اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
نماینده شادگان:
شنیده‌ام که با پیگیری‌های انجام شده اسکودا کار را در زمینه انتقال آب و تامین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان آغاز کرده است.

مجید ناصری‌نژاد در همایش گرامیداشت روز وکیل که امشب (۷ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت عدالت، اظهار کرد: معتقد هستیم یکی از راهکارهای تحقق عدالت در جامعه وجود وکلای مستقل در کنار قوه قضاییه است.

وی افزود: در جلسات مختلف گفتیم که کانون وکلای خوزستان در سخت‌ترین شرایط خدمت می‌کند و بسیاری از این وکلا به علت علاقه به خوزستان، به مردم این استان خدمت می‌کنند. در کشور باید جایگاه ویژه‌ای به کانون وکلای خوزستانی داده شود.

ناصری‌نژاد با تاکید بر لزوم نگه داشتن حرمت وکلا، بیان کرد: بعضی از قضات به دلیل غفلت یا سختی کار از برخی وکلا که وظیفه‌شان را انجام می‌دهند عصبانی می‌شوند که نباید این اتفاق بیفتد. شان وکلا بیشتر از اینها است.
 
وی با اشاره به لزوم ورود وکلا در زمینه‌های مختلف، گفت: وکلا باید در بحث انتقال آب و حقوق عامه ورود کنند. شنیده‌ام که با پیگیری‌های انجام شده اسکودا کار را در زمینه انتقال آب و تامین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان  آغاز کرده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان حقوق زیادی دارد. اگر ما به هم کمک کنیم می‌توانیم به حقمان برسیم که یکی از آنها تامین حق‌آبه‌های تالاب‌ها و رودهای خوزستان است که باید این موضوع پیگیری شود.

ناصری‌نژاد ادامه داد: مسائل زیست محیطی نیز نفس خوزستانی‌ها را بریده است. شاهد فعالیت های چشمگیر صنایع بزرگ در خوزستان هستیم. شرکت نفت عملیات گسترده‌ای در اهواز و سایر نقاط خوزستان انجام داده است و دیدیم که  شرکت نفت در تالاب هورالعظیم چه کارهایی کرد و اکنون نیز در تالاب شادگان ورود کرده است و عملیات حفاری انجام می‌دهد. ما به استحصال این ثروت ملی معتقد هستیم اما باید در کنار آن مسائل زیست‌محیطی رعایت شود.

وی افزود: طرح آماک و جمع‌آوری فلرهای نفتی که از شعارهای دولت آقای روحانی بود محقق نشده است و اکنون فلرهای نفتی به شدت در سطح اهواز و سایر نقاط استان می‌سوزند و مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: در چند سال اخیر اهواز در چند سال متوالی آلوده‌ترین شهر جهان شد. نباید وضعیت مسائل زیست محیطی اینگونه باشد. باید حقوقدانان در زمینه بحث دفاع از محیط زیست خوزستان ورود کنند تا حق مردم را بگیریم.

ناصری‌نژاد با اشاره به چگونگی ورودی وکلا و حقوقدانان در بحث قانونگذاری گفت: یکی از ابزارهای جدی وکلا و حقوقدانان قانون است و می‌توانند در تهیه لوایح دولت ورود کنند. کسانی که لوایح دولت را تهیه می‌کنند می‌توانند از نظرات این افراد استفاده کنند.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار