شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
معاون توسعه بازار بورس کالای ایران گفت:‌ 20 میلیارد تومان از مطالبات و معوقات کشاورزان خوزستانی از حدود 65 میلیارد تومان شروع به پرداخت شده و بقیه در هفته های آینده پرداخت خواهد شد.
شوشان: معاون توسعه بازار بورس کالای ایران گفت:‌ 20 میلیارد تومان از مطالبات و معوقات کشاورزان خوزستانی از حدود 65 میلیارد تومان شروع به پرداخت شده و بقیه در هفته های آینده پرداخت خواهد شد.

معوقات کشاورزان خوزستانی ظرف هفته های آینده پرداخت می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسکندری در بخش خبری 21 شبکه اول سیما با بیان اینکه کشاورزان محصولاتشان را در بورس می فروشند و نه اینکه به بورس می فروشند افزود: پارسال درخوزستان که حدود 60 درصد ذرت کشور را دارد این محصولات در قالب همین طرح عرضه شد.

اسکندری درباره اطلاع رسانی و آشنایی کشاورزان با این شیوه گفت: کارهای اطلاع رسانی و جلسات توجیحی زیادی برگزارشده اما در 28 استان، خیلی تفاوتی نسبت به سیاست خرید تضمینی نداریم یعنی همان حالتی که قبلا کشاورزان محصولاتشان را به مراکز خرید تحویل می دانند امسال هم مراکز پشتیبانی امور دام و مراکز خدمات و جهاد شهرستان ها اعلام می کنند، بنابراین در ابتدای کار تفاوتی نداریم.

وی افزود:‌ کشاورزان خوزستانی پارسال در موضوع ذرت نسبت به سایر کشاورزان استان های دیگر راضی تر بودند اما امسال از همین ابتدا پیش بینی شده که تخصیص و اعتبارهای لازم دیده شود.

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران درپاسخ به این سوال که چطور ذرت و جو بالاتر از نرخ فروش قیمت گذاری شده است گفت: قانونگذار برای نیل به هدف خودکفایی، هر سال قیمت ها را بالا می برد یعنی با اینکه پارسال ذرت بسیار بالاتر از قیمت بود باز در سیاست قیمت تضیمنی، نرخ آن را بالاتر بردند که البته به نظرم باید در این زمینه بازنگری صورت بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار