شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
شوشان: نیشکر محصول استراتژیک است و انتظار حمایت بیشتری از تولید‌کنندگان این محصول است.
رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی به شوشان گفت ‌دولت یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلاً برای یک هکتار زمین نیشکر پرداخت می‌‌کرد، حذف کرد و کشاورز مجبور است برای بیمه یک هکتار محصول نیشکر 160 هزار تومان پرداخت کند.
مسعود اسدی گفته در حالی که کشاورزان توانایی پرداخت حق بیمه یارانه‌دار محصولات کشاورزی را ندارند، دولت، یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلا پرداخت می‌کرد، حذف کرده است.
رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی افزوده شاید این اقدام به دلیل بدهی 3 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی باشد که صندوق با کسری شدید مالی مواجه است.
وی ادامه داده چنین اقدامی از سوی دولت صنعت نیشکر کشور را که سالانه 100 هزار هکتار توسط کشاورزان کشت می‌شود، به نابودی می‌کشاند.

اسدی گفته دستورالعمل و تعرفه جدید بیمه محصول نیشکر 10 روز پیش توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام شده است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی گفته همچنین در این دستورالعمل صندوق تقسیط حق بیمه را نیز برداشته است و باید به صورت نقدی از سوی کشاورزان پرداخت شود.
وی ادامه داده بیم آن می‌رود که این اقدام دولت مبنایی برای برداشتن بیمه سایر محصولات کشاورزی نیز باشد.
رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی تصریح کرده نیشکر محصول استراتژیک است و انتظار حمایت بیشتری از تولید‌کنندگان این محصول است.
به گزارش شوشان، سالانه 500 هزار تا یک میلیون تن شکر وارد کشور می‌شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
comment
0
0
comment از اینهمه بی اطلاعی و غریبی مسئولین کشاورزی با صنعت نیشکر و چگونگی روند تولید نیشکر در شرکتهای تولیدی متاسف هستم . صنایع نیشکری اینقدر مظلوم هستند که مسئولین هنوز نمی دانند که هیچ کشاورز شخصی دخالتی در تولید و نگهداری نیشکر ندارد . ایکاش مسئولین ، مشکلات اصلی صنعت نیشکر که همانا سوء مدیریت و ناکارآمدی مدیران میباشد را پیگیری می کردند !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار