شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
در سفر یک روزه لاریجانی به آبادان چه گذشت؟/ حرف های داغ امام جمعه آبادان خطاب به رییس مجلس/روحانی به خوزستان بیاید/ واکنش به استعفای نمایندگان
پایگاه خبری شوشان در قالب خبر ، حاشیه ، فیلم و تصویر مروری دارد بر سفر یک روزه رییس مجلس به آبادان و خرمشهر.
شوشان: آیین نکوداشت پنجمین سالگرد ارتحال پیر مقاومت آیت‌الله جمی با حضور مسئولان کشوری و لشکری در  آبادان برگزار شد. در این مراسم رئیس مجلس به عنوان سخنران ویژه نیز حضور داشت و علاوه بر وی تعدادی از نمایندگان شهرهای مختلف استان خوزستان در این مراسم حضور داشتند.

پایگاه خبری شوشان مروری دارد بر سفر یک روزه رییس مجلس به آبادان و خرمشهر و سخنان و اتفاقاتی که در این روز گذشت:



*
حضرت آیت‌الله موسوی جزایری ، آیت‌الله سید علی شفیعی ، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان ، جاسم جادری استاندار هرمزگان   میهمانان ویژه آیین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی بودند.





دانلود سفر رییس مجلس به آبادان



حرف های داغ حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان


* آیت الله جمی برجستگی های فراوانی داشت که امروز می تواند مورد استفاده و الگوی مسئولان، خدمتگزاران و آنانی که می خواهند در مسیر وی قدم بردارند قرار گیرد. عدم وابستگی به دنیا و مناصب دنیوی، سرباز امام، ولایت و رهبری بودن و داشتن شجاعت از ویژگی های آیت الله جمی بود.

* اینجا همان آبادانی است که مردمش هشت سال جانانه در مقابل هجمه دشمنان مقاومت کردند و به فرمان امامشان تا پای جان رفتند. شما امروز در مسیر راه از مناطقی گذر کردید که وضع چندان خوبی نداشتند که البته از این دست مناطق در شهر کم نیست و شاید هم در برخی مناطق وضعیت بدتر از این هم باشد.

* کم نیستند خانم هایی در این شهر که هنوز کپسول گاز بر روی سر دارند و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند تا گاز مورد نیاز خود را تامین کنند. انقلابی بودن، در صحنه بودن ، وجود حسینیه ها و مساجد متعدد در شهر و استقبال بی نظیر مردم آبادان از ضریح متبرک اباعبدالله الحسین(ع) همگی نشان از منش والای مردم دارد اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید حقشان ادا نشده است.

* حرکت اخیر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی (استعفای دسته جمعی آنان در اعتراض به کاهش بودجه تخصیصی به استان)  نه تنها یک حرکت سیاسی نبود بلکه درد دل مردم خوزستان بوده است.

* باید وزیر نیرو و رئیس جمهور به آبادان بیایند و به نخلهای خشک  شده نگاه کنند و مشکلات را از نزدیک ببینند.

*جای بسی تاسف است که مردم از آب شرب مناسب محروم باشند و با اندک بارندگی خانه هایشان به زیر آب برود. با وجود تمامی مشکلات باز شما در بودجه را می بندید. زیر ساختهای آبادان و خرمشهر بهم ریخته است. باید به موضوع اشتغال جوانان منطقه و استخدام نیروها توجه خاص شود. بیکاری، ناامنی، سرقت، دزدی و غیره را در پی دارد، مردم انتظار دارند تا رییس مجلس شان با نفوذ کلامی که دارد راه را برایشان هموارد کند.

* حق مردم آبادان و خرمشهر بیشتر از اینهاست، اگر امروز آیت الله جمی هم اینجا بود همین حرف ها و خواسته ها را داشت.


بازدید لاریجانی از باغ موزه دفاع مقدس آبادان



رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر  از باغ موزه دفاع مقدس آبادان بازدید کرد. باغ موزه دفاع مقدس آبادان به وسعت30 هکتار به تازگی در حال تاسیس است و برای راه اندازی کامل آن به حمایت‌های مالی نیاز است. علی لاریجانی در این بازید برای تخصیص بودجه راه‌اندازی این مکان فرهنگی قول مساعدت داد. عضو هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس آبادان هم گفت:این باغ موزه برای راه اندازی نیاز به ردیف بودجه‌ای ملی دارد.


لاریجانی در مورد نمایندگان خوزستان چه گفت؟

علی لاریجانی رییس مجلس درخصوص استعفای نمایندگان خوزستان خطاب به مردم گفت: شما نمایندگان پرتحرکی در مجلس شورای اسلامی دارید که به طور جد پیگیر مشکلات استان خوزستان هستند. وی افزود: واکنش نمایندگان خوزستان در خصوص بودجه سال از باب حمایت از حقوق مردم بود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه‌ای که با نمایندگان خوزستان داشتم نگاهشان برای توسعه و پیشرفت خوزستان قابل مشاهده بود.

سخنان رییس مجلس در آبادان / انتقاد از شعارهای عمل

* برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله جمی کار پسندیده ای است و حق آیت الله جمی بیشتر از اینها بوده است. وی قبل از انقلاب با تشکیل یک سنگر مبارزاتی در خوزستان در مبارزه با رژیم طاغوت تلاش های موثری را انجام دادند. آیت الله جمی با توجه به وضعیت فرهنگی و تبلیغاتی که رژیم شاه در این منطقه راه انداخته بود با احساس نیاز به ورود در عرصه به مبارزه علیه طاغوت اقدام کردند که به جرات می توان گفت آیت الله جمی نماد یک جریان در روحانیت است جریانی از روحانیت که دغدغه اصلی آن دفاع از انقلاب و اسلام بوده است.

* در طول این سال‌ها برخی‌ها شعارهای زیبایی را داده‌اند اما این شعارها نتوانسته است دردی را دوا کند که نمونه این شعارها آوردن نفت سر سفره مردم بوده است

*ب ر اساس اعلام رئیس جمهور بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور کلنگ‌زنی شده در حالی که سقف اعتبارات اعتبارات عمرانی در بودجه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان است.

* این نشان‌ دهنده آن است که در زمینه کلنگ‌زنی این پروژه‌ها تعقل به کار گرفته نشده است چراکه پروژه‌ای که 16 سال برای افتتاح آن زمان برده می‌شود از روی تعقل اجرا نشده است.

* نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آبادانی کشور جدای از اجرای عدالت نیست و برای اجرای عدالت باید کشور را توسعه داد و در این بین توازن را در سهم استان‌ها را در نظر بگیریم.

* اگر واقعا می‌خواهیم نفت را بر سر سفره مردم بیاوریم باید تولید را گسترش و رونق دهیم تا مردم با کرامت زندگی کنند نه اینکه به وسیله کمیته امداد زندگی کنند. ما کشور فقیری نیستیم نفت، گاز و نیروی انسانی بسیار غنی و توانمند داریم باید بسترهای بهره‌مندی از این نیروها را فراهم کنیم.

* در این سال‌ها مشاهده کردیم که به جای تولید این واردات بود که در کشور فزونی یافت و واردات جایگزین شغل مردم شد. نتیجه این مسئله نیز آن شد که نیروی کار ادارات گسترش یافت به‌طوری‌که هزینه‌های اداری تقریباً با کل درآمدهای بودجه برابر شده است و در این شرایط درآمد برای عمران باقی نمی‌ماند.

* در لایحه بودجه تلاش می‌کنیم سهم اعتبارات عمرانی را برای عمران و آبادانی استان‌ها به شکل متوزانی ایجاد کنیم و تلاش خواهیم کرد تا راه‌هایی برای تحقق عمران و آبادانی فراهم کنیم.


رونمايی از تابلو فرودگاه آبادان مزین به نام آیت الله جمی

 آيين افتتاحيه و رونمايی از تابلوهای فرودگاه آبادان مزین به نام آیت الله جمی همزمان با سالگرد ارتحال  این مجاهد نستوه در فرودگاه آبادان  برگزار شد.  در این مراسم از تابلوهای فرودگاه  با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، استاندار استان خوزستان ، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه کلانشهر اهواز ، نمایندگان مردم آبادان و اهواز در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه آبادان ، مسئولین کشوری ، استانی  و شهری رونمایی شد .





حضور در گلزار شهدای آبادان

همچنین در این سفر رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در گلزار شهدای آبادان به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد. لاریجانی همچنین با حضور بر مزار شهید محمد حسن شریف قنوتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس به مقام این شهید ادای احترام کرد.
حجت الاسلام محمد حسن شریف قنوتی نخستین روحانی مجروح و اسیر جنگ تحمیلی و نخستین روحانی شهید دفاع مقدس است.

بازدید از سواحل اروندرود / درخواست حمایت لاریجانی از عدم انتقال آب کارون

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر از سواحل اروند رود بازدید کرد که در این بازدید فرماندار و نمایندگان مردم آبادان در مجلس خواستار حمایت هر چه بیشتر لاریجانی از بحث عدم انتقال آب سرشاخه‌های کارون شدند. مسئولان آبادانی عنوان کردند که بحث انتقال آب کارون به حیات منطقه بسته است و در این زمینه خواستار مساعدت و حمایت بیشتری شدند.

* در مراسم بزرگداشت آیت الله جمی یکی از شهروندان آبادانی خطاب به رئیس مجلس گفت آقای لاریجانی شما را قسم می‌دهم از اینجا که رفتید آبادان را فراموش نکنید. آبادان شهری فراموش شده است که رئیس مجلس در پاسخ گفت: ما به فکر همه جا هستیم.








































مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار