اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: طی یک سال گذشته 867 هزار تن کالا به ارزش دو هزار و 530 میلیارد ریال معادل 103 میلیون و 292 هزار دلار از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از خبرگزاری ایرنا خوزستان، ˈ عارف باوی ˈ افزود: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 22 درصد، از نظر ارزش ریالی 123 درصد و از نظر ارزش دلاری نیز 123 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در این مدت، 929 هزار تن کالا به ارزش هشت هزار و 195 میلیارد ریال معادل 334 میلیون و 505 هزار دلار از مرز زمینی شلمچه به کشورعراق صادر گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ریالی و دلاری 107 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرکل گمرک خرمشهرعمده کالاهای صادراتی را شامل مواد معدنی، باریت، بنتونیت، نمک صنعتی و مصالح ساختمانی از قبیل سیمان سیاه و سفید، کاشی و سرامیک کف و دیوار، سنگ، موزاییک، آجر، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، مواد غذایی، مخلوط کن، بخش هایی از خط تولید کارخانه تولید آسفالت و دستگاه های بسته بندی و دستگاه ساب موزاییک عنوان کرد.
وی با اشاره به انتخاب مرز بین المللی شلمچه به عنوان مسیر تجارت کالاهای صادراتی توسط صاحبان کالا افزود: امکانات و تسهیلات فراهم شده در مرز شلمچه در کنار سرعت بخشی و روان سازی ارایه خدمات از سوی گمرک خرمشهر، امکان افزایش حجم صادرات کالاهای تجاری را فراهم کرده است.
باوی گفت: در این مدت، 396 هزارتن کالا به ارزش 24 هزار و 880 میلیارد ریال معادل یک میلیارد و 15 میلیون و532 هزار دلار از طریق گمرک خرمشهر وارد کشور شد.
وی افزود: این واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزن 10 درصد، از نظر ارزش ریالی 122 و دلاری نیز 122 درصد افزایش نشان می دهد.
وی کالاهای وارداتی را پارچه، ماشین آلات راه سازی، برنج، لوازم خانگی، خودرو و لاستیک خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی از طریق گمرک خرمشهر 650 تن کالا به ارزش شش میلیون و 307 هزار دلار می باشد.
باوی افزود: افزون بر هفت هزار و 720 تن کالا به ارزش 78 میلیون و 244 هزار دلار در این مدت از طریق گمرک خرمشهر ترانزیت خارجی صورت گرفت.
وی جمع درآمدهای عمومی در سال گذشته را که به حساب خزانه دولت واریز شده بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این درآمدها نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش نشان می دهد.

برچسب ها: گمرک خرمشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار