شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

عضو کمیسون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد: با اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آنها نیز مجوز تحصیل در مدارس ایرانی را خواهند یافت.

خلیل حیات مقدم در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، ضمن مثبت ارزیابی کردن اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت:‌ واقعیت جامعه این است که ازدواج‌ ایرانیان با خارجی‌ها از گذشته وجود داشته است و به طور قطع نمی‌توان از چنین ازدواج‌های جلوگیری کرد اما می‌توان با قانون، چالش‌های ایجاد شده پس از آن را رفع کرد.

نماینده بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها معمولاً بلاتکلیف بودند و به همین دلیل وظیفه انسانی حکم می‌کرد که برای ساماندهی اوضاع زندگی و برخورداری آنها از امکانات، اقدامی صورت گیرد.

عضو کمیسون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:‌ بر اساس تصویب کمیسیون، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز از حقوق اجتماعی برخوردار می‌شوند.

به گفته حیات مقدم، یارانه، بهداشت، تحصیل و همچنین امنیت این افراد همانند سایرین تأمین می‌شود و با اجرای این قانون پس از این مشکلی نخواهند داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار