شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷


جمال درویش 

مدیر عامل محترم بانک ملی خوزستان سلام بر شما 

خدا رحمت کند سید جمال الدین اسد آبادی وقتی که برای نخستین بار پای بانک در کشور ما باز شد  خطاب به یکی از  علمای طراز اول نجف نوشت : البانک  ماالبانک و ما ادراک ماالبانک  بانک ! بانک چیست و تو چه میدانی بانک چیست ؟

و در ادامه مضرات این موسسه پولی را که زاییده نظام پول سالار (کاپیتالیسم)و  بر سنت ربوی یهودی بنا گذاشته شده ! را برشمرد اما همین موسسه را میتوان از منظری دیگر نیز مورد توجه قرار داد و گریبان آن را از بند اتهامات وارده رهانید و آن زمانی است که اوضاع اقتصادی کشور چنان سالم و رو به رشد و بنیه مالی بانکها قوی باشد  که وام با بهره یک درصد و حتی نیم درصد (ودر مواردی قرض الحسنه )در اختیار مشتریان خود بگذارند و هزینه های خود رانه از طریق سود سنگین  تسهیلات اعطائی به خلق الله  بلکه از راه  سرمایه گذاری هایشان تامین نمایند  و محلی امن باشند برای دارائیهای مردم ,.....

اما متاسفانه این حالت دوم تاکنون برای ملت ما تنها یک رویای شیرین دور از دسترس است . آنچه که ما شاهدش هستیم همانی است که مرحوم سید جمال الدین گفته یا نوشته است. بگذریم ...

جناب مدیر عامل البته  وضع دیگر بانک ها بهتر از بانک شما نیست. همه سر و ته یک کرباسند ! اما چرا در این مقال قرعه به نام شما افتاده چون کار همکارانتان واقعا بی سابقه بود.

 ماجرا از این قرار است بنده در سال 1386 برای اخذ وام به مبلغ 700000000ریال (هفتاد میلیون تومان )به بانک ملی مرکزی ماهشهر معرفی شدم از بنده طلب وثیقه ملکی شد بنده سند دو باب خانه ویلایی یکی در فاز 4 ماهشهر (که در همان زمان ارزش آن بیش از مبلغ وام بود ) و یکی در هندیجان را ارائه نمودم تا اینجای مطلب عادی و مسبوق به سابقه بود و بنده گلایه ای ندارم .

گلایه یا اعتراض بنده از اینجا شروع می شود که بانک به عوض اینکه این دو سند را گرو بگیرد پیش از پرداخت وام هر دو ملک را به نام خود انتقال قطعی نمود! (در صورتی که در موارد مشابه ابتدا سند در رهن قرار میگرفت و در صورتی که وام گیرنده به هر دلیل قادر به پرداخت بدهی خود نبود طی مراحل قانونی بانک ملک را صاحب می شد ) بنده به لطف پروردگار با بانک تسویه حساب نمودم ولی اکنون مانند یک خریدار برای انتقال مجدد ملکی که به خودم تعلق داشته باید به شهرداری ، ثبت ، دارایی و... مبالغی را پرداخت نمایم ! می بینید آقای مدیر عامل ؟

 بنده نه به میزان سود نه به وثیقه های سنگین نه به جرائم تاخیر اقساط به هیچیک از اینها اعتراض ندارم یعنی در واقع اعتراض به این موارد فایده ای در بر ندارد اما این مورد اخیر نه به اوضاع اقتصادی کشور نه به تحریمهای بین المللی چند سال اخیر نه به هیچ چیز دیگر ربطی نداشت فقط یک علت داشت و آن اینکه بعضی موسسات در این کشور پی برده اند که هرکاری خواستند می توانند بکنند و هیچکس هم مان عشان نمی شود !

لهذا در صورتیکه تضییع حقی از بنده صورت گرفته انتظار دارم احقاق حق فرمائید و اگر بنده خلاف میگویم از همین طریق به روابط عمومی بانک بفرمائید پاسخ دهند   از حقیر  هم به خاطر این نوشته دلخور نشوید فلسفه وجود مطبوعات کاغذی و الکترونیکی همین است که  مردم  از این طریق حرف خود را به گوش مدیران برسانند و مدیران هم بدانند که زیر ذره بین هستند  

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار