اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
در خواست یک تشکل خوزستانی از رئیس جمهور
سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان در نامه ای به رییس جمهور خواستار برخورد با قصور وزارت نیرو در بحران اخیر خوزستان شد.


شوشان: سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان در نامه ای به روحانی رییس جمهور خواستار برخورد با قصور وزارت نیرو در بحران اخیر خوزستان شد.

در این نامه که نسخه ای از آن به شوشان رسیده ، آمده است: 

رئیس جمهور محترم ایران اسلامی 
حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی 
با سلام و احترام 

استحضار دارید مردم خوزستان روز شنبه 23 بهمن ( یک روز پس از حضور با شکوه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ) با یکی از بی سابقه ترین بحران های چند دهه اخیر مواجه شدند . قطع همزمان آب ، برق و تلفن عملا زندگی روزمره را با اخلال مواجه کرد . 

مردم خوزستان بدرستی می دانند دولت تدبیر و امید و مدیران ارشد آن وارث کلکسیونی از خرابی ها ، بی تدبیرها ، بی توجهی ها و هدررفت های منبع بوده اند . اما علی رغم این وضعیت بدرستی این انتظار را دارند که با اتخاذ سیاست های مدبرانه ، امید به بهبود وضعیت و ارتقا کیفیت زندگی افزایش یابد. 

واقعیت این است که مشکلات و چالش های چند بعدی ، ریشه ای ، مزمن ، ساختاری و انباشت شده در استان خوزستان به مثابه کوه یخی است که فقط نوک آن نمایان است . مدت به مدت این چالش های انباشت شده سبب بروز حادثه ، بحران و یا چالش می شوند . طوفان خاک و ریز گردها ، تخریب تالاب ها ، کیفیت پایین آب شرب، سد سازی های بی رویه ، گسترش تنش های خشونت آمیز، درگیری های ناشی از کمبود منابع آبی ، وضعیت نابسامان آسیب های اجتماعی ، بازماندگی از تحصیل هزاران کودک درمعرض آسیب تنها  نمونه هایی از چالش های پیش روی استان است . 

با این وصف این توقع وجود ندارد که همه این مشکلات و چالش ها یک شبه و با دستور و بخشنامه و یا یک سفر یک مقام مسئول حل شود . شکی نیست حل معضلات خوزستان در چارچوب یک همدلی و همیاری منطقه ای ، مطالبه گری اصولی و هدفمند  ، تدابیر و سیاست گذاری کارآمد و حمایت های عملی ملی امکان پذیر است . 

اما انتظار مردم این است که هنگام بروز بحران ها و اتفاقاتی نظیر آنچه روز 23 بهمن رخ داد مسئولیت افراد و سازمان در اهمال ها ، قصورها وتقصیرهای احتمالی روشن و شفاف گردد تا با برخورد قانونی و عقلانی با آنها این اطمینان حاصل شود که احتمال بروز حوادث مشابه کاهش می یابد . 

در این میان تحلیل سازمان دانشجویان و دانش آموختگان استان خوزستان این است که عملکرد وزارت نیرو بدلیل  عدم پیش بینی به موقع و مداخله پیشگیرانه برای عایق بندی تجهیزات سیستم های برقی یکی از علل مهم بروز اتفاق روز 23 بهمن بوده است . (این تحلیل مبتنی بر گفته ها و مباحث مطرح شده توسط خود مسئولین وزارت نیرو می باشد . ) 

با توجه به این مساله در خواست روشن و مشخص تشکل سدا از رئیس جمهور محبوب و مدبر کشور این است که ضمن توجه بیشتر و موثرتر به مشکلات استان خوزستان ، دستور دهند عملکرد وزرات نیرو در سطح ملی و منطقه ای در جریان بحران اخیر بدقت بررسی و به اطلاع مردم خوزستان رسانده شود . بدیهی است در صورت احراز قصور ، تقصیر و اهمال در هر سطحی انتظار این است که با عوامل مسئول برخورد مناسب صورت گیرد. 


مطالب مرتبط
برچسب ها: بحران ، خوزستان ، شوشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار