اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۵۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
وزیر نیرو: طرح بهشت‌آباد اجرا نمی شود / کوهرنگ 1 قبل از انقلاب ساخته شده / زاينده رود خشک شده / تامین آب شرب اصفهان به سختی انجام می‌شود
دوستان در خوزستان حساسيت هاي و در اصفهان نگراني هايي دارند؛ زاينده رود خشک شده و تامين آب شرب اصفهان به سختي انجام مي شود.
شوشان: وزير نيرو گفت: در کشور انتقال حوضه به حوضه آبي صورت نمي گيرد مگر براي مصرف آب شرب؛ بنابراين انتقال آب از کارون به زاينده رود نيز تنها براي بخش شرب صورت مي گيرد.

حميد چيت چيان در نخستين نشست خبري خود گفت: غير از نياز شرب، آب منتقل نخواهد شد. وزير نيرو در ادامه همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر تصميم وزارت نيرو در مورد انتقال آب از کارون به زاينده رود با توجه به مخالفت ها و استقبال هايي که صورت مي گيرد اظهار کرد: دوستان در خوزستان حساسيت هاي و در اصفهان نگراني هايي دارند؛ زاينده رود خشک شده و تامين آب شرب اصفهان به سختي انجام مي شود.

وزیر نیرو گفت: در کشور انتقال حوضه به حوضه آبی صورت نمی گیرد مگر برای مصرف آب شرب؛ بنابراین انتقال آب از کارون به زاینده رود نیز تنها برای بخش شرب صورت می‌گیرد.

حمید چیت‌چیان در نخستین نشست خبری خود در جمع نمایندگان رسانه‌ها گفت: برای انتقال از حوضه‌ای به حوضه دیگر مقررات و اصول سختگیرانه‌ای گذاشته شده که باید رعایت شود و غیر از نیاز شرب آب منتقل نخواهد شد.


وزیر نیرو در ادامه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تصمیم وزارت نیرو در مورد انتقال آب از کارون به زاینده ‌رود با توجه به مخالفت‌ها و استقبال‌هایی که صورت می‌گیرد اظهار کرد:‌ دوستان در خوزستان حساسیت هایی و در اصفهان نگرانی‌هایی دارند؛ زاینده رود خشک شده و تامین آب شرب اصفهان به سختی انجام می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به این‌که در اصفهان نیز از مردم خواسته شده تا در مصرف آب صرفه جویی کنند به مشکل کمبود منابع آب شرب اشاره کرد در حالی که اکنون فصل پاییز است و گفت: انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر مطلقا نخواهیم داشت الا برای مصرف آب شرب. اگر از مردم خوزستان پرسیده شود که اجازه می دهید برای مردم یزد، کرمان و کاشان و ... که آب برای خوردن ندارند به میزان شرب آب کارون منتقل شود مطمئنم تمام مردم استان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری اعلام می کنند حاضریم آب شرب مردم از کارون تامین شود.

وی با اشاره به این‌که تونل کوهرنگ 1 قبل از انقلاب ساخته شده و تونل کوهرنگ 2 پس از آن اجرا شده است افزود: تونل کوهرنگ 3 نیز در حال حاضر در حال اجرا است و تمام آبی که از کارون به اصفهان یا فلات مرکزی یا به قم منتقل شده به یک میلیارد متر مکعب نیز نمی‌رسد. در حالی که کل آبی که در کارون جریان دارد بالغ بر 21 میلیارد متر مکعب است. بنابراین آب برداشتی کمتر از پنج درصد آب خوزستان می‌شود.

تصویب مقررات سخت‌گیرانه انتقال آب در شورای عالی آب

وزیر نیرو با اشاره به این‌که در جلسات گذشته شورای عالی آب برای انتقال آب از یک حوضه به حوضه دیگر مقررات و اصول سخت گیرانه‌ای گذاشته شده است اظهار کرد:‌ مقررات مصوبه باید رعایت شود، نیازهای حوضه آب دهنده تامین شود و اقدامات لازم در حوضه آب گیرنده صورت گیرد.

چیت‌چیان با تاکید بر این‌که اجازه انتقال آب حوضه به حوضه غیر از بخش شرب وجود ندارد گفت: برای انتقال آب حوضه‌ای تبعات زیست محیطی نیز در نظر گرفته می‌شود و تمام اصول رعایت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصولی که در انتقال آب رعایت می‌شوند نه تنها اصول درنظر گرفته شده در ایران بلکه اصولی هستند که در سازمان یونسکو مصوب شده و در چارچوب آن باید عمل شود بنابراین در صورت نیاز انتقال آب از حوضه‌ای به حوضه دیگر وزارت نیرو مسئله را باید در شورای عالی آب مطرح کند تا پس از در نظر گرفتن ابعاد زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ... به تصویب برسد.

قبل از تصویب طرح بهشت آباد اجرا نمی‌شود

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا طرح بهشت‌آباد با وجود مخالفت های صورت گرفته اجرا می شود گفت:‌ طرح بهشت‌آباد تا زمانی که مطالعات و تخصیص آب آن در شورای عالی آب تایید و مصوب نشود اقدامی دراین زمینه انجام نمی‌دهیم.

چیت‌چیان در مورد نحوه مدیریت شرکت‌های آب منطقه‌ای در استان‌ها و رقابت بین آن‌ها گفت: با توجه به این که قانونگذار مکلف کرده موضوع مدیریت حوضه‌ای آب مدنظر قرار گیرد و شورای عالی آب هم بر این مسئله تاکید کرده، نظام مدیریت آب در یک سال آینده یکپارچه می‌شود.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
1
comment نماینده شهرکرد حرف خوبی زده و گفته چنانچه آبی به منظور تامین آب شرب اصفهان قرار است انتقال یابد فقط و فقط باید از طریق پمپاژ آب باشه نه حفر تونل.

دوستان این پیشنهاد کمتر به دو استان بختیاری و خوزستان ضربه میزنه. شوشان عزیز لطفا پیگیری کن.
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
comment
comment پیشنهاد بسیار عالی و مهمی است...
رسانه های خوزستان پیگیر این موضوع باشند
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
5
comment وزیران قبلی هم همین ها را گفتند اما کار خودشان را هم آخر انجام دادند و آب کارون را بردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
5
comment طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون برای تامین آب شرب مردم خوزستان بی نتیجه ماند حالا حرف از انتقال ۷۵ کیلومتری آب برای تامین آب شرب اصفهان می زنید؟
نه خیر آقای وزیر. چراغی که به خانه رواست بر مسجد حرام است. تا زمانی که مردم خوزستان آب شرب مناسب ندارند با تامین آب شرب اصفهان از کارون مخالفیم.
comment
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
4
comment اینکه این وزیر اصفهانی یکدفعه از موضع خود عقب نشینی کند عجیب است . به هر حال این زنجیره های عظیم انسانی در حمایت از کارون تاثیر گذار بوده اما اینکه این وزیر اهل اصفهان را یکباره از موضعش بازگرداند عجیب و قابل تامل است . همه باید در این زمینه هشیار باشند به چند دلیل ، اولا اینکه منظور از اب شرب دقیقا چه مقدار است چون تا الان هم این انتقال در ظاهر برای اشامیدن بود اما بعد مشخص شد که این اب جهت کشاورزی تخصیص داده شده دوم اینکه چرا تنها از کارون جهت انتقال اب استفاده می کنند و اینکه چقدر کم ابی در اصفهان برای مسئولین مهم اما این مشکل در خوزستان دیده نمی شود . سوم اینکه ممکن است با زدن چنین حرفهایی و به ظاهر کوتاه امدنشان سعی در جلوگیری از تشکیل این زنجیره ها داشته باشند ، ضمن اینکه طرح بهشت اباد را کاملا رد نکرده اند.
در پایان از تمام مسئولین ومردم خوزستان تقاضا دارم در مورد کارون کاملا هشیار باشند وهیچ گاه به راحتی حرف کسی را پذیرش نکنند باز هم تاکید میکنم این تغییر موضع عجیب است اما امیدواریم مشکلی برای کارون پیش نیاید.
comment
lpln
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
comment
1
0
comment دوست عزیز سلام اولا اقای چیت چیان.اهل تبریزندنه اصفهان دومن این اب مال بختیاریه نه شما ثالثن شما چرااب لرستانو به قم بردن اعتراض نکردید؟مگه اون هم سرچشمه دز نبود؟
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
comment
comment دوست عزیز اصفهانی
هم مردم استان چهارمحال بختیاری و هم مردم استان خوزستان معترضند به این کار شما.
برای لرستان هم باید اعتراض کرد.
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
comment
0
1
comment باهات موافقم سجاد اتفاقا منم به این موضوع فکر کردم انتقال آب شرب کلاه گشادی هستش که میخوان سر خوزستانی ها بگذارند ما مردم آگاهیم نماینده ها و استاندار خوزستان هوشیار باشند
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
comment
0
1
comment البته برادران اصفهانی در شورای آب حضورندارند بعید می بینم مجوزی صادر بشود.
راستی استاد نفرمودند آب شرب مردم اهواز وابادان وخرمشهر از کدام حوضه یااحیانا حوزه تامین می شود؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
comment
0
0
comment آقای وزیر مانند سوفسطائیان صحبت کردند آقا جان کارون رو ول کن ما آب نداریم حتی بر ای شرب
comment
طبیعت دوست بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
comment
1
1
comment شوشان به جای تخریب جوانانی مثل وحید کیانی که می توانند فریادگر دردهای خوزستان باشند
چرا از ماهیت مافیای آب متشکل از اصفهانی ها در وزارت نیر و دولت نمی نویسید کو آن رسالت و شجاعت؟!
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
0
0
comment درود بر همه.
من به عنوان یک خوزستانی از این اقدام [...] اعلام انزجار می کنم.از نمایندگان می خواهم تا پای جان جلوی این طرح بایستند.از استادان دانشگاه می خواهم درمورد سدها و تونلهای روی کارون اطلاعات بدهند.باید بدونیم داره چه اتفاقی می افته؟ [...] وسلام.
comment
امینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
comment
0
0
comment خوزستانیها و چهارمحالیها سخت در اشتباهید علت خشک شدن زاینده رود 50درصد مربوط به خشکسالیهای چند سال اخیر و ثانیا [...] است که محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری خودش نسبت به حوزه آبخیز زاینده رود کرد و آن انتقال آب زاینده رود به یزد بود که حالا هم که آب نیست ولی لوله های یزد پر و پیمون داره آب را انتقال میده پس به قول شما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست در مورد حقابه مردم شرق اصفهان صدق نمیکنه؟ پپس عزیزان من استانهای خوزستان و چهارمحال واصفهان دارند سر آب بحث میکنن و یزدیها که از دیرباز سهمی نداشته اند دارند آب رامیخورند و به ما ریشخند میزنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار