شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
یک کارشناس استاندارد گفت: رنگ صورتی موجود در سوسیس و کالباس به هیچ وجه نشان از گوشت موجود در آن‌ها نیست، بلکه به دلیل مقادیر فراوان نیترات و نیتریت در این فرآورده‌های غذایی است.

به گزارش فارس از بوشهر، صدیقه حاجی‌زاده ظهر امروز در نشستی با حضور کارشناسان بهداشتی و استاندارد در بوشهر افزود: مصرف فست‌فودها که عمدتاً حاوی سوسیس و کالباس هستند، می‌تواند باعث بروز سرطان‌های خطرناک شود. وی با اشاره به این که این نوع مواد غذایی اکثراً محتوی مقدار بالایی چربی اشباع شده هستند، اظهار داشت: این چربی‌ها برای قلب و عروق مضر است و باعث افزایش کلسترول خون می‌شود.

حاجی‌زاده تأکید کرد: اگر فست‌فودها در روغنی که چند بار از آن استفاده شده و روغن آن تغییر رنگ داده، سرخ شوند به راحتی می‌تواند در بدن فرد سرطان ایجاد کند. همچنین نمک بالای موجود در این نوع مواد غذایی، زمینه‌ساز ابتلا به فشار خون است.

این کارشناس استاندارد گفت: رنگ صورتی موجود در سوسیس و کالباس به هیچ وجه نشان از گوشت موجود در آن‌ها نیست، بلکه به دلیل مقادیر فراوان نیترات و نیتریت در این فرآورده‌های غذایی است که در بدن به موادی تبدیل شده و این مواد غذایی چه سرخ شده و چه به صورت خام، سرطان‌زا هستند. وی نسبت به مصرف نوشیدنی‌های شیرین به ویژه انواع نوشابه‌ها همراه این فرآورده‌های غذایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این موارد عوارض به طور مضاعف افزایش می‌یابد و امکان ابتلا به چاقی، پوکی استخوان و کوتاهی قد در کودکانی که در سن رشد هستند را به وجود می‌آورد.

کارشناس استاندارد یادآور شد: اگرچه ذائقه‌ اکثر مردم به فست‌فودها عادت کرده و نمی‌توان آن‌ها را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی حذف کرد، اما پیشنهاد می‌شود تا آن‌جا که ممکن است از مصرف این فرآورده‌های غذایی پرهیز کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار