شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
شریعتی رییس شورای تامین و استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان: تاکنون با شیوه مسالمت آمیز به دنبال حل و فصل اختلافات در روستای پتک باغملک بودیم / از این پس قانون را مبنای عمل قرار می دهیم/ اجازه نمی دهیم بی نظمی در استان حاکم شود / اختلافات دو طایفه ریشه ای بیست ساله دارد
استاندار خوزستان در ادامه به شوشان گفت: ریشه اختلافات و درگیری های طایفه ای در این منطقه سابقه ای بیست ساله دارد اما از دو سال گذشته...



شوشان: شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی را به اهالی وارد کرد و آخرین خبرها حکایت از مرگ حداقل ۱۲ نفر داشت.

به گزارش شوشان ، در آن درگیری که حتی به شهرستان رامهرمز نیز کشیده شد در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و استانداری خوزستان تا حدودی به پایان رسید ولی برخی اهالی روستا برای جلوگیری از درگیری های جدید احتمالی به مناطق دیگر منتقل شدند.

آبان ماه امسال بار دیگر ، درگیری ها و اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار شد و در پی آن چندین خانه در روستای پتک به آتش کشیده شد. در این درگیری ها ، یک نفر به قتل رسید و فرمانده  جانشین فرمانده انتظامی باغملک هم از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

جمعه هفته ای که گذشت ، بار دیگر آتش درگیری های طایفه ای در این روستا شعله ور شد و در این در گیری ها که بین دو طایفه محمدی ها و موسائی ها رخ داد سه نفر از طایفه محمدی کشته و یک نفر از آنان زخمی شد.

در همین زمینه شریعتی رئیس شورای تأمین و استاندار خوزستان در گفتگو با شوشان با بیان اینکه از این پس اجازه نمی دهیم هیچ فردی خدشه ای بر امنیت خوزستان وارد کند ، گفت: تاکنون با شیوه مسالمت آمیز به دنبال حل و فصل اختلافات در روستای پتک باغملک بودیم .متاسفانه با وجود وساطت هایی که صورت گرفت اختلافات و درگیری ها بار دیگر شعله ور شد اما  از این پس بر مبنای قانون عمل می کنیم و اجازه نمی دهیم امنیت خوزستان خدشه دار شود.

استاندار خوزستان در ادامه به شوشان گفت: ریشه اختلافات و درگیری های طایفه ای در این منطقه سابقه ای بیست ساله دارد اما از دو سال گذشته شدت گرفته است. از دو سال گذشته و همچنین در این یک سال تلاش های زیادی برای حل و فصل اختلافات انجام شده که متاسفانه تاکنون نتایجی حاصل نگردیده و هر بار به دلایلی اختلافات سر باز می کند.

وی در پایان گفت: اجازه نمی دهیم بی نظمی در استان حاکم شود و قانون را مبنای عمل قرار خواهیم داد و مطابق آن رفتار می کنیم. 



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار