شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
تالاب میانگران در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه قرار دارد.
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: آتش سوزی در تالاب میانگران بعد از حدود هفت ساعت خاموش شد.

عباس سلطانی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حریق در تالاب میانگران ایذه از حدود ساعت 10 صبح امروز آغاز شده و تا حوالی ساعت 18 به طول انجامید. وی افزود: حدود 40 هکتار از این تالاب بر اثر آتش سوزی دچار خسارت شده است.

سلطانی با بیان اینکه کاهش آب و خشک شدن پوشش گیاهی زمینه را برای حریق در تالاب فراهم کرده گفت: تقریبا همه آتش سوزی ها در این تالاب عمدی بوده و با هدف تصرف اراضی برای کشاورزی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: سیستم قضایی با متخلفان برخورد قاطع نمی کند به همین دلیل تعرض به اراضی تالاب و حریق عمدی با وجود تلاش محیط بانان محیط زیست ادامه دارد.

رئیس اداره محیط زیست ایذه همچنین گفت: آتش سوزی در کوه 'الهک' در مجاورت اثر تاریخی 'اشکفت سلمان' نیز که از دیشب آغاز شده بود، بامداد سه شنبه با همکاری ماموران منابع طبیعی مهار شد.

به گفته وی، عامل این آتش سوزی نیز انسانی و به احتمال زیاد تعمدی است.

بر اساس این گزارش، نخستین حریق امسال در تالاب میانگران 23 مرداد اتفاق افتاد که حداقل 6 هکتار از این تالاب دچار آتش سوزی شد. 

این تالاب هر سال در تابستان دچار حریق می شود که بیشتر آنها تعمدی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه پیش از این گفته بود 6 نفر متهم به آتش سوزی، تخریب و تصرف تالاب میانگران شناسایی شدند و تاکنون بیش از 100 هکتار از اراضی میانگران تصرف شده است. 

تالاب میانگران در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه قرار دارد.

وسعت این تالاب در فصول پرآب سال به ویژه زمستان به بیش از سه هزار هکتار می رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار