اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
شوشان ـ غلامرضا نورآبادی :
قسمت دوم
-ارزش پول ملی و نقش آن در تعطیلی بنگاه تولیدی و نگرش تولید کننده برای بقا

سه عامل مهم توسعه"انباشت سرمایه،تجارت آزاد و دسترسی به تکنولوژی های نوین"است.وقتی اقتصاد دولت کاملا سیاسی و ایدئولوژیک میشود نابسامانی اقتصادی ،ناکافی بودن ذخائر بانک مرکزی موجب اخذ تصمیمات یکروزه و در نهایت چاپ و خلق پول برای پاسخ به درخواست افزایش حقوق،تامین مخارج  ولخرجی های دولت و اختصاص اعتبار به ارگان ها و نهادهای بدون تاثیر در جامعه که بعضا بودجه شان از چند وزارتخانه بیشتر است، اجتناب ناپذیر میشود. تبادل تجاری بسیار سخت،انباشت سرمایه غیر ممکن و کارکرد عادی و کسب درآمد دشوارتر.عدم ازدواج،جنایت،از هم پاشیدگی خانواده و.....هم در همین چارچوب ارزش پول ملی قابل بررسی است.
در زمان تورم و کاهش ارزش پول ملی  هزینه های تولید افزایش و قیمت محصول گران  می‌شود و قدرت خرید کاهش می یابد و خریدار کمتر.کم کم رکود خود را نمایان ، فروش مشکل و تعطیلی واحد تولیدی هم اجتناب ناپذیر میشود .آن کسی که قبلا وام دریافت کرده و بخشی از آنرا در تولید و بخشی را در سایر گزینه ها مثل زمین ،ارز و طلا و... سرمایه گذاری کرده توان حفظ خود و واحد تولیدی اش را دارد.برای این افراد، با کاهش ارزش پول و دوره های تورم و رکود موجب شده میزان بدهی شان به بانک‌هاو سایر خریدهای اعتباری شان بی ارزش و سود لازم را کسب کند.آن کسیکه وام نگرفته و بدهی ندارد ،اکنون باید مواد اولیه اش را به نرخ روز بخرد و برایش،ناممکن است.به عبارت ساده تر بجای آینده نگری باید نزدیک بین تر بود.سپرده گذاری در بانک برای همه زیانبار خواهد بود و بعد از مدتی با آن سپرده نمی‌توان یک ماه آذوقه خرید.
پیدایش سلطانهای متعدد و اختلاسگران خرد و کلان ناشی از همین پدیده دریافت وام های کلان در زمان ارزشمندی پول و باز پرداختی ان در زمان کاهش ارزش پول است.
مورد بعد اینکه یک پروسه زمانی برای تثبیت  سامانه های متعدد مالیاتی و...جهت تامین مخارج دولت در حال طی شدن است، در سال آتی دولت با اتخاذ سیاست انقباضی و تامین مخارجش با اخذ مالیات،تعداد زیادتری از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را از چرخه تولید خارج و آنها را با مشکلات تعطیلی و... مواجهه میکند .  افزایش سطح آگاهی اقتصادی و آموزش چگونگی برخورد با این سامانه ها نیز از ضروریات است . این مطلب توصیه نمی‌کند که راه سلطان ها   طی شود بلکه می‌گوید این تفکر که" الحمدالله بدهکار نیستم و لقمه نانی در می آید" را کنار بگذارید .در اولین فرصت بدست آمده بدهی برای خودتان ایجاد کنید ،مواد اولیه بخرید ،موجودی انبار تان را  حفظ و افزایش دهید،آموزش ببینید و به سرمایه گذاری هایتان تنوع ببخشید تا از گزند سیاست‌های دورانی دولت‌ها در امان بمانید.هرکسی بیشتر بدهکاری بانک داشته باشد و در ازای آن دارایی های قابل ارزش دیگر ،ثروتمند تر است. هر وقت دارایی قابل ارزش برای چند سال زندگی راحت دارید مازاد ! آنرا به کمک یک مشاور  متخصص !! در امر تولید و توسعه و راه اندازی کسب و کار اختصاص دهید.
❗️البته راه حل نهایی خروج از این چرخه ،جلب حداکثری اعتماد مردم به حاکمیت با تغییر سیاست های اشتباه گذشته ،سپری کردن یک دوره رکود طولانی است تا از این گردونه خارج شویم.شعار تفکر بسیجی برای خروج از مشکلات هم فرار از مسئولیت و انداختن مسئولیت به گردن کسانی است که هیچ اختیاری ندارند . بهرصورت فعلا اصلاح ممکن نیست و نزدیک بین فکر کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار