شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
شوشان : در زمان  پهلوی، دستور داده شده بود که به هر شهری پزشک فرستاده شود و اطبای سنتی از معاینه و نسخه دادن به مردم ممنوع شده بودند؛ به همین دلیل نیزپزشکی به شوشتر آمده بود و به همراه خود حکمی داشت که حکیم های سنتی شهر باید از کار دست بکشند، وی بعد از مدتی که به شوشتر آمده بود متوجه می شود که مردم برای معالجه به نزد طبیبی به نام حَج مُلِ علی حکیم شوشتری میروند، بنابراین تصمیم گرفت که به نزدش رفته و از او بخواهد که دست از کار بکشد و اگر هم قبول نکرد او را به مراجع قضایی معرفی کند.

هنگامی که این پزشک به نزد حاج ملّا علی میرود و خواسته اش را مطرح میسازد، حکیم بدون اینکه به او جوابی بدهد در حالی که به انگشتان پزشک خیره شده به وی می گوید شما برای معالجه مردم آمده اید در صورتیکه خودتان بیمار هستید و اگر سریعاً معالجه نشوید به زودی خواهید مُرد؛ پزشک که از گفتار حکیم به خود لرزیده به ایشان میگوید آیا برای این حرف دلیلی هم دارید ؟شما از کجا متوجه شدید که بنده بیمارم و نزدیک به مُردن؟

حاج ملّا به پزشک می گوید نگاهی به ناخن هایت بینداز، سپس به او میگوید که زیر ناخن های شما زرد است و این درحالیست که زیر ناخن ها باید قرمز باشد و این امر نشان میدهد که شما دچار کم خونی هستید و نیاز به یک رژیم غذایی مناسب و داروهای مخصوص دارید تا بهبود یابید.

دکتر که بهت زده شده دست جناب حاج ملّا علی حکیم را بوسیده ، به ایشان میگویید که تنها شما لیاقت دارید که به مداوای مردم بپردازید و من بزودی از اینجا خواهم رفت .  

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
كارشناس مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
0
0
comment سلام نويسنده متن كيست ؟
حاج ملا علي حيكم شوشتري جد بنده است اگز اطلاعات كامل تري مي خواهيد به ايميل ام اطلاع رساني شود. عكس حاج ملا علي حيكيم شوشتري را هم داريم .
مدیر پایگاه سلام. ممنون می شویم چنانچه به ایمیل شوشان عکس این حکمیم بزرگوار را ارسال نمایید یا چنانچه مطالب دیگری از درمان های جالب ایشان دارید را برای ما بفرستید. منبع وبلاگ هیدالو بوده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار