شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت : پس از تلفیق و ادغام وزاتخانه های صنایع و معدن و بازرگانی تحت عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزرات کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی و تعاون تحت عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین ادغام دو وزراتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری تحت عنوان راه و شهرسازی انتظار می رفت نشاط و چالاکی و کارآمدی بیشتری در ادارات کل زیر مجموعه این وزراتخانه ها در استان خوزستان پدیدار شود.

گرچه برخی از تحلیل گران از ابتدا مخالف این گونه ادغام های بعضا غیرکارشناسی شده بودند چرا که اعتقاد داشتند گستردگی وظایف و تعارضات عملکردی این ادارات تنها موجبات به هم ریختگی و سردرگمی مدیریتی را فراهم می آورد تا اینکه یکسان سازی موجب حرکت سریع تر دستگاه شود. آنچه از عملکرد این روزهای سازمان های ادغام شده نظیر صنعت و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاهده می کنیم ناظر بر این مدعاست. به عنوان مثال مهندس دهقان این روزها نمی داند به وضعیت نه چندان مناسب راه های روستایی برسد، به رفع مشکلات راه های بین شهری همت کند و یا رفع نقاط حادثه خیز استان را مدنظر داشته باشد و یا اینکه قیمت لجام گسیخته مسکن را مهار کند؟ حال به این موارد ساماندهی مسکن مهر و مدیریت های ستادی را هم اضافه کنید.

به عنوان مثال فکر کنید این مدیرکل البته شایسته و توانمند با 18 شهرستان، 36 مدیر بر جای مانده مدعی و 18 فرماندار و 18 نماینده روبرو است. البته از توانایی که از مهندس دهقان سراغ داریم توان اداره این مجموعه عریض و طویل را دارد. وای به حال مدیری که توانایی این ادارات تلفیق شده را نداشته و در این مسیر نه تجربه لازم را بدست آورده و نه تخصص کافی را.

امیدواریم نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی که خود برآمده از پیام تغییر مردم خوزستان بوده اند در انتخاب مدیران شایسته استانی با توجه به شاخص های کلان مدیریتی و عملکردی دقت نمایند و یادشان باشد چهارسال دیگر اگر با چنین مدیرانی سر سازش داشته باشند به سرنوشت مشابه اکثر نمایندگان مجلس هشتم دچار خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار