اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
در ملاقات دکتر محمت هولکی اوز، نماينده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در تهران و دكتر محمدرضا کرباسی مدیر كل اتاق های اسلامی، زمینه های همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) و اتاق ایران؛ در برگزاری پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی (CHTIC) مهر/ آبان سال جاری در مشهد مقدس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز به نقل از اتاق ایران، دكتر کرباسی در این نشست؛ ضمن تشکر از حضور هیأت UNFPA در اتاق ایران، به نتایج حاصله از چهار کنفرانس گردشگری سلامت OIC که در 4 سال گذشته برگزار شده، اشاره و عنوان کرد: در این اجلاس ها، موضوعات متعددی در زمینه گردشگری سلامت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پایه و اساس نگرش نوینی نسبت به گردشگری سلامت در جهان اسلام را ایجاد نموده است.
وی در ادامه به استقبال و حمایت وزرای امور خارجه و گردشگری سازمان همکاری های اسلامی از مصوبات این اجلاس ها اشاره و این امر را نشانگر موفقیت اجلاس در نیل به هدف خود در توسعه رویکردهای جامع و کاربردی به گردشگری سلامت بعنوان ابزاری در راستای توسعه روابط کشورهای اسلامی قلمداد كرد.
مدیرکل اتاق های اسلامی گفت: با توجه به موفقیت چهار اجلاس گذشته که با حضور بیش از 30 کشور در سالهای 89 تا 92 در مشهد مقدس برگزار گردید، قصد داریم در اجلاس پنجم به موضوعات نوینی همچون ایجاد سامانه بیمه درمانی کشورهای اسلامی و تدوین استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی OIC و همچنین بحث طب ناباروری و درمان نازایی فیمابین کشورهای اسلامی بپردازیم.
مدیرکل اتاق های اسلامی پیشنهاد کرد مراکزی همچون رویان می توانند در موضوع بهداشت باروری با UNFPA همکاری داشته باشند، ایشان افزودند : ج.ا ایران در این زمینه پیشرفت های شگرف و قابل توجهی داشته که می تواند این تجربیات را در اختیار دیگر کشورهای اسلامی قرار دهد.
هولکی اوز ضمن تقدیر و تشکر از دعوت بعمل آمده، علاقه مندی UNFPA برای همکاری با اتاق ایران در برگزاری پنجمین اجلاس گردشگری سلامت OIC در بحث سلامت باروری را اعلام سیاست های ج.ا ایران در بازنگری در کنترل جمعیت و برنامه ریزی برای افزایش نفوس کشور را کاملأ در چارچوب برنامه های سازمان متبوع خود ارزیابی و بر آمادگی UNFPA برای همکاری و دعوت از سخنرانان مربوطه جهت شرکت در پنجمین اجلاس تأکید کرد.
در خاتمه توافق گردید، کمیته ای با موضوع نقش بهداشت باروری در توسعه گردشگری سلامت OIC با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، مؤسسه رویان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصصین مرتبط، تشکیل و ضمن دعوت از اساتید برجسته جهانی در این رشته ، ابعاد تخصصی این موضوع را تدوین نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار