شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۷۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
برخورد وزیر بهداشت صحیح نبود/ از رسانه ها فهمیدم که سرپرست علوم پزشکی منصوب شده
آن زمانی که بیش از 17 هزار خوزستانی مشکل تنفسی پیدا کردند آیا کسی پرسید که این مشکل به خاطر چه بوده است؟

شوشان/ کامبیز بهادری: اولین نشست خبری استاندار خوزستان با حضور رسانه ها و مطبوعات برگزار شد. در این نشست ، مقتدایی با اشاره به بحث هایی که درخصوص انتصاب سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در رسانه ها مطرح شده گفت: بنده با شخص دکتر اسماعیل ایدنی مخالف نیستم. حتی روز بعد از انتصاب او را در خیابان دیدم و گفتم که با حضور شما مخالفتی ندارم اما از نحوه انتصاب ناراحتم.

به گزارش شوشان ، مقتدایی افزود: انتصاب دکتر ایدنی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی را از رسانه ها فهمیدم. این برخورد وزیر بهداشت و عدم مشورت با استاندار یک استان چندان صحیح نبود.

وی افزود: این حق استاندار است که در عزل و نصب ها با او مشورت شود. اگر وزیر بهداشت با من درخصوص این انتصاب مشورت می کرد هیچ مخالفتی نمی کردم.

استاندار خوزستان خطاب به وزیر بهداشت گفت: آن زمانی که بیش از 17 هزار نفر از شهروندان خوزستانی در اثر بارش باران و آلودگی هوا مشکل تنفسی پیدا کردند و روانه بیمارستان ها شدند آیا کسی از مجموعه وزارت بهداشت پرسید که این مشکل به خاطر چه بوده است؟

در این نشست عبدالحسن مقتدایی با اشاره به اینکه دولت باید برنامه ریزی مدونی برای استان خوزستان داشته باشد بیان داشت: این نگاه بعداز انقلاب اسلامی یک منحنی نزولی داشته است و به نوعی سرمایه های ملی ،سرمایه گذاری های ملی و ورود بخش خصوصی به استان خوزستان سیر نزولی داشته است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال سازمان آب و برق خوزستان که یکی از شرکت های بزرگ در کشور است با تجزیه شدن به شرکتی فرعی، موجب افول جذب سرمایه گذاری در استان خوزستان شده است.

استاندار خوزستان بیان داشت: توسعه هر استان در کشور از خوزستان شروع می شود و توسعه کشور بر پایه سرمایه های نفتی استان خوزستان انجام می شود. وی با اشاره به اینکه راهکار اصلی برای پیشرفت استان خوزستان این است که اشتباهات گذشته جبران شود افزود: با تغییر ساختار، نگاه ها نیز به طور طبیعی گسترده تر و عمیق تر خواهد شد و بی شک مشکلات در آینده ای نزدیک حل می شود .
مقتدایی بیان داشت:اگر به سویی برویم که مدیرها و شخصیت ها حقیقی و حقوقی منطبق باشند مشکلات حل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد این امکان وجود دارد که از بانوان نیز در پست های مدیریتی استان(در پست فرمانداری) استفاده شود.
استاندار خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نقد و انتقاد از فعالیت های دولت گذشته بیان داشت: در صورتی که نقد عاملی باشد تا ضعف خودمان را بپوشانیم این قابل قبول نیست و باید با سعی و تلاش و تغییر شاخص ها شرایطی بهتر برای بهبود وضعیت مردم ایجاد کند.
مقتدایی با اشاره به اینکه باید از تمامی امکاناتی که دراستان وجود دارد برای بهبود وضعیت استان استفاده کرد اظهار داشت: در سال آینده اگر تحریم ها کمتر شده و در بودجه استان نیز  تغییر ایجاد شود ،شاهد تغییرات بسیاری در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به مسکن مهر باید به مردم واگذار شود بیان داشت: حضور بخش خصوصی و مردمی در پروژه های مسکن مهر باید بیشتر شود.
وی همچنین بر لزوم افزایش سطح امنیت در استان خوزستان تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته فعالیت های بسیاری برای ارتقاء سطح امنیت در استان خوزستان انجام شده و در آینده نیز تلاش می کنیم که سطح امنتی در جامعه افزایش یابد.
مقتدایی در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخاب معاونین استاندار اشاره داشت و افزود: هر کدام از معاونت ها باید تا پایان دوران خدمت خود در استانداری وظیفه دارند 5 سازمان مردم نهاد را تقویت و در بخش های جدید راه اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه تصمیم نهایی در انتخاب معاونین بر عهده استاندار است بیان داشت:تاکنون هیچ کس نتوانسته است برای من به عنوان استاندار خوزستان تصمیم گیری کند انتخاب معاونین با تصمیم استاندار انجام شده است.
وی اظهار داشت: از تمامی نیروهای شایسته استان خوزستان که بتوانند به آبادانی و پویایی استان کمک کنند بدون در نظر گرفتن تفکرات و گرایش ها استفاده می شود.
وی در خصوص مسائل و مشکلات زیست محیطی استان خوزستان بیان داشت: در سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان خوزستان نامه ای مشترک با امضاء استاندار و رئیس سازمان محیط زیست منعقد شد و در آن تمامی مشکلات زیست محیطی استان خوزستان مطرح و به رئیس جمهور داده شده است.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در این صفحه به مشکلات زیست محیطی استان خوزستان و تعارضات که به واسطه سرمایه گذرای های ملی در استان انجام شده است اشاره شده و راهکار های برون رفت از مشکلات زیست محیطی نیز اشاره شده است.
وی افزود: معین شده است که با دستور رئیس جمهور مصوباتی در این زمینه منعقد شود تا برنامه راه سازمان های دولتی باشد.
استاندار خوزستان در خصوص وضعیت روستاییان حاشیه سد گتوند (آبماهیک) گفت: مسکلات روستاییان به طور کامل توسط 2 حوزه معاونتی در استانداری خوزستان بررسی شده است و معین شده و به زودی مشکلات روستاییان نیز حل خواهد شد.
وی بیان داشت: اگر می خواهیم استان خوزستان پیشرفت داشته باشد باید ساختار صنعتی تضعیف شده استان مجدداً احیاء شود.
مقتدایی در خصوص برنامه های عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: پروژه های جدید استان عمدتاً در بخش عمران شهری و همچنین طرح های هادی در روستاها است تا بتوان با اجرای پروژه های عمرانی آسایش شهروندان را تامین کرد.
وی با اشاره به مشکل تشدید بیماری های تنفسی در استان خوزستان بیان داشت: چندین علت اصلی برای تشدید بیماری های تنفسی در استان خوزستان مطرح شده که معین شد در جلسه شورای عالی بحران با حضور رئیس جمهور این مشکلات مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
مقتدایی افزود: هنوز علت اصلی افزایش بیماری های تنفسی در استان خوزستان مشخص نشده است.
استاندار خوزستان در خصوص مشکلات رودخانه کارون بیان داشت: با توجه به سابقه احمد سیاحی ،معاون عمرانی استانداری خوزستان در بخش آب ، مشکلات رودخانه به صورت جدی توسط این حوزه دنبال خواهد شد.











مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۲۳
comment
comment
محسن كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
6
12
comment سلام
به نظر بنده رفتار وزير بهداشت صحيح نبود و حق با استاندار بوده جرا كه باسخگوي كم و كيف خدمات در سطح كلان استان بر عهده استاندار است ضمن اينكه مگر اقاي وزير بهداشت در هيئت دولت در زمان معرفي اقاي دكتر مقتدايي راي به استاندار شدن استاندار نداد؟!؟!
پس جرا بايد دست به اقدامي بزند كه استاندار به چالش بكشد ، به نظربنده وزير بايد پاسخگوي اين رفتار غير بروكراتيك باشد.
comment
كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
8
12
comment خداوند به دكتر مقتدايي صبر دهد انشالله
comment
كريمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
6
5
comment خداوند به دكتر مقتدايي صبر دهد انشالله
comment
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
8
3
comment وزیزی که اینهمه توان ندارد که بتواند با استانداردیالوگ منطقی داشته باشد جای بسی شگفتی است
comment
اعتدالگرای خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
0
4
comment مدیران ارشد .... باعث و بانی افت سرمایه گذاری و جذب اعتبارات از سطوح ملی بوده اند همچنین مقصر اصلی افت کمی وکیفی کارون و تمام رودخانه ها هستند و هیچ صدایی از آنها در مقابل بی عدالتی های مرکز بلند نمی شود ...
comment
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
4
8
comment سلام
با اطمینان میگویم که آقای مقتدایی در جریان انتصاب دکتر ایدنی بوده است و با ایشان ملاقات حضوری داشته است و وزیر نیز با ایشان تلفنی مفصل صحبت نموده است. بیان حقیقت بهتر است.
اما این نوع عکس العمل استاندار محترم جالب نیست.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
3
8
comment افای استاندار محترم خوهشمندیم اینقدر بی پروا صحبت نفرمایید با وزیر بهداشت و معاون پارلمانی چندین بار مکالمه داشتید واصرار بر انتخاب گزینه خود داشتید گزینه ای کد کمیته انتصابات وزارت مردود شده بود خواهشمند است ای ن قضیه را فیصله بدهید چون کش دار شدن آن به ضرر منافع استان است وهر مصاحبها ی پاسخی دارد وهیچ کس خواهان تضعیف جایگاه جناب عالی نیست خودتاند جایگاهتان را تضعیف نفرمایید چون منتقدان زیادی دارید و استان نیازمند آرمش و کار وتوسعه می باشد خداوند صابرین وصادقین را دوست دارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
0
7
comment شوشان انتقادات بر علیه استاندار محترم را سانسور ننمایید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
0
2
comment http://misnews.ir/?p=1146
comment
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
4
5
comment آقای دکتر مقتدایی خواهش می کنم شهامت داشته باشید و اشتباه خود را بپذیرید دیگر همه می دانند که گزینه مورد نظر شما چه شخصی بود و دلیل اصرا شما چی بود
comment
عنایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
5
6
comment حق با آقای استانداره . چون ایشان باید پاسخگوی مسائل استان باشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
3
1
comment به نظر بنده استاندار میران ازشد را انتخاب کند و به وزرا ابلاغ نماید تا حکم انتصاب برای انها صادر نمایند و اگر وزیر مربوطه موافق نبو د شخص دیگری معرفی نماید به خصوص برای دانشگاه ها کداری جایگاه استانی ، ملی ، وبین المللی هستند ودر شورای انقلاب فرهنگی هر سه قوه حکم ایشان را تایید می کنند و به صورت هیات امنای اداره میشود وباید مستقل باشند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
1
6
comment استاندار محترم لطفا اختلافات را کنار بگذارید و بادکتر ایدنی آشتی نمایید مطوئن باشید به خیر و صلاح خود و مردم عزیز خوزستان میباشد
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
comment
6
0
comment به هرحال ضعف ازوزیربهداشته اگرمقتدایی گزینه اونو نپذیرفت بایدسرگزینه مشترک باهم تعامل میکردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
1
7
comment آقای استان دار شجاعت داشته باشید
همه این انتقادات عجیب و دور انتظار جنابعالی متاثر از مشاوران ....می باشد. چون گزینه شما دکتر ب..... که از دوستان نزدیک جنابعالی می باشد انتخاب نشد , اینگونه بر افروخته شده اید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
2
3
comment پاسخگوی مشکلات بهداشت ودرمان وزیربهداشت ومجموعه آن (دانشگاه علوم پزشکی ) می باشد نمایندگان مجلس دراین گونه مواردازاستاندارسوال نمی کنند
comment
وارث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
2
4
comment ظاهرا با تدبیری که استاندار محترم عنقریب به خرج میدهند واستقبال سرپرست دانشگاه تقابل جای خود را به تعامل سازنده خواهد داد واقای دکتر ایدنی یکی از هماهنگ ترین مدیران استان با استاندارخوهد شد
comment
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
1
3
comment اقای مقتدایی مگرشماخودتان در تعویض نیروها به انها اطلاع می دهید که این انتظارا را از وزر دارید.ا
comment
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
1
3
comment اقای مقتدایی مگرشماخودتان در تعویض نیروها به انها اطلاع می دهید که این انتظارا را از وزر دارید.ا
comment
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
1
1
comment حالا کاری گذشته وبه صلاح است که بر روی آن صحه گذاشت آقای استاندار ترا بخدا همانطور که بیان کرد ه اید(از تمامی نیروهای شایسته استان خوزستان که بتوانند به آبادانی و پویایی استان کمک کنند بدون در نظر گرفتن تفکرات و گرایش ها استفاده می شود.)لطفا در دیگر حوزه های استان همین بیاناتتان را اجرا بفرمائیدانشالله استان شکوفا میشوددغدغه آموزش وپرورشی های استان در این زمینه وجابجائی ها اخیرا زیاد شده است
comment
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
comment
1
1
comment حالا کاری گذشته وبه صلاح است که بر روی آن صحه گذاشت آقای استاندار ترا بخدا همانطور که بیان کرد ه اید(از تمامی نیروهای شایسته استان خوزستان که بتوانند به آبادانی و پویایی استان کمک کنند بدون در نظر گرفتن تفکرات و گرایش ها استفاده می شود.)لطفا در دیگر حوزه های استان همین بیاناتتان را اجرا بفرمائیدانشالله استان شکوفا میشوددغدغه آموزش وپرورشی های استان در این زمینه وجابجائی ها اخیرا زیاد شده است
comment
یه دسوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
comment
0
0
comment اقای بهادری عزیز
شما که اینقدر ادعا دارید خوب نیست که با هنرمندان استان به این صورت برخورد کنید
comment
برادر شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
comment
0
1
comment دکتر ایدنی نیز همچون دکتر بوستانی از فرزندان دلسوز و موفق این استان هستند که انشا... پس از رفع سوء تفاهمات با عملکرد قابل قبول خود و با استفاده از تمامی نیروهای خوب این استان فارغ از گرایشات سیاسی و قومی موجبات رضایت مردم ستمدیده خوزستان را فراهم خواهند آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار