اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
دومين نشست مسئولان آموزش اتاق هاي سراسر كشور روز 2 ارديبهشت ماه با حضور رئيس اتاق ايران دبيركل، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي، رئيس كميسيون آموزش و فرهنگ اقتصادي اين اتاق و جمعي از مسئولان آموزش اتاق هاي سراسر كشور در محل اتاق ايران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از اتاق ایران، مهندس «غلامحسين شافعي» رئيس اتاق ايران گفت: فعاليت هاي مؤسسه آموزشي و پژوهشي فوايد بسياري براي اتاق ها داشته و اميدوار هستيم اين فعاليت ها افزايش يابد .
وي افزود: اتاق ايران هدف توانمندسازي اتاق هاي سراسر كشور براساس تأكيد دكتر نهادنديان در دستور كار قرارداد و از سال گذشته تجديدنظر در موضوع آموزش بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت.
رئيس پارلمان بخش خصوصي كشور اعلام كرد: اميدوار هستيم با كار سازماندهي شده مركز آموزش اتاق، بتوانيم خلاء موجود در بسياري از اتاق ها را برطرف كنيم.
شافعي تصريح كرد: اتاق ايران و كشور وقتي خواهند توانست به توفيق پايدار برسند كه نگاه متوازن به كل كشور داشته باشيم و خوشبختانه در دولت جديد نيز موضوع توسعه متوازن در كشور مورد توجه است؛ اما تا به امروز متأسفانه اولويت هاي اقتصادي در منطقه و استان مشخص نيست و كارها با چشم بسته انجام شده است؛ بنابراين تنها مشكل ما تأمين مالي نيست بلكه تدوين برنامه براساس شناخت درست از استان ها است.
رئيس اتاق ايران بيان كرد: اكنون فعاليت‌هاي اقتصادي در برخي استان ها انجام شده كه هيچ گونه اولويت اقتصادي ندارد و طرح آمايش انجام شده از سوي دولت در گذشته قابل اتكا نيست و حداقل كاري كه اتاق مي تواند انجام دهد شناخت درست از موقعيت ها و توانمندي استان ها و اولويت اقتصادي آن ها است.
وي اعلام كرد: اميدوار هستيم با حركت هاي جديد و علاقمندي اتاق‌ها بتوانيم حتي جلوتر از حركت هاي كشور حركت كرده و مداخله موثري در توسعه اقتصادي كشور داشته باشد.
«حسين نقره كار شيرازي» دبيركل اتاق ايران، ضمن تبريك زاد روز ولادت حضرت فاطمه زهرا گفت: جلسه آموزشي امسال وجه تمايزي با ديگر جلسات اتاق دارد و آن اولين جلسه سراسري است كه با بخش آموزش آغاز كرده ايم.
وي افزود: خوشبختانه بحث آموزش و فرهنگ سازي در ساختار اقتصادي كشور در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري و نام گذاري فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي نمادينه شده و نگاه كلي آن اين است كه بايد بهتر بياموزيم تا بهتر عمل كنيم.
نقره كار شيرازي عنوان كرد: در چند سال اخير اتاق ايران با مديريت خوب دكتر نهاونديان در فضاي متفاوتي شكل و نما گرفت و كارهاي بسياري در آن انجام شد و اكنون نيز حضور مهندس شافعي در ادامه همان راه و تلاش براي افزايش دانش و استفاده از فضاي تحقيقاتي كشور است و البته تلاش مؤسسه آموزشي و پژوهشي ايران و برنامه ريزي معاونت امور استان ها نيز همه براي اين هدف بوده كه بخش هاي مختلف اتاق هاي سراسر كشور در طول سال دعوت شده و در دوره هاي آموزشي شركت كنند.
دبيركل اتاق ايران يادآور شد: اين بخش يك بخش افتخار آفرين اتاق است و اتاق ايران تلاش كرده بر بخش آموزش و پژوهش توجه خاص داشته باشد.
وي عنوان كرد: نقشي كه اين بخش مي تواند در اكنون و آينده اتاق داشته باشد، نقش بسيار مهم و پررنگي خواهد بود زيرا فعاليت آن آثار بيروني و ارزشي در محيط هاي فعاليت اتاق هاي سراسر كشور ايجاد مي كند.
نقره كار شيرازي تصريح كرد: نبايد فكر كرد بخش آموزش، وظيفه كوچكي بر عهده دارد؛ زيرا اين بخش مي تواند خلق ارزش كند و بايد عملكرد اين بخش در طول سال بررسي و ارزشيابي شود.
وي گفت: سال قبل بحث تعامل صنعت و دانشگاه را داشتيم و همايش بسيار خوبي نيز در اين باره در يزد برگزاري شد و از آن زمان جلسات فراواني در اين باره برگزار و نتايج بسيار خوبي از آنها حاصل شده است.
دبيركل اتاق ايران ادامه داد: خوشبختانه هفته گذشته دومين همايش در اين زمينه در كرمان برگزار شد و در همان همايش، 5 استان داوطلب برگزاري اين همايش شدند.
وي عنوان كرد: ما بايد بتوانيم حضور و ظهور داشته باشيم، به اين معني كه هم در جلسات شركت كرده و در ادامه دستاوردي نيز اين گردهمايي‌ها داشته باشيم.
«مظفر عليخاني»، سرپرست معاونت امور استان‌ها نيز عنوان كرد: ما در برنامه امسال با حمايت هيأت رئيسه اتاق، قصد داريم اين نشست را 4 بارتكرار كنيم تا بتوانيم از نظر همه در راستاي ارتقاي سطح كمي و كيفي استفاده كنيم.
وي تصريح كرد: در سال گذشته 64 سمينار آموزشي در كشور شده كه 59 دوره يك روزه و 5 دوره به صورت 2 روزه برگزار شده است.
عليخاني ادامه داد: اميدوار هستيم امسال در هر ماه يك دوره در استان‌ها برگزار كنيم كه معني برگزاري 12 دوره در هر اتاق است كه در مجموع 408 دوره براي اتاق‌ها مي‌شود كه 3264 ساعت آموزش در امسال خواهد بود.
سرپرست معاونت استان‌ها بيان كرد: 58 عنوان و سرفصل به عنوان عناوين مورد توجه امسال در دستور كار قرار گرفته است و آن‌چه مهم است، اين است كه در برنامه مصوب اتاق ايران كه براساس استراتژي‌هاي اتاق طراحي شده، توانمندسازي اتاق‌ها از محورهاي اصلي معاونت امور استان‌ها است و در اين ميان آموزش از اهميت بالايي برخوردار است.
عليخاني عنوان كرد: آموزش در 2 بعد مورد توجه است كه يكي توانمندسازي فعالان اقتصادي و اعضاي اتاق و ديگري ارتقاي سطح توانمندي كاركنان اتاق‌ها است تا بتوانند خدمات بهتري ارائه كرده و پاسخگوي خواسته‌ها و انتظارات باشند.
وي تأكيد كرد: فلسفه وجودي اين نشست، تحميع انتقادات و پيشنهادات و هم‌افزايي براي ارائه كار و خدمات بهتر است.
عليخاني يادآور شد: محوري‌ترين بحث اين نشست، گفت‌و‌گوي آزاد با حضار است كه با يكديگر هم‌فكري داشته باشيم.
سرپرست معاونت استان‌ها گفت: شيوه‌نامه‌اي در معاونت امور استان‌ها به هم‌فكري مؤسسه آموزشي و پژوهشي آماده شده و فلسفه آن قاعده‌مندتر كردن همكاري‌ها براي كسب خروجي بهتر است و اگر در چارچوب آن حركت كنيم، اين معاونت درخصوص چگونگي برگزاري دوره‌هاي توانمندتر خواهد كرد.
«حسين ميرمحمدصادقي» رئيس مدير آموزشي و پژوهشي اتاق ايران اعلام كرد: اهميت آموزش امروزه بسيار زياد است و در همه زمينه‌ها بدون روز آمد كردن آموزش‌ها نمي‌توان فعاليت كرد.
وي افزود: آمادگي و پذيرش بحث نياز به آموزش نيز مهم است و نياز به آماده‌سازي دارد و بايد احساس نياز به آموزش داد افراد ايجاد شود.
ميرمحمدصادقي يادآور شد: در چند ساله اخيز و فعال شدن معاونت امور استان‌ها در اتاق، براي تمركززدايي تلاش شود.
وي درخصوص اعطاي نمايندگي به اتاق‌هاي سراسر كشور نيز توضيح داد: اين امر تحول قابل توجهي در كارها ايجاد كرده و تا چند سال آينده شاهد ارتقاي چشمگير بخش آموزش در اتاقهاي سراسر كشور خواهيم بود.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي اتاق ايران ادامه داد: نمايندگي برخي اتاق‌ها به پايان رسيده كه تمديد خواهد شد و به برخي اتاق ها نيز نمايندگي اعطا خواهد شد.
ميرمحمدصادقي تصريح كرد: اتاق ايران بايد بتوانيم وظيفه نظارت و هماهنگي خود را گسترش داده و موضوع e-learning (آموزش الكترونيك) را نيز اجرايي كند.
وي اضافه كرد: تفاهم‌نامه‌هاي ما با دانشگاه‌هاي سراسر دنيا نيز افزايش يافته و مدرك فعلي اين مؤسسه نيز اعتبار زيادي دارد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي اتاق ايران افزود: برگزاري دوره‌هاي كاربردي براي ما اهميت بيشتري دارد تا توانايي افراد را افزايش دهيم.
ميرمحمد صادقي تأكيد كرد: براي نخستين بار در چند سال اخير، تقويم آموزشي تهيه كرده‌ايم و از همه اتاق‌ها درخواست كرديم سمينارهاي مورد نظر خود را اعلام كنند.
وي اعلام كرد: درخواست ما اين است كه در نظرسنجي‌ها واقعيات را منعكس كرده و ما را در انجام بهتر كارها ياري كنند.
ميرمحمدصادقي؛ از راه‌اندازي بحث كلينيك مشاوره و عارضه‌يابي خبر داد و گفت: دو دوره از اين دست با همكاري ژاپن برگزار شده است تا بتوانيم در استان‌ها بر اساس اين كلينيك‌ها آموزش لازم را به اتاق‌ها بدهيم.
وي ادامه داد: بحث برگزاري تورهاي آموزشي خارجي نيز انجام شد و استقبال خوبي تاكنون از آن شده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي اتاق ايران با اشاره به شيوه‌نامه تدوين نامه نيز گفت: اين كار بسيار خوبي بود و اميدوار هستيم همه اتاق‌ها بر اساس همان شيوه‌نامه عمل كنند.
ميرمحمد صادقي توضيح داد: اكنون بيشتر دوره‌ها در اتاق‌ها رايگان است و بايد امروز در اين‌باره به نتيجه مشخصي برسيم.
جمشيد عدالتيان رئيس كميسيون آموزش و فرهنگ اقتصادي اتاق ايران نيز گفت: نخستين بار است كه اين كميسيون تشكيل شده و نشان از دقت نظر اتاق به مسائل آموزشي دارد.
وي افزود: فعاليت ما بيشتر در سطح كلان است و سعي داريم سيستم كلي آموزش كشور را با نيازها تطبيق دهيم و اتاق تهران نيز كار تحقيقات بزرگي در اين زمينه را تقبل كرده است.
عدالتيان ادامه داد: در مورد كلينيك عارضه‌يابي نيز به زودي كار تحقيقاتي‌اي ارائه خواهيم داد و سعي داريم رويكرد آموزشي را در سطح كلان گسترده‌تر كنيم.
رئيس كميسيون آموزش و فرهنگ اقتصادي اتاق ايران يادآور شد: در مورد عدم تمركز و نيازهاي بومي نيز تلاش‌هايي صورت گرفته است.
وي ادامه داد: بايد در سياست‌گذاري‌ها به اين سمت برويم كه افراد در سطوح مختلف به سمت آموزش رفته و براي آن داوطلب شده و ثبت‌نام كنند.
عدالتيان تصريح كرد: خواهش اعضاي كميسيون، تعامل بيشتر اتاق‌ها با اعضاي آن و فرستادن كارآموزان به شركت‌ها باشد.
وي افزود: استفاده از سيستم، آموزشي بنگاه‌ها نيز حركت قابل توجهي است و بايد ناشناخته بودن قسمت آموزش را كم كرد.
عدالتيان ادامه داد: ما بايد توجه بيشتري به آموزش درون اتاق داشته باشيم و به 2 رويكرد توجه كنيم و آموزش را به سمت تخصصي كه بين دانشگاه‌ها و كارگران در تردد هستند ببريم و در استان‌ها شبكه ايجاد كرده و با بنگاه‌ها ارتباط كنيم.
وي از تصويب برگزاري جشنواره رسانه، فرهنگ، اقتصاد و هنر، در مهرماه در نمايشگاه بين‌المللي خبر داد و از اتاق‌ها دعوت كرد فعاليت‌هاي خود را در اين نمايشگاه ارائه دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار