متاسفانه سازمانها و ادارات ما هيچ وقت از يك نقشه راه معين براي استقرار استفاده نكرده اند. مشكل ديگر ما مهمانسراهاي ادارات است كه به آفتي براي استان تبديل شده اند، این مهمانسراها اجازه ساخت هتل را نمي دهند.
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم كاهش تعداد تلفات جاده اي در استان خوزستان گفت: در يك حادثه در برابر كساني كه حادثه را ايجاد ميكنند و در برابر كساني كه در آن حادثه دچار مشكلاتي مي شوند، وظيفه داريم.
به گزارش ایسنا، عبدالحسن مقتدايي در جلسه شوراي هماهنگي حمل و نقل و ترافيك استان که امروز (5 خرداد ماه) برگزار شد، اظهار كرد: هميشه عامل ايجاد حادثه، نبود امكانات و محدوديت امكانات نيست بلكه بخش عظيم آن به عدم شناخت و عدم توجه برميگردد كه بايد از طريق آموزش به رفع آن توجه شود.
وی با اشاره به لزوم آناليز عملكرد مديريتي در جهت کاهش تلفات جادهای عنوان كرد: با توجه به این که خوزستان در سال 93رتبه اول کاهش تعداد تلفات جادهای را به خود اختصاص داده است، بايد ببينيم چه کاری کردهایم که این امر تحقق یافته است و سرمايه بيشتر را به روي آن کار متمركز كنيم. البته بايد به اين نكته هم توجه كنيم كه آمار كشتهها هيچ وقت به صفر نميرسد چراكه بسياري از تصادفات مربوط به اشتباه خود رانندگان و خواب آلودگي آنان است.
مقتدایی با اشاره به حل معضل ترافيك در نقاط پرترافيك استان خوزستان به ويژه شهر اهواز گفت: بايد در مناطق پرترافيك از ظرفيت پاركينگ ادارات، مداس و مكانهايي كه در زمانهای غير اداري بلااستفاده هستند، استفاده شود. البته اين طرح خيلي وقت پيش داده شده اما هنوز گزارشی از اجرای آن دريافت نكردهايم و مشخص نشده است كه چقدر این روش توانسته بر ترافيك تاثيرگذار باشد. شهرداری بايد نقاط پرترافيك را شناسايي كند و همچنین اگر از سوي مدارس و ادارات همكاري نشود ما بر اساس مصوبات آنها را ملزم به همكاري ميكنیم. همچنین در بعضي نقاط بخش خصوصي دارای پاركينگهایی است که در بعضي مواقع خالي هستند و ميتوان از آن استفاده كرد.
استاندار خوزستان درباره موضوع آموزش ترافيك گفت: 1600 مسئول را آموزش داديم اما فاز بعدي چيست؟ كساني كه مسئول امر ترافيك هستند، آموزش دیدهاند اما بايد نتيجه اين آموزش در حيطه عمل و فعاليت نيز مشخص شود.
وی درباره چگونگي خارج كردن بار ترافيكي از بعضي نقاط شهر اهواز گفت: متاسفانه سازمانها و ادارات ما هيچ وقت از يك نقشه راه معين براي استقرار استفاده نكردهاند. مشكل ديگر ما مهمانسراهاي ادارات است كه به آفتي براي استان تبديل شدهاند، این مهمانسراها اجازه ساخت هتل را نميدهند.
مقتدايی ادامه داد: وقتي مهمانسرا وجود دارد به جاي اين كه گردشگر به سمت هتل هدايت شود به مهمانسرا ميرود در حالی که انتخاب هتل به صرفهتر است و هزينه رفتن به مهمانسرا بسيار بيشتر از هتل خواهد بود. متاسفانه براي حل اين مشكل دستگاهها مقاومت كردند.
وی با اشاره به محل استقرار ادارات در منطقه کیانپارس گفت: جاي هيچ ادارهاي در منطقه كيانپارس نيست. وجود همين ادارات در كيانپارس معضل اصلي ترافیک ما است. برای حل این مشکل بايد يك بررسي جامع صورت بگيرد و نقشه راه مشخص تا از آن تبعيت شود.
استاندار خوزستان بيان كرد: مشكل ما اين است كه حتي اگر ادارهاي را از كيانپارس برداريم باز همان نقطه توسط ادارت ديگر اشغال ميشود. به عنوان مثال زمين سازمان جهاد كشاورزي وقتي در امانيه بود تكه تكه شد و بخشهاي ديگر به جای آن آمدند. يا مثلا اگر ديوان محاسبات از كيانپارس ميرود بايد براي جاي قبلي آن طرحي ارايه شود.
وی با اشاره به ايجاد طرحهاي كوتاهمدت براي حل مشكل ترافيكي گفت: راهنمايي و رانندگي و شهرداري بايد براي اجرای طرحی كوتاهمدت مشورت كنند و با روشهايی مانند افزايش قيمتهاي پاركينگهاي كيانپارس، محدوديت ترافيكي و غيره مشكل ترافيك منطقه را حل كنند. بايد شرایطی فراهم شود که انگيزه مراجعه به اين منطقه كم شود.
مقتدایی درباره پزشكاني كه در منطقه کیانپارس مطب دارند و حاضر به جابهجایی نیستند، گفت: وجود مطب پزشکان از دلایل مهم ترافیک در کیانپارس است. اگر پزشكان قرار است خدمت كنند بايد با ما همراه شوند. قدرت اجرايي كه در دست ما است نبايد بيارزش شود و در این زمینه همه اختيارات در دست ما است.
یک محله در اهواز نداریم که استاندارد های لازم را داشته باشه ، جز کیت بوستان و محله کوی نفت، که استانداردهای یک محله ی خوب را دارا هستن .
اگر در شهر ، قانونی در ساخت و ساز، و مکان یابی ادارات و مدرسه ها و مطب پزشکان و بازارها ... اجرا میشد اکنون با چنین بی نظمی ها که چهره ی شهر را زشت و شلوغ در هم برهم کرده مواجه نبودیم. این مشکلات زمانی برطرف میشود که قانونی نوشته شود و اجرا شود.