شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
شوشان: رئیس سازمان بازرسی كل كشور، جزئیات برخی پرونده‌های مهم استان خوزستان و شهر اهواز از جمله پرونده فساد پولشویی علی عیاشی و پرونده حادثه سد كارون 3 را تشریح كرد.
ناصر سراج صبح امروز در همايش مبارزه با فساد و ارتقاي سلامت نظام اداري در اهواز با اشاره به برخي پرونده‌هاي فساد استان خوزستان و شهر اهواز كه از سوي وي مورد بررسي قرار گرفت، گفت: يكي از اين پرونده‌ها پرونده فساد فردي به نام "علي عياشي" است كه چند 100 ميليون از مردم اين خطه غارت كرد و به كشورهاي غربي كه ادعاي مبارزه با پولشويي را دارند پناهنده شده است. در خصوص اين پرونده دو بار با دادستان كل يونان كه عياشي هم اكنون در اين كشور به سر مي‌برد ملاقات داشتم. دادستان كل يونان قبول كرد كه عياشي مرتكب پولشويي شده است اما زمان ديپورت، ادعايي مطرح كرد كه مربوط به نامه كميسارياي عالي پناهندگان فرانسه به كميسارياي عالي يونان بود. اين نامه نيز از سوي ما پيگيري شد و نامه يونان را منتفي كرديم. ولي يونان باز هم بهانه آورد كه چون عضو اتحاديه اروپاست حق ديپورت اين متهم را ندارد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به شناسايي اموال عياشي در ايران گفت: خوشبختانه دادسرا و دادگاه‌هاي تهران روي اين پرونده كار كرده و اموالي از بستگان عياشي شناسايي و در حال رسيدگي است.
پرونده حادثه سد كارون و غرق شدن تعدادي از هموطنان
سراج با اشاره به پرونده‌هاي مهم ديگر استان خوزستان، ادامه داد: پرونده ديگر مربوط به انحلال شوراي شهر خوزستان بود كه قائم مقامي آن به استاندار وقت محول شد. پرونده ديگر راجع به كارون سه بود كه فاجعه‌اي رخ داد و تعدادي از عزيزان هموطن در آب غرق شدند و اين پرونده با همكاري دادگستري استان به نتيجه خوبي رسيد و هر كدام از اولياي دم حدود 140 ميليون تومان دريافت كرده‌اند. همچنين در خصوص راه و پل، اقداماتي صورت گرفت و الآن هم در آنجا قرارگاه خاتم مشغول راه سازي و احداث پل است كه تصور مي‌كنم در حال خاتمه باشد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار