اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
ویژه شوشان در سوگ جانباختگان فاجعه پلاسکو / آسیب‌شناسی "پلاسکو" و ضرورت مهندسی سازه در آتش/ ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب در حادثه پلاسکو/ نمایش عریان آسیب‌پذیری تهران / درس هایی از سقوط ساختمان پلاسکو / حكايت همچنان باقي است / بحرانی تازه به نام بحران در مدیریت بحران / ما چگونه اینگونه شدیم!؟
از حادثه شومی که چند دقیقه به ساعت هشت صبح پنج شنبه با حریقی کوچک در یکی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد...
 

شوشان : از حادثه شومی که چند دقیقه به ساعت هشت صبح پنج شنبه با حریقی کوچک در یکی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد و بعد به فروریختن این سازه مرتفع منجر شد، زمان زیادی گذشته اما هنوز شمار زیادی از امدادگران در محل حادثه به تلاشی بی وقفه مشغولند تا بلکه ایرانیان را به شنیدن خبری خوش میهمان نمایند. 

به گزارش شوشان ، اتفاقي كه در جريان آتش سوزي و تخريب ساختمان پلاسكو تهران قلب مردم و مسئولين و نيروهاي آتش نشاني را جريحه دارد كرد ازدحام عده زيادي از مردم بود كه به تماشاي حادثه آمده بودند و با اين كار روند امداد رساني را كند كردند، خصوصا آن عده از افراد كه مقابل ساختمان عكس هاي سلفي مي گرفتند در حاليكه لبخند بر لبان داشتند. در مقابل عده اي از شهروندان پس از شنيدن خبر حادثه به پايگاه هاي انتقال خون مراجعه و براي دادن خون صف گرفته و از يكديگر سبقت مي گرفتند.

فارغ از این موضوع ، فرو ریختن ساختمان پلاسکو نشان می دهد که بی تعارف کشور برای شرایط بحرانی و اضطراری و غیر مترقبه آماده نیست . حادثه پر ابعاد آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو را باید به مثابه هشدار و بیدار باشی برای جامعه ایرانی دانست.


یادداشت ها


آسیب‌شناسی "پلاسکو" و ضرورت مهندسی سازه در آتش 

نوشتاری از دکتر عباس رضائیان عضو هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
  •  فاجعه پلاسکو حاکی از یک واقعیت تلخ است: ایمن نبودن ساخت‌وسازها در برابر آتش‌سوزی. بی‌شک عوامل متعددی باید دست‌به‌دست هم می‌داد تا چنین فاجعه‌ای رخ دهد....( ادامه مطلب) 



ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب در حادثه پلاسکو

نوشتاری از دکتر یدالله مهر علی زاده  استاد دانشگاه شهیدچمران اهواز
  • آیا زمان آن نرسیده ما قبول کنیم توسعه ناپایدار کنونی در کشور که توسط مدیران در سطوح مختلف کشور طراحی، اجرا و نظارت شده نیازمند بازنگری اساسی است؟ ( ادامه مطلب)
 

نمایش عریان آسیب‌پذیری تهران

نوشتاری از ولی‌الله شجاع‌ پوریان 
  • حادثه غم‌ انگیز فروریختن ساختمان قدیمی پلاسکو، بیش از همه تلنگری برای مسئولان و مدیران شهری بود که تا چه اندازه شهر تهران در برابر ‌چنین حوادثی آسیب‌پذیر است... ( ادامه مطلب) 

 

اي كاش بروز اين حادثه بر ما تلنگري بزند

نوشتاری از نويد قائدي
  • امروز شايد همگي ما تحت تاثير فضاي احساسي جان فشاني آتش نشانان غيرت مند قرار گرفته ايم و همه متفق القول بر اين تلاش تاكيد داريم.... ( ادامه مطلب)

 

کاش می شد امیدوار بود که آخرین بار است!

نوشتاری از عبدالحسن مقتدائی
  • کاش می شد امیدوار بود که آخرین بار است که دیگر هزینه ی پیشگیری از حوادث را مردم نمی پردازند! که دیگر چندین خانواده داغدار غفلت برخی تعلل گران نمی شوند.... ( ادامه مطلب)

درس هایی از سقوط ساختمان پلاسکو

نوشتاری از مسلم سلیمانی
  • وقتی برای فروپاشی یک ساختمان تجهیزات امدادی و آتش نشانی آنقدر کم هست که از قم و کرج و ملارد اکیپ های کمک می آید، اگر شدت خرابی بیشتر شد چه اتفاقی به وقوع خواهد پیوست...(ادامه مطلب )

 

سه سال پیش هم همین داستان بود

نوشتاری از روزبه کردونی

  • سه سال پیش در گزارش آتش نشانی این چالش خود را نشان داده بود که علی رغم ارسال اخطار هیچ اتفاقی نیافتده بود و عملا به این اخطار بی توجهی شده بود... ( ادامه مطلب )
  

حكايت همچنان باقي است

نوشتاری از محمد کیانوش راد
  • بدون شك همه مسئولان و بيش و پيش از همه شهردار و شوراي شهر مقصر اينگونه حوادث هستند. شفاعت و سفارش بازي در سيستم اداري كشور و شهرداري ها... ( ادامه مطلب)


بحرانی تازه به نام بحران در مدیریت بحران !

نوشتاری از مصطفی محمدی ده چشمه 
  • حادثه پلاسکو از زوایا و ابعاد مختلفی قابل بررسی است و شاید به همین دلیل باشد که موجی از دغدغه و سئوالات و نگرانی برای هر یک از ما ایجاد کرده باشد... ( ادامه مطلب )

  

آتش‌نشان نما! 

نوشتاری از لفته منصوری
  • در این سرزمین آتش‌نشان باجان خود «آتش» را خاموش می‌کند. نه با راهبرد، برنامه و نظارت مدیران کشورش و نه حتی با ابزار نداشته سازمان متبوعش... (ادامه مطلب) 
  

در حاشیه حادثه تلخ آتش سوزی پلاسکو / ما چگونه اینگونه شدیم!؟

نوشتاری از رویا اکبری
  • امروز پلاسکو فرو ریخت ؛ نه تنها پلاسکو که دنیا آوار شد! در آن هنگام که فیلم گرفتن از عذاب و رنج دیگران برایمان یک سرگرمی شد. مائی که سیاست زده ایم ... ( ادامه مطلب ) 

وقتی بی تدبیری قلب جامعه را نشانه می رود

نوشتاری از میترا مرادی 
  • به راستی چرا؟! و چگونه است که وقتی دستفروشان بساط می گسترانند در عرض چند دقیقه بساط شان جمع و دستفروش کتک هم می خورد اما با تجار و ملاکین ابر ساختمان های تجاری برخوردی نمی شود؟... ( ادامه مطلب ) 
 

بیدار باشی برای جامعه ایرانی

نوشتاری از امید حلالی
  • حادثه پر ابعاد آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو را باید به مثابه هشدار و بیدار باشی برای جامعه ایرانی دانست تا هر چه زودتر راه را بر خطاهای سازمانی و ساختاری و فرهنگی ببندد...( ادامه مطلب) 
 



کمپین "من هم آتش نشانم" در خوزستان 
  •  به منظور ابراز همدردی با جامعه آتش نشانان کمپین «من هم آتش نشانم» در خوزستان راه اندازی شد. در بیانیه این کمپین آمده است:  ثابت کنیم به جز تاسف خوردن، عکس سلفی گرفتن و ایجاد ترافیک، کارهای دیگری هم بلدیم... ( ادامه مطلب)

مراسم برای مردان آتشی که دل ایران را آتش زدند؛

چشم های بارانی اهوازی ها در مراسم یادبود شهدای آتش نشان پلاسکو
  • اهوازی ها در مراسم یادبود شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو با چشم هایی بارانی به مقام این شهدا ادای احترام کردند....( ادامه مطلب)

 

آیت‌الله جزایری امام جمعه اهواز : 

حادثه ساختمان پلاسکو تهران درس عبرتی برای همگان باشد
  • نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: باید از حادثه ساختمان پلاسکو تهران درس عبرت بگیریم و موضوعات مهم را کوچک نشماریم تا به این روز گرفتار نشویم...( ادامه مطلب )


 

گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو در شهرهای مختلف خوزستان
  •   غروب جمعه و در پی فراخوان اینترنتی، مردم ایران شهرهای مختلف خوزستان به ایستگاه های آتش نشانی رفتند و با روشن کردن شمع و اهدای گل، ساد شهدای آتش نشان را گرامی داشتند... ( ادامه مطلب )
 

ادای احترام مردم اهواز به شهدای آتش نشان 


آتش نشانان اهوازی در سوگ همکاران خود 


 اقدام جالب دانش آموزان شادگانی و ادای احترام به آتش نشانان



 ادای احترام شهروندان شوشتر به آتش نشانان قهرمان 


ادای احترام شهروندان گتوند به آتش نشانان 


شهروندان مسجدسلیمان به یاد آتش نشانان پلاسکو شمع روشن کردند


شهروندان آبادان مقابل ایستگاه آتش نشانی شمع روشن کردند  


 ادای احترام شهروندان بهبهان به آتش نشانان قهرمان 


ادای احترام مردم اهواز به شهدای آتش نشان 


ادای احترام دانشگاهیان امیدیه به شهدای آتش نشان


ادای احترام آتش نشانان دزفول به همکارانشان 

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment همه تون نزدیکتر محمدی تقلید کردین،دیدین ایشون مطلب نوشته شماهمه نوشتین،[...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار