شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
گزارش شوشان از جشنواره شهيد رجايی در اهواز/ استاندار خوزستان: ارزیابی دستگاه های اجرایی و انتخاب دستگاه های برتر باید منصفانه باشد/ ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نباید کلیشه‌ای انجام شود / از رفتارها و کارهای زائد جلوگیری کنند / خوزستان یک استان ملی است و رویکرد ما نیز در انجام کارها باید ملی باشد
در عین حال که باید از دستگاه‌ها تقدیر و تشکر شود باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر تنها از یکدیگر تقدیر و تشکر کنیم چیزی حاصل نمی‌شود...
شوشان: استاندار خوزستان در جشنواره شهید رجایی که صبح امروز پنجم شهریور در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این که ارزیابی دستگاه های اجرایی و انتخاب دستگاه های برتر باید منصفانه باشد، اظهار کرد: تاکید من بر این است ارزیابی عملکرد نباید تنها سالی یک بار، بلکه باید به صورت مداوم و مستمر انجام شود و به جای حالت کلیشه ‌ای و اداری، ماهیتی باشد تا نوع خدمت به مردم و نتیجه آن، رضایت مندی ارباب رجوع یعنی مردم و دستگاه‌های ذیربط باشد. 

وی تصریح کرد: باید دید کارهای ما تا چه اندازه رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده و تا چه میزان بروکراسی های اداری را در دستگاه‌های ما تسهیل کرده است. باید مسایل را عمیق‌تر مدنظر قرار دهیم تا دستگاه اجریی رضایتمندی ارباب رجوع را بیش از پیش به دست آورد و تلاش کنیم تا سیستم به صورت نظاممند به جلو حرکت کند تا به یک سیستم سالم و روان اداری دست پیدا کنیم. 

استاندار خوزستان با اشاره به کندی روند بروکراسی اداری در استان گفت: روند کنونی کارهای ما، حتی اگر در مسیر درست باشد، هنوز حرکتی بسیار کند است و جا دارد از مدیران دستگاه‌ها در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار ببرند. 

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از رفتارها و کارهای زائد جلوگیری کنند و آن ها را حذف کنند تا یک کار یا محصول زودتر به تولید و سرانجام برسد. 

شریعتی با اشاره به کم بودن روانی و چابکی در سیستم اداری استان، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا فکر نو و ساختار روز بر دستگاه‌های اجرایی حاکم شود تا با کارکردهای علمی و کارشناسانه، در حداقل زمان و به درست ترین و سالم ‌ترین روش، امری را که منجر به خدمت‌رسانی می‌شود، به انجام برسانیم. 

استاندار خوزستان با تاکید بر این که عملکرد خوزستان تنها به استان محدود نمی‌شود، بیان کرد: خوزستان یک استان ملی با یک رویکرد ملی است و بسیاری از اقدامات ما در استان، از جمله بحث اربعین، نتایج ملی دارد بنابراین هر چه روند کار ما درست تر و با برنامه تر باشد، نتایج حاصله هم تابلوی مثبت ‌تری خواهد بود. 

شریعتی بیان کرد: در عین حال که باید از دستگاه‌ها تقدیر و تشکر شود باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر تنها از یکدیگر تقدیر و تشکر کنیم چیزی حاصل نمی‌شود. اگر نظام ارزیابی ما چیزی خارج از آنچه که مردم می‌گویند انجام دهد، ما روز به روز از مردم فاصله می‌گیریم. باید از خود انتقاد کنیم تا رضایت خدا و خلق خدا را به دست بیاوریم.

وی به وضعیت کنونی زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های برق در استان اشاره کرد و اذعان داشت: قطعی برق، خدمت رسانی را با چالش روبرو می کند و متاسفانه هنوز هم درگیر آن هستیم چون در استان خوزستان در طول سال‌ها آن طور که باید و شاید به زیرساخت‌های بخش برق توجه نشده و همین امر باعث شده سیستم برق ما با هر تلاطمی دچار مشکل شود. 

شریعتی افزود: شرکت برق منطقه‌ای با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، در تلاش است تا مشکلات را رفع کند ولی هنوز مشکلات زیادی وجود دارد. جای پرسش دارد که کلیدهای اتوماتیک در یک کلانشهر دیگر 800 عدد و در اهواز تنها 70 عدد است.










































برچسب ها: شریعتی ، استاندار ، نقد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار