اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
نماینده ای که خلاف میثاق نامه اش با مردم عمل کرد / نماینده مردم کوهرنگ به موافقان انتقال آب پیوست / نشست با عوامل اجرایی پروژه بهشت آباد/ تغییر نظر نمایندگان برای انتقال آب به کرمان و اصفهان / تلاش برای تسریع پروژه های انتقال آب
اگر پیش‌تر نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در مجلس نهم با طرح انتقال آب بهشت‌آباد به‌شدت مخالفت بود و آن را یک ظلم آشکار می‌دانست...
اگر پیش‌تر نماینده مردم کوهرنگ و فارسان در مجلس نهم با طرح انتقال آب بهشت‌آباد به‌شدت مخالفت بود و آن را یک ظلم آشکار می‌دانست، اما حالا نماینده جدید این حوزه انتخابیه در قبال عملیاتی شدن این طرح محتاطانه رفتار می‌کند. او با عوامل اجرایی پروژه جلسه هم‌فکری برگزار می‌کند و نظر خود را نیز در مورد این پروژه به‌صورت شفاف اعلام نمی‌کند.

در روزهای گذشته «دکتر علی کاظمی» نماینده مردم شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان و اردل با عوامل اجرایی مگا پروژه انتقال آب بهشت‌آباد و مسئولین آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با محوریت پروژه‌های انتقال آب جلسه همفکری برگزار کرده است.

در پی برگزاری این جلسه که گویا اولین آن‌ها هم نبوده است، مردم منطقه نگران آن هستند که شاید این جلسات نشانگر حمایت نماینده مردم و همراهی او با مسئولین اجرایی در نهایی کردن پروژه انتقال آب بهشت‌آباد باشد. 

مردمی که غالباً و بنا به دلایل مختلف با عملیاتی شدن پروژه انتقال آب بهشت‌آباد مخالف هستند و نماینده پیشین آن‌ها نیز صریحاً با گرفتن مواضع اعتراضی مخالفت خود را با اجرای این پروژه نشان می‌داد؛ حالا نگران آن هستند که مبادا با همسویی نماینده جدیدشان با دولت زمینه نهایی شدن این پروژه فراهم شود.

پروژه‌ای که پیش‌تر «احمدعلی کیخا»معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز آن را مصداق یک طرح آبی بی‌برنامه دانسته است.  در همین رابطه  تلاش شد تا با انجام یک گفت‌وگوی کوتاه با نماینده مردم کوهرنگ، فارسان و اردل در مجلس شورای اسلامی ضمن پرسیدن نظر مشخص او در مورد پروژه عظیم انتقال آب بهشت‌آباد، همچنین از وی در مورد ماهیت جلسه مذکور سئوال شود.

«علی کاظمی» نماینده مردم کوهرنگ در مجلس در رابطه با برگزاری جلسه با عوامل اجرایی انتقال آب بهشت‌آباد گفت: « حدوداً دو هفته پیش در راستای پیگیری پروژه‌های استان با مسئولین محلی، استانی و کشوری با عوامل اجرایی این پروژه‌ها جلسه داشتیم. بیشتر جلسه در مورد سد بهشت‌آباد بود و ما در تلاش بودیم در این جلسه در مورد کم و کیف طرح‌ها جویا شویم.

در آن جلسه صحبتی در مورد تونل و انتقال آب نشد و بیشتر در مورد پیشرفت پروژه‌های استانی بحث شد. موضوع سد بهشت‌آباد و سد بابا حیدر مورد تأکید جلسه بود که خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی هم دارند و اگر اعتبارات به‌موقع برسد این پروژه به‌سرعت تکمیل خواهند شد.»
نماینده مردم کوهرنگ در حالی مدعی است که در جلسه در مورد انتقال آب بهشت‌آباد بحثی نشد و صرفاً در مورد سد بهشت‌آباد رایزنی شد که در حقیقت همین سد 180 متری و ذخیره‌ای مخزنی بهشت‌آباد، بخشی از پروژه انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان، یزد و کرمان است.  
کاظمی در مورد این سؤال که در قبال اجرای پروژه‌های عظیم انتقال آب چه امکاناتی قرار است به مردم منطقه داده شود، اضافه کرد: « قرار است در جلسه‌ای به‌صورت کارشناسی و نه احساسی در مورد این مسائل بحث شود و همه جوانب دیده شود. مشکل آب به منطقه ما منحصر نیست و یک مشکل کلی کشور است. بااین‌حال تلاش بر آن است که در جلسه‌ای با حضور همه عوامل، کارشناسان و مسئولین ذی‌ربط در قالب یک کار کارشناسی ابعاد مختلف موضوع بررسی شود.»

نماینده فعلی مردم غرب استان چهارمحال و بختیاری ضمن تأیید خبری مبنی بر اینکه با این حساب شما نه موافق طرح بهشت‌آباد هستید و نه مخالف ادامه داد: « احسنت؛ باید علمی و حقوقی بحث کرد و موضوع نگاه کرد. به‌صورت کلی هیچ فرقی بین مردم ایران نیست و همه در یک کشور زندگی می‌کنیم.»

کاظمی در پایان در رابطه با زمان سنجی مسئولین دولت در افتتاح پروژه انتقال آب بهشت‌آباد که زمان آن را هنگام اتمام دوره مجلس نهم و در شرف آغاز به کار مجلس دهم قراردادند، گفت: « این طوری که شما می‌گویید، نمی‌شود صحبت کرد. شاید برنامه‌ریزی ایشان از قبل در آن زمان بوده است. نکته‌ای که هست ما با تمام توان از حقوق مردم استانمان دفاع خواهیم کرد.»
تأکید فراوان نماینده مردم غرب استان چهارمحال و بختیاری بر کار کارشناسی در حالی مطرح می‌شود که به گفته اهالی ایشان در زمان انتخابات با اجرایی شدن این پروژه مخالفت کردند. بااین‌حال بسیاری از کارشناسان و اساتید حوزه مدیریت منابع آب نیز با اجرایی شدن این طرح مخالف هستند.

برای مثال در سال 1386 سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و در سال 1387 مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز در سال 1394 «معصومه ابتکار» رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، «حمید چیت چیان» وزیر نیروی دولت یازدهم و شورای عالی امنیت ملی در سال 92 به اجرایی شدن این پروژه ایرادات جدی گرفتند و حتی گمانه‌هایی مبنی بر توقف کامل آن مطرح کردند.

بااین‌وجود و علی‌رغم همه این انتقادات در خردادماه سال جاری کلنگ حفر تونل این انتقال آب از سمت کرمان توسط رئیس جمهور بر زمین نشست و اجرایی شدن آن مجدداً بر سر زبان‌ها افتاد.

گفتنی است نماینده کنونی حوزه انتخابیه کوهرنگ، فارسان و اردل در دوران رقابت های انتخاباتی به مسائل زیست محیطی و میثاق نامه مرتبط با مخالفت در مورد پروژه متعهد شده بود.

در بند 3 و 4 میثاق نامه مذکور صریحاً آمده است نماینده راه یافته به مجلس باید در راستای پایان دادن به پروژه های انتقال آب حوضه به حوضه اقدام کند. 

همسویی نماینده مردم کوهرنگ با دولت و نهایی شدن انتقال آب بهشت آباد؟


همسویی نماینده مردم کوهرنگ با دولت و نهایی شدن انتقال آب بهشت آباد؟ 

منبع : تابناک
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
حسین
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment احداث سد در منطقه بهشت آباد تبخیر آب را زیاد می کند و هوای منطقه را گرم و رطوبت را بالا می برد این باعث خواهد شد که اقلیم منطقه بهم بخورد و با باریدن برف در این منطقه سریعا آب شود .این احداث بشدت به ضرر منطقه و کشور می باشد . آیا نماینده این منطقه این را نمی داند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment پشت طرح انتقال آب بهشت آباد و خدنگستان و کوهرنگ 1 و 2 و 3 و چشمه لنگان و ...... مافیای آب قرار دارد و کسانی از این طرح ها پشتیبانی میکنند که دولت و مجلس در مقابلشان احساس ضعف میکند
خودتان را خسته نکنید نمایندگان چهارمحال و خوزستان بسیار ضعیف تر از آنند که کوچکترین تغییری در این خواست مافیایی بدهند
خدا به خوزستان رحم کند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment ممکنه لطفا اعتراض من به کیفیت بد محصول و سرویسدهی بدتر سینجر رو منتشر کنید؟

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206514567734870&set=a.1691058888236.2081057.1590678932&type=3
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment این خیانت است.این رفتار در انتخابات 96 تاثیر دارد و به زیان دولت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار