اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

کشور ترکیه یکی از خاص ترین کشورهای همسایه ما به حساب می ‌آید. پیشرفت ‌های این کشور در سالیان اخیر و رشد اقتصادی آن باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند، از سوی دیگر افراد بسیار زیادی برای گرفتن اقامت در کشور ترکیه، کارهای مختلفی را انجام می دهند.

روش های گوناگونی برای اخذ اقامت در کشور ترکیه وجود دارد اما یکی از روش های بسیار سریع، اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه است. با ما همراه باشید تا در این مطلب روش اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را به شما آموزش دهیم تا در صورتی که قصد دارید تا اقامت ترکیه را اخذ کنید بتوانید به واسطه یکی از کم دردسر ترین موارد اخذ اقامت در ترکیه نسبت به این کار اقدام کنید.


خرید خانه آسان ترین راه دریافت اقامت ترکیه

بی شک برای افرادی که به دنبال اخذ اقامت کشور ترکیه با سرعت بالایی هستند، بهترین روش خرید خانه است. شما با خرید هر خانه ای در کشور ترکیه فارغ از میزان ارزش و وسعت آن می توانید به راحتی جواز اقامت در این کشور را به دست آورید.

جوازهایی که از طریق خرید خانه به افراد خارجی اعطا می ‌شود، عموما جوازهای کوتاه مدت است و اعتبار آن یک تا دو سال بوده و نیاز است تا پس از تمام شدن اعتبار آن، برای تمدید این جوازها در کشور ترکیه اقدام کنید.

سرعت دریافت اقامت در این روش بسیار بالا است اما لازم است تا مبلغ نسبتاً زیادی نقدینگی برای خرید خانه در ترکیه داشته باشید. اگر بودجه لازم برای این کار را دارید و تنها اخذ اقامت کشور ترکیه برای شما اهمیت دارد، می توانید با استفاده از این روش، به سرعت در کشور ترکیه جواز اقامت تان را دریافت کنید.


هزینه و مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

شما می توانید به راحتی با تور ترکیه لحظه آخر، به این کشور سفر کرده و فرآیند خرید خانه در کشور ترکیه را آغاز کنید. برای خرید خانه در کشور ترکیه، فارغ از شهر آن، شما نیاز به مدارک و شرایط خاصی نخواهید داشت و می توانید با پیدا کردن یک خانه در کشور ترکیه و پرداخت هزینه آن، سند این ملک را به نام خود ثبت کنید.

پس از آن لازم است تا برای ویزا و جواز اقامت در کشور ترکیه اقدام کنید، این فرآیند هزینه های خاص و مدارک و شرایطی دارد. هزینه جواز اقامت در ترکیه ۸۰ دلار یا ۴۴۸ لیر ترکیه است و از سوی دیگر هزینه ویزا ۵۶۸ لیر ترکیه و هزینه رزرو وقت از سفارت ۹۰ لیر ترکیه است که با پرداخت این هزینه ها می توانید فرایند ویزا و جواز خود را به راحتی انجام دهید.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت اقامت ترکیه

  • فرم پر شده از درخواست ویزا
  • فرم پر شده از درخواست جواز
  • سرمایه کافی برای زندگی در ترکیه
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • بیمه

شما با داشتن این مدارک و شرایط می توانید برای دریافت جواز اقامت در کشور ترکیه اقدام کرده و به این هدف دست پیدا کنید.

اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه

بسیاری از افراد پس از اخذ اقامت در کشور ترکیه برای گرفتن اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام می‌ کنند که هر یک، مسیر مخصوص و منحصر به فردی دارد که در این بخش به مسیر دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه اشاره خواهیم کرد.

شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه

فردی که قصد دریافت اقامت دائم در کشور ترکیه را دارد، باید پنج شرط لازم را داشته باشد که این شروط عبارتند از:

  • فرد متقاضی باید حداقل هشت ‌سال بدون وقفه در کشور ترکیه اقامت کرده باشد
  • فرد متقاضی دریافت اقامت دائم ترکیه باید در سه سال گذشته هیچ گونه کمک اجتماعی دریافت نکرده باشد
  • فرد باید منبع درآمد ثابت و کافی برای تامین هزینه‌ های زندگی خود، خانواده و افراد وابسته اش را داشته باشد
  • فرد باید بیمه سلامت معتبر داشته باشد
  • فرد متقاضی نباید برای آرامش و امنیت جامعه یک تهدید محسوب شود

این پنج شرط می ‌تواند به افراد کمک کند تا پس از ۸ سال زندگی در کشور ترکیه، اقامت خود را در این کشور به دائم تبدیل کرده و از مزایای اقامت دائم در کشور ترکیه استفاده کند.

دریافت تابعیت ترکیه

برای این که بتوانید تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنند و تبدیل به شهروند رسمی این کشور شوید، روش های مختلفی وجود دارد اما باز هم یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به تابعیت کشور ترکیه، خرید خانه در این کشور است. برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق خرید خانه می توان به دو روش این فرایند را طی کرد.

داشتن جواز خانه

هر شخصی فارغ از ارزش زمین و مساحت آن، اگر در ترکیه خانه و زمین داشته باشد و به مدت ۵ سال بدون وقفه در ترکیه زندگی کرده باشد، می تواند برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند. البته این نکته لازم به ذکر است که فرد باید حداقل ۱۸۵ روز از هر سال را در ترکیه زندگی کند، در غیر این صورت تابعیت او باطل خواهد شد.

خرید خانه گران قیمت

در سال 2018 دولت ترکیه قانون جدیدی برای دادن تابعیت ترکیه به افراد وضع کرد. در این قانون هر شخص می تواند به دو روش تابعیت ترکیه را به سرعت دریافت کند. در این روش اگر هر شخصی خانه ای به حداقل ارزش ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه خریداری کند و یا مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را در بانک ‌های ترکیه سپرده‌ گذاری کند می تواند برای دریافت تابعیت اقدام کند. اگر یک فرد هر یک از این شرایط را داشته باشد، می ‌تواند با حداقل ۳ سال زندگی در ترکیه تابعیت این کشور را دریافت کرده و تبدیل به یک شهروند کشور ترکیه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار