شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
رضا کیانی عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در گفتگو با شوشان: گام اول در راستای توسعه تئاتر ، ارج نهادن به اخلاق نیک است / در تفکر هنرمندان مصمم و با اراده تئاتر ، انفعال معنا نخواهد داشت
اگر مباحث پژوهشی و مطالعاتی و آموزشی در فضای تئاتر مورد توجه جدی قرار بگیرند ، مباحث حاشیه ای کم رنگ خواهند شد

 

شوشان:  عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران   با اشاره به 27 مارس روز جهانی تئاتر گفت: تقارن روز جهانی تئاتر را با موسم بهار به فال نیک باید گرفت و امیدوارم که با تاسی از بهار و رستاخیز طبیعت شاهد طراوت و سر زندگی و پویش در خانواده تاتر ایران باشیم.

رضا کیانی با بیان اینکه بخشی از خاطرات زندگی من با رویدادهای تئاتر گره خورده است و نمی توان نسبت به آینده این هنر سطحی برخورد کنم. گفت: علی رغم اینکه در چهار سال گذشته در وادی تولید تئاتر کم کار بودم اما همچنان اندیشیدن به تئاتر و سرنوشت جریان توسعه تئاتر و موانع و مشکلات و در عین حال فرصت های پیشروی آن ، بخشی از دغدغه ذهنی ما را تشکیل می دهد.

وی افزود: به نظرم گام اول در راستای توسعه تئاتر ، ارج نهادن به اخلاق نیک است. می بایست اذعان کرد که برقراری تعامل میان هنرمندان و مدیران گره بخشی از مشکلات بخصوص در حوزه سخت افزاری و پشتیبانی را می گشاید ، اما نباید فرایند تولید تئاتر را معطل تامین امکانات ایده آل کرد .

  عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران  ادامه داد: به نظرم هنرمند ارزشمند تئاتر کسی است که خود را در مقابل خدای خویش و در راه خدمت به جامعه متعهد بداند و در مواجهه با مشکلات و موانع با صبر ، در عین حال درایت و حفظ قواعد اخلاقی مسیر خود را ادامه دهد و در دام حاشیه های کاذب گرفتار نشود.

رضا کیانی افزود: روزجهانی تئاتر را می بایست به روز تجدید محبت و رفع کدورت ها مبدل کنیم . آستانه تحمل و قدرت مدارا را در خود بالا ببریم. عشق خدمت خالصانه به مردم و آگاهی بخشی در جامعه با اهرم هنر نمایش و تئاتر ، در مسیر جلب رضایت خداوند لذت وصف ناشدنی دارد که توجه به آن ، سختی مشکلات را آسان می کند.

وی با اشاره به اینکه در تفکر هنرمندان مصمم و با اراده تئاتر ، نا امیدی و انفعال معنا نخواهد داشت گفت: اندیشه در " بهار " بارقه های امید را در وجود ما تقویت می کند و ناامیدی ناشی از سستی در ایمان انسانها است. بی تردید آثار صبر ، تلاش و توجه عملی به شعار صحنه را خانه خود دانستن در آینده ای نه چندان دور نمایان می شود و مسیر توسعه تاتر را هموار خواهد کرد.

  عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در پایان گفت: در سایه اخلاق محوری شایسته است که امر پژوهش در خانواده تئاتر بیش از پیش تقویت شود. یکی از دلایل مهم تولید آثار ضعیف ، فقدان توجه عمیق به موضوع پژوهش است ، هم در وادی تولید متون و هم اجرای کار. اگر مباحث " پژوهشی و مطالعاتی و آموزشی " در فضای تئاتر مورد توجه جدی قرار بگیرند ، مباحث کاذب حاشیه ای کم رنگ خواهند شد و ضمن عمق بخشیدن به فعالیتهای نمایشی‌ در سالم سازی فضای تاتر هم موثر خواهد بود.


مطالب مرتبط
برچسب ها: روز جهانی تئاتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار