ترتيب بعد از سد كرخه قرار گرفته اند.

مدیریت دفتر برنامه ریزی و کنترل منابع آب معاونت بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه "مجموع ميزان توليد برق در سال آبي گذشته 13 هزار و 299 گيگاوات ساعت بود كه نسبت به سال گذشته 17 درصد افزايش داشته است"، تصریح کرد: اين افزايش بيانگر آمادگي و بهره برداري مناسب از مجموع نيروگاه‌هاي برق‌آبي است.

بهارلویی اضافه کرد: باوجود تداوم خشكسالي و كاهش چشمگير ورودي ها، تلاش و هماهنگي بخش هاي مختلف سازمان آب و برق خوزستان در تمامي حوزه هاي آبريز و اراضي پايين دست سدها و مديريت منابع و مصارف آب به گونه اي انجام گرفت كه نياز آبي منطقه به طور كامل تامين شده و به لحاظ كيفي نيز آب در شرايط استاندارد باشد.

وی همچنین از ذخيره نسبتاً مناسب آب در سدها تا شروع بارندگي ها خبر داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار