اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
از انتخاب حویزاوی تا انصراف پیامکی و اظهارات شورائیان
82 روز از انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار آبادان می گذرد و هنوز حکم شهرداری وی از سوی وزارت کشور تایید نشده است

شوشان : 22 تیر ماه امسال ، شورای شهر آبادان با 10 رای ، محمد حویزاوی را از بین گزینه های مختلف به عنوان شهردار آبادان انتخاب کرد و یک روز پس از آن نامه حویزاوی به صورت رسمی به استانداری خوزستان معرفی می شود تا روند تائید بررسی وی از سوی استانداری و وزارت کشور آغاز شود.

به گزارش شوشان ، هنوز از انتخاب گزینه شورای شهر چندی نگذشته بود که اختلاف نظرها  بالا گرفت و عده ای نیز در واکنش به این انتخاب ، در مقابل شورای شهر تجمع کردند اما با وجود مخالفت ها تغییری در نظر شورای شهر حاصل نشد. 

پس از گذشت 2 هفته از مهلت قانونی پاسخ وزارت کشور و عدم پاسخ ‌دهی این وزارت ، حویزاوی شهردار منتخب آبادان با ارسال پیامکی انصراف خود را از قبول تصدی پست شهردار آبادان اعلام کرد که البته از آنجا که به صورت رسمی این استعفا صورت نگرفته بود ، مورد قبول اعضا واقع نشد. 

پس از استعفای پیامکی شاهد چندین و چند اظهار نظر از سوی اعضای شورای شهر آبادان مبنی بر تایید و همچنین عدم تایید و در دستور کار قرار گرفتن گزینه های بعدی ، بودیم . از جمله سید فیاض موسوی رییس وقت شورای شهر آبادان در مصاحبه ای گفت که  با توجه به اینکه شهردار منتخب آبادان انصراف از سمت خود را به‌صورت پیامکی به ما اعلام کرده است در صورت اعلام رسمی این انصراف ، کار بررسی گزینه‌های جدید شهرداری آبادان از ۱۸ شهریور آغاز می‌شود.

خلیل جنامی که در آن ایام هنوز ریاست شورای شهر آبادان را در اختیار نگرفته بود، چند روز پس از انصراف پیامکی حویزاوی ، از تایید شدن  حکم شهردار جدید آبادان از سوی وزارت کشور و  انجام مراسم معارفه وی در روزهای آتی خبر داد ؛ خبری که به خود رنگ حقیقت نگرفت.

اکنون 82 روز از انتخاب حویزاوی به عنوان شهردار آبادان می گذرد و هنوز حکم شهرداری وی از سوی وزارت کشور تایید نشده است. در همین زمینه خلیل جنامی رییس شورای اسلامی شهر آبادان در تماسی به شوشان گفت: متاسفانه نمی دانیم مشکل کار کجاست و مشکلات عدیده ای باعث تاخیر در صدور حکم شده است. 

وی با بیان اینکه حکم شهرداری حویزاوی در وزارت کشور در مراحل پایانی قرار دارد ، افزود : بنابر اخبار واصله ، حکم شهردار آبادان از سوی وزیر کشور به امضا رسیده و احتمالا تا شنبه هفته آینده معارفه خواهد شد. 

اظهارات جنامی رییس شورای شهر آبادان ، در حالی ست که دیگر عضو این شورا ، در گفتگو با شوشان گفت: از آنجا که روال کار در وزارت کشور بدین گونه است زمانی می گویند حکمی صادر شده که به شما ابلاغ شود که این اتفاق تاکنون برای گزینه شهرداری نیفتاده است .


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار