اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۷۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
نماینده مردم اندیشمک در مجلس:
در آن جلسه به خانم ابتکار گفتیم که شما توانایی مهار ریزگردها را ندارید
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس با تأکید بر اینکه ابتکار توانایی مهار ریزگردها را ندارد، از پیشنهاد نمایندگان خوزستان برای استعفای ابتکار به نشانه اعتراض به دولت خبر داد و گفت متأسفانه دولت نسبت به بحران خوزستان بی‌تفاوت است.

صیدعیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به شرایط نامساعد آب و هوایی استان خوزستان، اظهار داشت: سه‌شنبه هفته قبل با حضور 11 نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس جلسه‌ای با خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم.

وی افزود: در آن جلسه خانم ابتکار می‌خواست از موفقیت‌هایش در مهار ریزگردها گزارشی ارائه دهد که با واکنش جدی نمایندگان خوزستان مواجه شد.

نماینده اندیمشک در مجلس بر همین اساس یادآور شد: بنده با توجه به شناختی که از عراق و ایران داشتم و به مناطق بحران‌زده نیز کاملاً آشنایی دارم، در آن جلسه که معاونان خانم ابتکار نیز حضور داشتند، به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان از فکه تا جفیر گزارشی درباره ریزگردهای استان ارائه کردم.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و مکرر و عدم کارشناسی روی سدهای احداث‌شده، موجب شده که این گرد و خاک شدت یابد، به خانم ابتکار گفتم شما به وظیفه اصلی‌تان در محیط زیست عمل نکردید؛ هر سدی که ساخته می‌شود یا هر کاری که انجام می‌شود باید پیوست محیط زیست داشته باشد، اما متأسفانه هیچ پیوستی وجود ندارد.

دارایی با بیان اینکه دولت‌ها معمولاً برای محیط زیست ارزش زیادی قائل نمی‌شوند، تصریح کرد: معلوم نیست در آینده قرار است چه بلایی سر مردم خوزستان بیاید، اگر مسئله ریزگردها مهار نشود نارضایتی بزرگی بین مردم خوزستان پیش می‌آید، با وجود این همه گرد و غبار و خاک در خوزستان شاهد بودیم که مردم شهیدپرور این استان در 22 بهمن در صحنه حضور یافتند.

وی تأکید کرد: در آن جلسه به خانم ابتکار گفتیم حداقل به نشانه اعتراض به دلیل عدم اقدام دولت برای مهار ریزگردها، استعفا بدهد ولی او حرفی نداشت که به این سخنان ما بگوید، در همان جلسه با خانم ابتکار در این زمینه بحث کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان اضافه کرد: هم‌اکنون یک زلزله هوایی در خوزستان رخ داده و از آسمان به سر مردم این استان سنگ و گرد و خاک می‌بارد، 4 میلیون و 800 هزار نفر از هموطنان ما در استان خوزستان در معرض آسیب جدی قرار دارند که امراض مختلفی را برای آنها در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ادارات در خوزستان تعطیل شده و کشاورزی استان خوزستان در شرایط فعلی نابود شده است، گفت: متأسفانه دولت نسبت به این بحران شدید بی‌تفاوت است و حتی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که حداقل باید خودش در منطقه حضور می‌یافت، به خوزستان نیامد.

دارایی یادآور شد: چند روزی هم دولت سر و صداهایی به پا کرد و وزیر بهداشت را به عنوان نماینده به خوزستان فرستاد که این اقدام هم در پی دستور رهبر معظم انقلاب بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آن جلسه به خانم ابتکار گفتیم که شما توانایی مهار ریزگردها را ندارید، مگر اینکه رئیس‌جمهور مسئولیت این بحران را برعهده گیرد؛ همه نمایندگان خوزستان در آن جلسه خواستار استعفای ابتکار به نشانه اعتراض به دولت شدند تا مردم خوزستان برای خانم ابتکار دعا کنند اما او فقط قول پیگیری مشکل را داد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment آقای دارایی عملکرد شما در نیروی انتظامی استان خوزستان نشان داد که چقدر توانمند هستید آقا یکی از عوامل به وجود آمدن این پدیده این بود که جنابعالی و همفکرانتان در سالهای قبل در مقابل ... سکوت نمودید پولهای که می بایست صرف توسعه کشاورزی و فضای سبز در استان می شد صرف عمران و آبادانی می شد آقای دارایی جنابعالی و دوستانتان در مجلس نیز می بایست استعفا دهید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment آقای دارایی عملکرد شما در نیروی انتظامی استان خوزستان نشان داد که چقدر توانمند هستید آقا یکی از عوامل به وجود آمدن این پدیده این بود که جنابعالی و همفکرانتان در سالهای قبل ...سکوت نمودید پولهای که می بایست صرف توسعه کشاورزی و فضای سبز در استان می شد صرف عمران و آبادانی می شد آقای دارایی جنابعالی و دوستانتان در مجلس نیز می بایست استعفا دهید
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
4
comment با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کلیه نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی،اگر نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به اندازه نمایندگان استانهای تهران و اصفهان قدرت داشتند حال و روز خوزستان از این بهتر بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
1
1
comment سلام
برخی نمایندگان محترم به جای پیگری جذب اعتبار از مجرای مجلس با ارایه طرح دوفوریتی و مسئله دو در صد نفت دارند مطا لبات سیاسی را و جناحی را پیگیری می نمایند و این ضربه ای بزرگ به اصل مسئله ریزگردها خواهد بود که به جای حل مشکل ریس جمهور می تواند با عوض کردن خانم ابتکار صورت مسئله را پاک نمایند که این کا رغا نیز انجام نمی دهد واین مسئله یک مسئله فراملی است وبه خانم با تجربه وپرکاری مثل خانم ابتکار به ارث رسیده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
2
comment سلام
برخی نمایندگان محترم به جای پیگری جذب اعتبار از مجرای مجلس با ارایه طرح دوفوریتی و مسئله دو در صد نفت دارند مطا لبات سیاسی و جناحی را پیگیری می نمایند و این ضربه ای بزرگ به اصل مسئله ریزگردها خواهد بود که به جای حل مشکل ریس جمهور می تواند با عوض کردن خانم ابتکار صورت مسئله را پاک نمایند که این کا ر را نیز انجام نمی دهد واین مسئله یک مسئله فراملی است و همه در قبل آن مسئو ل هستند از جمله خود نمایندگان محترم و مسئولین گذشته
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
2
comment سلام ؛ معضل امروز ما نتيجه بي تفاوتی نمايندگان در گذشته اي است كه سنگ بناي مشكل گذاشته شد و سكوت كردند. اين ها كه خوب شعار ميدهند و امروز ميخواهند عليه دولت حرف بزنند در سالهاي گذشته كه بنيان اين معضل گذاشته شد به تملق مي پرداختند و ساكت بودند. مردم هوشيار هستند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
3
comment نمایندگان محترم شما که سیاسی هستید بهترین موقع کفن پوشیدن به نشانه اعتراض به ریزه گردها الان است مردم خوزستان نه دولت بلکه شما ها را مقصر میداند ای کاش ما هم نمایندگان با عرضه ای مثل تهران واصفهان داشتیم حیف.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment نمایندگان محترم شما که سیاسی هستید بهترین موقع کفن پوشیدن به نشانه اعتراض به ریزه گردها الان است مردم خوزستان نه دولت بلکه شما ها را مقصر میداند ای کاش ما هم نمایندگان با عرضه ای مثل تهران واصفهان داشتیم حیف.
comment
پیام یک خوزستانی به نمایندگان خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
2
comment پیام یک خوزستانی به نمایندگان خوزستان


من خودم سه شنبه بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید و طوفان تمام گردوخاک از منطقه سه راهی غیزانیه که ۴۰ کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.

اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
باور کنید بعضی واقعا دروغگو و بی وجدان هستن.

گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان بوجود آمده و به علت خشکسالی چند سال اخیر بیشتر شده.

شما اگر نماینده اهواز و خوزستان هستی اگه مرد بودید حق مردم این استان از نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع فولاد و نیشکر و آب آشامیدنی سالم را در این چند سال میگرفتید گرد و خاک پیشکش!!!

باد شدید 60 کیلومتر در ساعت و گرد و خاک خدا را گردن خانم ابتکار می اندازی تا به منافع شخصی خودت برسی!!!
واقعا خجالت بکشید که اسمتون نماینده و تحلیل گر گذاشته اید.

حتمن زلزله بم و طوفان و سیل هم کار خانم ابتکار است؟؟

حتمن طوفان شن طبس در سال 1359 هم کار خانم ابتکار بوده؟؟؟
حتمن وقتی گرد و خاک تمام شد اونم کار شما بوده!!

برید استغفار کنید که به یک زن فعال در محیط زیست و زحمتکش اهانت میکنید و شان الله و خداوند را غیر مستقیم زیر سوال میبرید.

مردم خوزستان جواب ضعف شما نمایندگان استان خوزستان و اهواز در این 8 سال را اسفند 94 در انتخابات مجلس خواهند داد.
comment
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment ما خوزستانیها ، جلگه خوزستان را بیش از هر کس دیگری میشناسیم، ما شاهد طغیانها ی کارون و عظمت آن و سپس خشک شدن این رود عظیم بوده ایم
رودی که 4000 سال خشک نشد اکنون به مدیت 15 سال آبراهه شده
ما در شرایط آب وهوای این جلگه رشد کرده ایم و از مسائل محیط زیستی آن آگاه هستیم ،حتی به جرات میتوانم بگویم ما خوزستانیها بیشتر از کارشناس محیط زیست هم، خوزستان را میشناسیم و مشکلات محیط زیستی اش را لمس میکنیم و آشنا هستیم ، اما کو گوش شنوا،ه ، بارها مردم خوزستان از انتقال آب از سرشاخه های کارون انتقاد کرده اند.سفرهای استانی مسئولان هم برای ما سودی ندارد ، روز به روز محیط زیست خوزستان داغون و داغونتر میشه ، خدایا به مسئولان درایت بده،
comment
در جواب پیام خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment اونوقتی ک آب تالاب رو خشک میکنن،اجازه ی انتقال آب از سرشاحه کارکنو میدن،به وعده هاشون من جمله کمربند سبز عمل نمیکنن،آره همه ی این مسوولین مقصرن،از همه بیشتر خانم ابتکار،به خودش زحمت نداد بیاد ببینه اینجا چه حبره،اینجا جلگه اس کویر نیست ک هرروز طوفان خاک بیاد،کرمان،سمنان و یزد همه شهرای کویری هستن چندبار طوفان خاک رو به این شدت تجربه کردن؟
comment
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment افرین بر مردم فهیم خوزستان..مردم به خوبی فهمیده اند که سخنان اخیر تغدادی از نمایندگان جز سیاسی کاری .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار