شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
شوشان: نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اتیوپی از اعلام آمادگی این کشور برای واردات گوشت قرمز به ایران خبر داد.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی با اشاره به سفر هیات پنج نفره پارلمانی ایران به اتیوپی اظهار کرد: در این سفر که روز چهارشنبه گذشته انجام و یکشنبه شب به پایان رسید در خصوص مسایل مختلف گفت و گو شد.

وی افزود: در این سفر هیات ایرانی نشست هایی با وزیر جهاد کشاورزی و رییس مجلس اتیوپی همچنین رییس کمیسیون زیربناهای اتحادیه آفریقا داشت و از یک مجتمع گلخانه ای در اتیوپی دیدن کرد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اتیوپی گفت: در این نشست ها از آنجایی که اتیوپی به اندازه بسیار زیادی تولید گوشت قرمز دارد از طرف این کشور برای صادرات محصولات در این بخش به ایران اعلام آمادگی صورت گرفت.

وی افزود: قرار بر این شد که در صورت موافقت سازمان دامپزشکی کشورمان با توجه به ارگانیک بودن گوشت های تولیدی در اتیوپی نسبت به واردات محصول از این کشور اقدام شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: باتوجه به اینکه دام های اتیوپی از محصولات ارگانیک و منابع طبیعی و بیرون از محیط مجتمع های دامپروری تغذیه می کنند تولیدات این بخش ارگانیک و برای واردات به کشورمان بسیار سودمند است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی محصول اصلی کشوراتیوپی را قهوه و نیشکر اعلام کرد که به دیگر کشورهای جهان صادرات دارد و بیشتر جمعیت این کشور روستایی است.

وی افزود: اتیوپی دارای استعدادهای وافر در زمینه های کشاورزی و آب است اما نتوانسته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرده و رونق اقتصادی خوبی داشته باشد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: از این حیث و کمک به رشد اقتصادی اتیوپی، ایران می تواند به خوبی ورود کرده و از ظرفیت های موجود در این بخش ها استفاده کند که برای هر دو طرف بهره مندی داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار