شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۲

نماینده مردم شهرستان هاي شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از عدم جبران خسارتهای سدسازی و عمل به تعهدات توسط وزارت نیرو تاکنون خبر داد و بر ضرورت انجام تعهدات و جبران خسارات تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین واحد نیروگاه گتوند اظهار کرد: در ساخت سد و نیروگاه گتوند کارهای بزرگ و اساسی صورت گرفته و خدمتی بزرگ به نظام و مردم خوزستان انجام شده است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه یکی از ایرادات وارده به این طرح عدم اطلاع رسانی در خصوص حجم و بزرگی فعالیتهای انجام شده، افزود: متاسفانه تخریبهایی که صورت گرفت واقعا ناجوانمردانه بوده است.

سادات ابراهیمی گفت: در یکی دو سال اول اجرای طرح با توجه به مشکلات ایجاد شده توسط سازند گچساران، ابهاماتی در خصوص این موضوع داشتیم که پس از توضیح مسئولان پروزه این ابهامات رفع و حمایت کامل از اجرای سد گتوند صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این پایان کار نیست، به تخریبها و تعهدات وزارت نیرو در راستای جبران این تخریبها اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته و ضروری است با توجه به اینکه بیش از این مردم تخریبها را نمی پذیرند، اقدامات وزارت و تعهدات اجرایی شود.

سادات ابراهیم با بیان اینکه ساخت سد گتوند به آسفالت و معابر شهری در شوشتر و گتوند خساراتی وارد شد و بسیاری از جنگلها و زمینهای کشاورزی از بین رفت، گفت: در قبال این تخریب‌ها تعهداتی دولت باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

وی همچنین از عدم به کارگیری نیروهای بومی برای این پروژه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی این پروژه بیش از ۶۰ درصد حتی در شغلهای سرایداری و آبدارچی غیر بومی بوده اند که این موضوع جای تامل دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به پروژه های آبیاری زهکشی این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سطح شهرستان شوشتر وزارت نیرو اقدامات بسیار خوبی در بخش آب و برق انجام داده است ولی به پروژه های آبیاری زهکشی نیز باید توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات شش هزار هکتار زمین در این راستا به اتمام رسیده که امیدواریم تا پایان امسال عملیاتی شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار