شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
در دومین اجلاس عالی کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و امارات دو سند همکاری اقتصادی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به امضاء رسید.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از اتاق ایران، در سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به امارات متحده عربی که از 25 تا 26 فروردین ماه سال جاری صورت گرفت، در پی حضور علی اکبر فرازی معاون امور بین الملل اتاق ایران، دو سند همکاری بازرگانی و تجاری بین این اتاق و اتحادیه اتاق های بازرگانی وصنایع امارات متحده عربی، به امضاء رسید.
گفتنی است در این دو سند، بر توسعه همکاری های تجاری توسط بخش خصوصی دو کشور تأکید شده و به منظور ارتقای این همکاری ها، راهکارهای اجرایی مشخص شده است. همچنین در سند دیگر، دو کشور، موافقت خود را با تشکیل شورای مشترک بازرگانان ایران وامارات اعلام داشته و مقرر گردید بلافاصله پس از امضای تفاهم نامه، پیگیری این مسئله در تهران و ابوظبی آغاز شود.
علي اكبر فرازي معاون امور بين الملل اتاق ايران اعلام كرد : یکی از وظایف اصلی شورای مذکور رسیدگی به مشکلات بازرگانان و تجار ایرانی در امارات متحده عربی است، بر این اساس تصمیم گرفته شد که اختلافات احتمالی بین بازرگانان ایرانی و اماراتی در این شورا مطرح و رسیدگی شود. بدین طریق مشکلات تجار دو کشور با سهولت و سرعت بیشتری در این شورا مطرح و رسیدگی خواهد شد.
همچنین توافق گردید در سال جاری میلادی هفته اقتصاد ایران در امارات متحده عربی از سوی اتاق ایران برگزار شود .
دومین اجلاس عالی کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و امارات با حضور محمد جواد ظریف و عبدالله بن زاید، وزیران خارجه دو کشور از 25 تا 26 فروردین ماه 1393 با حضور معاونان، مديران كل و كارشناسان ارشد وزارتخانه ها وسازمانهاي دولتي و نمايندگان اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن وکشاورزی ايران ، در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.
دستور کار این کمیسیون رسیدگی به مسائل اقتصادی، تجاری، بازرگانی، تسهیل امور گمرکی و افزایش مناسبات بخش های خصوصی دو کشور بود.
نشست کارشناسی این کمیسیون نیز دوشنبه 25 فروردین ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور کارشناسانی از بخش های خصوصی، دولتی و مسئولان رسانه های تهران و ابوظبی برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار