شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اهمیت تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی و پایگاههای سلامت، بر آموزش صحیح و مفید نیروهایی که قرار است در این پایگاهها مشغول بکار شوند، تاکید کرد

دکتر شکرالله سلمان زاده در ششمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت که در 15 دی ماه 94 در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش معاون اجرایی مرکز بهداشت، مدیران شبکه های بهداشت و مسئولین گسترش شبکه، فاز اول اجرایی برنامه تامین مراقت های اولیه سلامت در حاشیه شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به اتمام رسید و نیروها جدید با فراگیری آموزشهای لازم و استقرار در پایگاههای سلامت جامعه، مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

سلمان زاده ادامه داد: اجرای فاز اول این طرح به دلیل کمبودهایی که در سالهای گذشته در حوزه بهداشت وجود داشت، با فراز و نشیبهای فراوانی همراه بود که بحمدالله با همکاری های بین بخشی فاز اول این طرح بخوبی در حال اجرا است ودر همین مدت کوتاه شاهد نتایج بسیار خوب و موثر این طرح بودیم.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: با اجرای این طرح تعداد بسیاری مادر باردار در حاشیه شهر شناسایی شد که قبلا هیچ پرونده ای برای مراقبت در مراکز بهداشتی نداشتند و در حال حاضر تحت مراقبت های اولیه سلامت هستند و کارکنان بخوبی خدمات لازم را به آنها ارائه میکنند.

وی با بیان اینکه نتایج اجرای این طرح باعث افتخار است، افزود: فاز دوم برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در شهرها در حال اجرا است و بسیاری از اقدامات لازم از جمله تدوین ساختار و همچنین برگزاری آزمون تعیین سطح علمی داوطلبان انجام شده است.

سلمان زاده گفت: در چند روز آینده برنامه آموزش نیروهای جذب شده آغاز میشود و ان شاء الله تا پایان دی ماه برنامه تامین مراقبت های اولیه سلامت در شهرهای 50 تا 500 هزار نفر و همچنین کلانشهر اهواز اجرایی میشود و در آن صورت اولین استان در کشور خواهیم بود که فاز دوم را بطور کامل اجرا کرده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با در پایان با اشاره به اهمیت تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی و پایگاههای سلامت، بر آموزش صحیح و مفید نیروهایی که قرار است در این پایگاهها مشغول بکار شوند، تاکید کرد.
 
همچنین مهندس صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان نیز در این جلسه گفت: پزشکان یکی از اجزا اصلی مراکز سلامت جامعه پزشکان هستند که روند جذب آنها در این طرح  در حال انجام است.

مرادی ادامه داد: در راستای کاهش مشکلات و دسترسی بیشتر مردم به خدمات آزمایشگاهی، در این طرح 16 آزمایشگاه در 16 شهر تا پایان سال به بهره برداری میرسند. همچنین 67 مرکز نمونه برداری در 67 مرکز سلامت جامعه و پایگاه سلامت راه اندازی خواهد شد تا افراد ناچار نشوند برای انجام نمونه برداری به آزمایشگاه مراجعه کنند و کارکنان پایگاههای سلامت نمونه های گرفته شده را به آزمایشگاه ارسال خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار