اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۱۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
احمدی و شریعتی دو گزینه ی استانداری خوزستان / از دریابان شمخانی تا فروزنده و مرعشی
دریابان شمخانی مرد نام آشنای دیگری ست که علی رغم اینکه گزینه های مختلفی برای استانداری با وی...


شوشان: قریب به یکماه سپری شده است . یک ماه پربحث و رایزنی بر سر تصدی گری در بالاترین نهاد اجرایی دولت در خوزستان . منتقدان ، راویان ، معتمدان، آگاهان و دنبال کنندگان سیاست در خوزستان بی شک این داستان سیاسی را برای آیندگان نقل می کنند ؛ داستانی با بازیگرانی پنهان و آشکار . داستانِ نقش اول هایی که در روی پرده عیان به ایفای نقش می پرداختند و بازیگردانانی که سعی می کردند در پسِ پرده ، به ماهرانه ترین شکل ممکن بازیگردانی کنند و گاه جای خود را نیز عوض می کردند تا تمامی حالات ممکن و عکس العمل های پیش رو را مدیریت کنند.

به گزارش شوشان ، تکرار برخی حکایت ها خسته کننده است، اما از 21 اردیبهشت به این سو، در حالی که به نیمه خرداد ماه 95 پای می نهیم، این روایت سیاسی هر روز هزاران بار در محافل و مجالس رسمی و غیر رسمی بی هیچ نگرانی از خسته شدن ذهن های حاضر و ناظر ، تکرار و تکرار شده است و سرنوشت این نهاد والا در خوزستان ، دست به دستِ دست اندکاران و زبان به زبانِ سیاستگذاران چرخید و چرخید و افکار عمومی را نسبت به آینده ی استانداری مشتاق تر ، کنجکاو تر و حساس تر کرد.

گرچه هنوز علامت سوال بزرگ " استاندار خوزستان کیست ؟!" به دلیل عدم اعلام نظر هیئت دولت ، به قوت خود باقی است ولی پیرو مصاحبه ی رسمی معاون سیاسی وزارت کشور از آن چند ده گزینه ی مطرح ، فقط دو گزینه مانده است که محتمل ترینشان پس از گزینه ی غیربومی علی اصغر احمدی ، دکترغلامرضا شریعتی گزینه ی بومی مورد نظر اصلاح طلبان خوزستان است با تاکید بر این نکته که مردم خوزستان استاندار بومی می خواهند و لاغیر ! 

و اما چه کسانی از حامیان اصلی دکتر شریعتی و موافقان اصلی استانداری ایشان در خوزستان هستند . علاوه بر اینکه در حوزه ی اظهار نظر در خصوص تعیین تکلیف استانداری، نظر نماینده ی ولی فقیه در استان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، تشکل های سیاسی و افراد ذی نفوذ در هیئت دولت ، موثر است اما به عقیده ی نگارنده، برخی از شخصیت ها نیز نقشی کلیدی را در حمایت از دکتر شریعتی ایفا کردند .

محمد فروزنده از جمله مدافعان اصلی دکتر شریعتی است. وی مردِ نظامی نام آشنای در ایران و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر دفاع و پشتیبانیِ دولت دوم ، هاشمی رفسجانی است. فروزنده هم اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی گرچه مناسبات خوبی با دکتر مقتدایی استاندار سابق خوزستان نداشت اما در صورتی که حکم استانداری خوزستان به نام غلامرضا شریعتی مهمور شود ، این مرد موثر در تحولات خوزستان ، مناسبات مطلوبی را با استاندار آینده ی این استان خواهد داشت. 

امیر دریابان علی شمخانی، مرد نام آشنای دیگری ست که علی رغم اینکه گزینه های مختلفی در خصوص تصدی گری در استانداری خوزستان با وی مطرح شد ، اما نظرش نسبت به دکتر غلامرضا شریعتی منفی نبود . امیر دریابان شمخانی سیاستمدار اصلاح طلبی است که دبیری شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ، ریاست مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی ایران ، ریاست کمیته سیاست‌های دفاعی امنیتی و قائم مقامی فرمانده کل سپاه ووزات دفاع را در رزومه ی کاری خود دارد. وی از پایه گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران و از فرماندهان مقتدر جنگ ایران و عراق است . 

حسین مرعشی دبیر کارگزاران سازندگی نیز از حامیان دکتر غلامرضا شریعتی است. وی از رابطه ی نزدیکی با مدیران اجرایی منتسب به دولت برخوردار است و ضمن برخوردار بودن از روابط دوستانه با دولتیان ، در استان خوزستان نیز چهره ای ذی نفوذ است. مرعشی همچنین از نمایندگان دوره ی پنجم و ششم مجلس بوده است و استانداری کرمان ، ریاست دفتری هاشمی رفسنجانی و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دولت خاتمی را در کارنامه اش دارد .

به استانداری رسیدن دکتر غلامرضا شریعتی ، نشان می دهد که اصلاح طلبان خوزستان با یک استراتژی موفق شدند ضمن مطرح کردن گزینه ی بومی مورد نظر خویش ، بسترهای لازم را نیز برای تحقق این هدف هموار سازند.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
شهیدی عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment خوزستان تمام قد پذیرای گزینه بومی است ئ امیدوار از دولت به نظر مردم و احزاب احترام گذاشته و گزینه بومی را برای تصدی استانداری خوزستان انتخاب کند
دکتر شریعتی شایسته ترین فرد بومی برای استان در این برهه زمانی است
ایشان فردی مومن و متعد و با انگیزه است و قطعا می تواند در پیشرفت استان و توسعه آن با نگاه توسعه محوری که دارد مفید باشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
1
comment چند میگیری مینویسی!!!؟؟؟
کسی که یه آزمایشگاه به 10 پرسنل رو اداره میکنه صلاحیت استانداری خوزستان رو داره؟
comment
دوستدار امیر حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
1
comment واقعا متاسف هستم که بین این همه افراد با تجربه شما به دنبال یک فرد [...] هستید.
اگر اصرار بر این است که گزینه اصلاح طلب و بومی باشد خود مقتدایی از شریعتی با تجربه تر و فهمیده تر است .
comment
یوسف داودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
1
1
comment از استاندار شدن دکتر شریعتی حمایت می کنم و خدمت گذار این مرد بزرگ می باشم
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment سلام آقایان فراموششان شده که خرابیهای زمان استانداری آن [...]و اطرافیانش چه دردسر بزرگی برای استان ایجاد نمود و حیات مقدم آن را جمع کرد مجددا تکرار نکنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment مرعشی چه کاره است که درمورداستانداری خوزستان نظر می دهد ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
comment
1
3
comment شریعتی تجربش پایینه
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
comment
0
3
comment خبرگزاری فارس گفته که قرار است ناصر راشدی معاون وزیر اطلاعات استاندار خوزستان شود
comment
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
comment
1
1
comment همه یکصدا دکتر شریعتی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
comment
0
0
comment سلام مگه دکتر خبیر چیشه? خدایش اهل سیاسی کاری نیست .بسیار فرد توانمندیه. هم باسابقه است هم مثل آقای دکتر مقتدایی دل و جرات دارد.فقط انتظار داریم مدیران بی عرضه وبی کفایت که در سطح استان و شهرستانها فقط به میز و صندلی ریاست دل بسته اند را به بصورت عملیاتی برکنار و نیروهای دلسوز ومردمی وهمفکر دولت تدبیر وامید که خیلی هستند که مثل بولدوزر شبانه روز خدمت کنند را منصوب نمایند که شاهد تحول اساسی در سطح استان باشیم .واقعا میشه در طول یکسان این کار را کرد و مردم نتیجه مثبت آن را لمس خواهندنمود .
comment
متعجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
comment
0
0
comment آقایایون شما را به خدا فکر مردم و استان باشید ......آخه شزیعتی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار