شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
در نشست نوروزی اعضای اتاق مشترك اتاق ايران و ايتاليا صورت گرفت:
رئيس اتاق مشترك ايران و ايتاليا، در نشست با اعضاي اين اتاق به مناسبت آغاز سال نو، همگي را به فعاليت و مشاركت بيشتر با دولت و حركت در مسير اهداف اتاق، دعوت كرد.

به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «احمد پورفلاح»، رئيس اتاق مشترك ايران و ايتاليا، با تأكيد بر اين مسأله كه حركت‌هاي فردي يا شاخه‌اي موجب بهبود شرايط نمي‌شود، تصريح كرد: در اين 30 سال بعد از انقلاب به اين نتيجه رسيدیم كه حركت‌هاي فردي و شاخه‌اي ما را به اهداف تعيين شده نمي‌رساند. بنا‌براين در اين سال همه اعضاي اين اتاق را به فعاليت و مشاركت بيشتر دعوت مي‌كنم.

وي با اعلام اين مطلب كه اولين هيأت تجاري قبل از توافقات ژنو از سوي اين اتاق به ايتاليا اعزام شد، گفت: خوشبختانه در اين سفر شاهد هيچ گونه بد اخلاقي از سوي مسؤولان ايتاليايي نبوديم، رابطه اقتصادي ايران و ايتاليا هميشه صميمانه و به دور از تنگ‌نظري‌هاي ديكته شده بوده است.

اين فعال اقتصادي تأكيد كرد: بايد سعي كنيم از ظرفيت‌هاي موجود به خوبي بهره‌مند شويم. در سال نو دولتمردان تلاش مي‌كنند تا وضعيت را سرو سامان دهند و اين، مسئولیت های بخش خصوصي را بيشتر مي‌كند.
عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران در ادامه به وضعيت تورم و ركود اقتصادي اشاره و يادآور شد: نبايد در مبارزه با تورم به گونه‌اي عمل كنيم كه دچار ركود بيشتري شويم. همان قدر كه شرايط تورمي براي اقتصاد مضر است، ركود نيز مي‌تواند به اقتصاد آسيب بزند
پورفلاح همچنين قانون ماليات كه در حال حاضر در اختيار مجلس قرار دارد را ناقص و مشکل ساز دانست و توضيح داد: اين قانون مي‌تواند دردسرهاي تازه‌اي براي حوزه صنعت در پي داشته باشد.
رئيس اتاق مشترك ايران و ايتاليا در پايان سخنان خود از اتاق ايران درخواست كرد تا با تقويت بدنه اتاق‌ها و شوراهاي مشترك اجازه دهد كه اين نهادها در پروژه‌هاي اقتصادي حضور فعالی تری داشته و سرمايه‌گذاري كنند.
«محمدمهدي بهكيش» رئيس شوراي رؤساي اتاق بازرگاني ايران و ايتاليا در ادامه 3 اولويت را براي دولت و همه بخش‌هاي اقتصادي در نظر گرفت. وي حل مشكلات ناشي از تحريم، ايجاد ثبات در سياست‌هاي كلان به معني پيش‌بيني‌پذيري مسائل و روبه‌رويي با تورم را 3 اقدام مهم دانست كه بايد با پيگيري‌هاي لازم اتفاق افتند.
وي مقابله دولت با تورم و كاهش آن از 37 درصد در ابتداي كار دولت يازدهم به 15 درصد در پايان سال 92 را نوعي معجزه ارزيابي كرد و گفت: اين اتفاق خوشايندي است كه تورم تا اين ميزان كاهش پيدا كرد ولي همچنان مشكلات بسياري وجود دارد.
رئيس شوراي رؤساي اتاق مشترك ايران و ايتاليا با ابراز اميدواري از لغو كل تحريم‌ها در طي مذاكرات پیشرو، تأكيد كرد: امروز همياري و همفکری با دولت يك وظيفه مهم تلقی می شود و نبايد به هيچ وجه او را تنها بگذاريم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار