شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کیانوش راد/ نامزدی احمدی نژاد ائتلاف اصلاحات و اعتدال را جدی تر می کند/ ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان راهبرد درستی است/اصولگرایان معتدل نسبت به حضور احمدی نژاد روی خوش بروز نداده اند/ طیف تندرو هم نسبت به احمدی نژاد بدبین هستند
اصلاح طلبان و اعتدالگرایان راهبرد درستی است و امیدواریم همچون انتخابات 92 و 94 در انتخابات پیش رو هم با روش ائتلافی که خود نوعی رویکرد اعتدالی است...
 

شوشان: محمد کیانوش راد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در گفتگو با سایت نشان آنلاین ، ضمن تایید تغییرات در ترکیب شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره راهبرد ائتلافی این شورا در انتخابات 96به نشان آنلاین ،گفت: ائتلاف در هر شرایطی میان نیروهای اجتماعی و سیاسی امری مفید است و در قالب آن همیشه می توان به اهداف بزرگ تری دست پیدا نمود ضمن اینکه ائتلاف به معنای نفی هویت جمعی و سیاسی گروهها و احزاب سیاسی نیست بلکه به معنای در نظر گرفتن اولویت های اساسی تر برای اجماع بیشتر  جهت دست یابی به اهداف مورد نظر است. پس ائتلاف یک روش اجتماعی و سیاسی و فراتر از آن یک روش انسانی برای رسیدن به اهداف مطلوب با امکانات حداقلی است.

وی گفت: اصلاح طلبان و اعتدالگرایان راهبرد درستی است و امیدواریم همچون انتخابات 92 و 94 در انتخابات پیش رو هم با روش ائتلافی که خود نوعی رویکرد اعتدالی است بتوانیم در عرصه سیاسی کشور ایفای نقش نماییم.

وی با تایید این مطلب که اصولگرایان مهمترین رقیب اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهند بود ، گفت : اینکه اصولگرایان با چه مهره ای در انتخابات 96بازی خواهند داشت مساله ای است که همچنان در میان خودشان به عنوان یک بحث جدی مطرح است چراکه اصولگرایان چهره جدیدی را که بتوانند مورد حمایت قرار دهند و نسبت به او اجماع قابل قبولی هم در میان خود داشته باشد و بتوانند پایگاه اجتماعی  مردم را به سمت خود بکشانند ،ندارند .

وی درباره رقابت ائتلاف  اصلاح طلبان با جریان احمدی نژاد نیز، گفت:اینها با هم رقابتی نخواهند داشت. البته اگر جریان آقای احمدی نژاد در انتخابات 96 حضور پیدا کند و باتوجه به مجموعه شرایطی که دارد امکان حضورش در صحنه انتخابات عادی وجود داشته باشد  بدیهی است که اصلاح طلبان و اعتدالگرایان همچنان به صورت جدی تر در کنار هم فعالیت خواهند داشت.

کیانوش راد تاکید کرد: اصولگرایان معتدل نسبت به حضور احمدی نژاد در انتخابات از خودشان روی خوش بروز نداده اند حتی فراتر از اصولگرایان معتدل طیف کلی اصولگرایان یعنی بخش افراطی این جریان هم نسبت به عملکرد احمدی نژاد خصوصا در دور دوم ریاست جمهوری او بشدت منتقد هستند بنابراین احتمال اینکه اینها بخواهند از احمدی نژاد حمایت کنند بسیار بسیار اندک است .

این نماینده مجلس ششم معتقد است: اگر احمدی نژاد و اصولگرایان محاسبه عقلانی از فضای سیاسی کشور داشته باشند نه احمدی نژاد برای حضور در انتخابات ریسک خواهد کرد و نه اصولگرایان از او حمایت خواهند کرد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار