شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
تنها دو روز بعد از پیروزی شیرین پرسپولیس در دیگ جوشان آزادی مدیر تیم النصر عربستان امروز با بکار بردن عبارت‌های توهین آمیزی این حضور یکصدهزار تماشاگر را «تروریسم ورزشی» خواند.

تنها دو روز بعد از پیروزی شیرین پرسپولیس در دیگ جوشان آزادی و در حالی که حضور یکصدهزار هوادار پرشور در این بازی هم رکورد حضور تماشاگر در این رقابت‌ها را شکست و هم شور حال بی‌نظیری به این مسابقه دیدنی داد و حتی می‌توان ان را موجب بالارفتن اعتبار مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دانست مدیر تیم النصر عربستان امروز با بکار بردن عبارت‌های توهین آمیزی این حضور یکصدهزار تماشاگر را «تروریسم ورزشی» خواند.

به گزارش تابناک، پرنس فیصل ابن ترکی، رئیس باشگاه النصر عربستان که تیم‌اش در ورزشگاه آزادی مغلوب تیم نهم جدول رده‌بندی لیگ ایران شد امروز و در یک برنامه تلویزیونی در توصیف بازی روز چهارشنبه دو تیم پرسپولیس و النصر از اصطلاح «تروریسم ورزشی» استفاده کرد.

وی که در برنامه "فی‌المرمی" شبکه العربیه حاضر شده بود در این‌باره گفت: «آن‌چه در تهران روبه‌روی خود می‌دیدیم، شرایطی بود که تنها عبارت تروریسم ورزشی آن را بیان‌گر است. ما در تهران با شعار‌های نژادپرستانه روبه‌رو شدیم. هنگامی که کاروان‌مان برای مدت دو ساعت در فرودگاه بود، به ما اهانت‌های فراوانی شد. ما از AFC شکایت داریم که تضمین مناسبی به منظور آرامش بازیکنان‌‌مان ارائه نداد. ما شکایت داریم.»

حرف‌های این مدیر عربستانی در حالی بیان می‌شود که ورزشگاه آزادی روز چهارشنبه یکی از طلایی‌ترین روزهای خود را پشت‌سر گذاشت و شمار بالای تماشاگران این بازی تعجب همگان را برانگیخت. کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمان راه اندازی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا همواره مترصد ترغیب تماشاگران برای حضور در ورزشگاه‌ها بود و حضور تیم‌های ایرانی خصوصا تیم پرطرفدار پرسپولیس که شمارتماشاگرانش همواره عدد دست نیافتنی برای خیلی از تیم‌های آسیایی بوده به معدل حضور تماشاگران این لیگ کمک شایانی می‌کند. بی‌شک حضور این تماشاگران هم در کسب این نتیجه برای پرسپولیسی‌ها تاثیرگذار بود ولابد هیمن مسئله هم موجب شده تا فیصل این‌چنین از این مسئله برآشفته شود.

اما آنچه در این میان عجیب است اصلاحی است که وی برای توصیف جو ورزشگاه و شور و حال تماشاگران بکار برده است و آن را تروریسم ورزشی خوانده. عبارتی که علاوه برآنکه نسبت به تماشاگران ایرانی توهین‌آمیز است می‌تواند تبعات حقوقی هم برای وی داشته باشد. نهادهای منطقه‌ای و جهانی فوتبال سال‌هاست که یک سیاست کلی را سرلوحه کار خود قرار دادند و آن هم جدایی فوتبال از سیاست است. آنچه از صحبت‌های فیصل برداشت می‌شود این است که می‌توان آن را یکی از مصادیق دخالت سیاست در ورزش دانست و بی‌شک این مسئله برای او تبعاتی خواهد داشت. 
البته مدیران و مسئولان ورزشی ما در سال‌های گذشته نشان دادند که متاسفانه توانایی چندانی برای احقاق حقوق ورزشی ما از مجاری بین‌المللی ندارند اما به نظر می‌رسد این گستاخی و توهین مدیر باشگاه النصر باید با جدیت بالایی از سوی مسئولان ورزشی کشورمان و باشگاه پرسپولیس پیگیری شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد به تماشاگران پرشور فوتبال کشورمان چنین توهینی را روا دارد.

ضمن اینکه یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست که کسی فضای وزرشگاه آزادی را مصداق تروریسم ورزشی می‌خواند که تیم‌اش را با لباس پلنگی کماندوها و برای یک‌جور دهن کجی به میدان فرستاده بود. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار