اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
آورد رودخانه های خوزستان از ابتدای سال آبی تاکنون11 میلیارد و770 میلیون مترمکعب و برابر با نصف سالهای عادی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه کاهش میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته یعنی همان6 ماهه دوم سال 93، میزان آب رودخانه‌های استان را به شدت کم کرده است افزود : آورد آب در رودخانه کارون 6 میلیارد و 120 میلیون مترمکعب و 61 درصد سالهای عادی و نیز آورد رودخانه دز 4 میلیارد و 470 میلیون مترمکعب و 63 درصد سالهای عادی است. 

هوشنگ حسونی زاده گفت : میزان آورد آب در حوضه کارون بزرگ 10 میلیارد و 590 میلیون متر مکعب و 62 درصد سالهای عادی است.

او افزود : آورد آب در حوضه‌ رودخانه های کرخه و مارون به ترتیب 725 میلیون مترمکعب و 447 میلیون متر مکعب است که کرخه 14 درصد و مارون 30 درصد سالهای عادی آورد آب داشته است. 

معاون بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه برای مصارف کشاورزی 9 میلیارد و 23 میلیون مترمکعب آب مصرف شده است گفت: حوضه کرخه با توجه به گستردگی، نسبت به حوضه های دیگر در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوشنگ حسونی زاده افزود : برداشت‌های زیاد از سرشاخه‌ها ، توسعه کشت محصولات کشاورزی، خشکسالی، تغییر اقلیم و آبگیری سدهای بالادست از جمله عوامل کاهش آورد رودخانه‌های استان است و خشکسالی تاثیرگذارترین عامل در کاهش آورد آب به شمار می‌رود.

او گفت : امسال سازمان آب و برق خوزستان محدودیتهایی برای کشت تابستانه در استان ایجاد کرده و ضروریست همه بهره برداران اعم از کشاورزان و مردم، در مصرف آب صرفه جویی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار