شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
شوشان: نماینده بهبهان درمجلس گفت:طرح و اجراي غيركارشناسي انتقال آب كارون ازسرشاخه ها چند سالي است كه توسط نمايندگان برخي استان ها و مسئولان پيگيري و عملياتي شده است .

شریعتی افزود: از آن جا كه ادامه ي اين پروژه پيامد هاي منفي بسياري همچون معضلات زيست محيطي و نابودي كشاورزي در پي خواهد داشت و با توجه به وجود اراضي وسيع كشاورزي با كلاس خاك بالا ودر جلگه قرار گرفتن آن شرط عقل آن است كه مسئولين با توسعه كشاورزي در خوزستان با كمترين هزينه ممكن بيش از يك سوم غذاي كشور را تامين كنند نه اينكه بدون در نظر گرفتن منافع جمعي با اعمال سياست هاي غلط قطب كشاورزي كشور را بخشكانند.

وی همچنین اظهارداشت:اگر برداشتهاي بي رويه از سرشاخه هاي كارون و دز تداوم يابد ، در شرايط بروز خشكسالي ها ، بيم آن ميرود كه شاهد فاجعه انساني از رهگذر آن رو به خشكي گذاشتن پر آب ترين رودخانه ايران باشيم، چرا كه تالابهاي سيراب شده از كارون ، خشكيده و محيط زيست را از خود متاثر مي سازد . گرد و غبار بيشتر و مشاغل مرتبط با اين تالاب ها تعطيل خواهند شد . از طرفي كشاورزي استان از رهگذر افزايش EC ناشي از كاهش دبي آب اين رودخانه ، آسيب جدي خواهند ديد . توليد سير نزولي را طي خواهد كرد و اشتغال سيلي جدي خواهد خورد.وی درپایان گفت:اعتراض تشكلها و انعكاس رسانه ها، اعتراض جمعي و يكپارچه 18 نماينده استان و همراهي مديران خوزستان در پايتخت ، راهكارهاي مناسبي است كه مسئولين تصميم ساز را از برداشت بيشتر آب از اين منابع حيات بخش و تمدن ساز تاريخ منصرف خواهد كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار